Vad har ni för färg på ert visir??

Vad för färg på visiret??

• Antal röstningar
    0
Klart visir med nedfällbart mörkt innervisir. Bästa uppfinningen sedan integralhjälmen :yoparty
Har ett spegelvisir till "reservhjälmen", men det tycker jag bara funkar när det är strålande sol ute.

TinaTjejen skrev:
Mörkt. Alltid.

Men du åker väl inte med mörkt visir på kvällarna?
Har själv råkat ut för det några gånger att man varit iväg hela dagen, och sen åkt hem i mörker, inget att rekomendera, men det kanske funkar för vissa,, Who knows?

Körde enkel glasat på sensommaren och råkade vara ute lite länge, spegelvisir och mörker blev inte ens ledsyn, var bara fälla upp och KÄKA mygg, inte så gott men man slapp ju Mc Donalds efteråt.

Nästa gång så kommer det klara visiret med.

Har i stort sett alltid mörkt visir. Gillar inte att ha solbrillor och klart.

På min AGV har jag klart, silver Irridium o mörkt..använder bara Irridium

På min Aarai har jag (som jag fick gratis av en racer gubbe..komplett med söta mini arai märken på:banana ) mörkt och klart..använder bara mörkt

Pallar inte brillor i hjälmen..och gör för mycket miner åt mina medtaffikanter så jag måste ha mörkt så jag inte förolämpar folk :hihi Ett par ögon kan säga mycket ;)

Jag kör med klart visir och solbrillor.
Klart bästa lösningen enligt mig.

1, Bra sikt.
2, Skyddar ögonen mot stenskott & insekter om man gläntar på visiret i lägre farter, eller vid regn (imma).
3, "Anonym" eller "ball" är man ju ändå, man ser knappast vem jag är trots klart visir.

Enda minuset är att jag faktiskt tycker mörka visir och spegelvisir är snygga.
Men fördelarna uppväger nackdelarna.

Att ha ett extra visir på/intill kroppen lockar inte heller.
Känns lite riskfyllt om man skulle klota.

Men det är jag det...

Har ett guldfärgat spegelvisir (svindyrt och inte alls prisvärt på något sätt) oftast då jag främst kör på dagtid, ett genomskinligt följde med hjälmen (används sällan). Spegelvisiren fungerar bättre än de helt mörka/svarta IMO då de släpper in tillräckligt mycket ljus även när det börja skymma. De riktigt svarta/mörka lämpar sig främst för soliga dagar, fast då duger de lätt rökfärgade/spegelvisiren också. Helsvart/mörkt visir + skymmning=trafikfara!

Kör med spegelvisir, funderar på ett iridium till sommaren då det verkligen är förbrukningsvara...

Men fan så dyra de är typ 900 till min Shoei om man ska ha ett med hög posör faktor :D

Kör med klart men funderar på att skaffa mörk-rök-färgat till våren

HumAnyt skrev:
gult/guld spegelvisir och ett klart... antingen i midjan ryggsäck heller i bak under cutsen, får ni inte plats mer era där? (alla r1:ägare -04-06:) )

Nope, bara touringmaskiner som har förvaringsfack! :hihi :)

HumAnyt skrev:
heller i bak under cutsen, får ni inte plats mer era där? (alla r1:ägare -04-06:) )

Har visserligen honda men jag får va glad om jag kan pressa ner skivbromslåset där :huvet

peterz skrev:
Ett mörkt & ett klart!!!! :tummenupp

Samma här, fast jag använder sällan det klara.

Mörkt visir är juh helt klart överlägset på soliga sommardagar, så slipper man pula med solglasögon ;)

Det är coolt med mörkt/spegelvisir men man svär varenda gång man är på väg hem i mörkret att man nästa gång skall ha med sig ett klart visir i cutsen....men det har aldrig blivit av att man tagit med sig ändå :hihi

Säkerhetsmässigt så är det ju hål i huvudet på mig att köra med mörkt visir i mörker men kanske jag har ett klart visir med mig under cutsen en dag :tummenupp

Får alltid samma problem varje år. Köper mej ett fint mörkt visir och ut och åker. Tycker att jag ser så jäkla dåligt, byter till klart och helt plötsligt fungerar hojåkningen. Mörkt fungerar endast till posöråka(för mej). Vet inte om det har något att göra med att jag bär glasögon? Kanske blir det något typ av brytningsfel utav visiret. Har provat tre olika mörka och har samma problem med alla. Fast det är väldigt skönt med mörkt när solen lyser som mest på sommaren.

Sen är ju nästa problem, mörkerkörning. Alltid så ska man ju hem vid skymmning eller mörker och då funkar inte mörka visir. Funderar på att plocka ut ett par självtonande brillor och bara ha dom till mc/bil åkning kostar men det är nog värt det i det långa loppet.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka