Vad har ni för färg på ert visir??

Vad för färg på visiret??

• Antal röstningar
    0
Fick nya hjälmen igår... :banana
Svart eller klart efter behov.

Bifogat

• Bild(17).jpg
    Bild(17).jpg
    14.5 KB · Visningar: 79
Jag kör med crosshjälm o solbrillor, men får nog införskaffa en vanlig till sommaren då det blir lite längre turer.

X-up skrev:
Inga problem alls, öppna skinnstället, lägg visiret med den konvexa sidan utåt längs med midjan / höften. Kan låta obekvämt men fungerar faktiskt hyggligt bra då man måste ha med ett extra visir.

Skönt sen när du vurpar och ett visir trycker in i magen.

Kör med silverspegel. Funkar hur bra som helst när det är sol ute eller inte sol.

Blir dock lite svårt att se när solen gått ner.

Hade tidigare ett rökfärgat visir. Funkade kanonbra även i mörker. Bytte hjälm i höstas och fick med ett visir som är mörkare än mörkt. Fullständigt omöjligt att använda i mörker, så nu får man vackert skifta till klart visir vid behov. :(

Spegel .... jag gillar att glo på folk utan att dom vet om det.

I mörker är det för jävligt men här blir det mörkt först då säsongen är slut.

Då jag åkt långt bort har jag med mitt orginal-klara visir men det har fortfarande tejpen på sig (=oanvänd)

Jussi skrev:
Spegel .... jag gillar att glo på folk utan att dom vet om det.

Det är det bästa, därför man kör spegelpilotisar när inte hjälmen är på skallen... Man kan titta in mkt kjoltyg då :hihi

Att köra med färgat visir är en vanesak, ibörjan känns det obekvämt men sen går det knappt att köra utan, nackdelen är ju som sagt på natten vår och höst då det är kolsvart ute :huvet

Sporttouringhjälm (Schubert S1) så jag kör med ljust visir med inbyggt nerfällbart solskydd. Funkar faktiskt kanon! :yoparty

79575

Edit: den gillade inte att man länkade bilder från annan sida, bild finns dock här.

Last edited:
kör med spegelvisir och det är grymt skönt på dagarna. När det blir längre resor och jag vet att jag är borta till kvällen eller över natten åker alltid det klara visiret på. Nattkörning med spegelvisiret är helt åt helvete alltså.

jag kör rökfärgat...tycker det funkar kanon även när det skymmer ute plus att det är snuskigt snyggt...först hade jag klart, men det är ju grymt jobbigt när det är mycket sol och det blänker och speglar och man tvingas kisa, det behövs inte längre...kör rökfärgat!

Spegelvisiren är väll mörkare än tonade visir?
Spegelfilmen läggs väll på ett redan tonat visir?

Har starka funderingar på att köpa ett spegelvisir

sunkan skrev:
Skönt sen när du vurpar och ett visir trycker in i magen.

Kör med silverspegel. Funkar hur bra som helst när det är sol ute eller inte sol.

Blir dock lite svårt att se när solen gått ner.

Nope. Läs om, förstå rätt! :)
Visiret lägger man alltså så att det följer kroppen.

X-up skrev:
Nope. Läs om, förstå rätt! :)
Visiret lägger man alltså så att det följer kroppen.

Jo jag fattar... Men tänk dig en sit up hur skönt är det?
Aja du gör som du vill..

Mörkt. Spegelvisiret på min Shoei blev repigt bara man nös på det...

Xyron skrev:
Spegelvisiren är väll mörkare än tonade visir?
Spegelfilmen läggs väll på ett redan tonat visir?

Har starka funderingar på att köpa ett spegelvisir

Mitt var det, helt klart.
Spegel är snyggt men vissa modeller är grymt repkänsliga.

Jag har ett spegelvisir och ett klart, byter beroende på ljusförhållande.
Vid längre resor så ligger det oanvända i ryggsäcken.

Kör med mörkt visir på min svarta Agv TiTech.

Ballfaktor vet ja inte, men de är skönt att kunna spana på vad man vill :tuttar utan att någon ser :yoparty

Men att köra med mörkvisir på natten samtidigt som det regnar är inte att rekomendera....man ser inte ett skit kan ja lova. Höll själv på att smälla med en öppen bildörr (mitt ut i vägen :huvet) och då var det straxt innan ett avsnitt med gatulampor :brinnerup .

Så åker jag under såna förhållanden så försöker jag planera in så att jag har med mig det klara visiret som jag fick med hjälmen.

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Grumligt som korvspad! (klart alltså)

Lite enklare att sätta på sig solbrillor när det är sol, och ffa: Lättare att TA AV sig dem när det blir mörkt...
Mörkt visir i mörkret är nästan lika med halvt självmord när älgar och rådjur sprätter upp ur dikena som popcorn i en kastrull utan lock!

Jag ratar ballfaktorn och satsar på att överleva.
Öppet visir är inget alternativ.

Tänkte som du, tills jag insåg hur krångligt det var att få av och på sig solglasögonen + att de måste förvaras när jag inte har dem på mig... Så nu kör jag med klart visir och kisar.
Aldrig får man vara riktigt glad :död

pjohan skrev:
Sporttouringhjälm (Schubert S1) så jag kör med ljust visir med inbyggt nerfällbart solskydd. Funkar faktiskt kanon! :yoparty

Verkar ju skitbra. Ska kolla på nått sånt nästa gång.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph