vad har man för bensin i honda ns125f?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
klotter skrev:
Lol

2taktare: 95 oktan me 2-3% tvåtakts olja

4 taktare: 95 oktan

om man inte har fett högkomp då e de la 98 som gäller men rätta mig om ja ar fel

Killen på vår mack.. okej "gubben" på vår mack säger att det är alltid bättre att gå upp i oktan, inte gå ner.

Ska inte en 4 takt köras på 98? :va

Solid snake skrev:
Killen på vår mack.. okej "gubben" på vår mack säger att det är alltid bättre att gå upp i oktan, inte gå ner.

Han kör MT5 vad vet han om 4 Taktare.

Solid snake skrev:

Duger bra med 95oktan.... (om man inte gör försök till att kräma ur varenda liten häst iof...)

KvalitetsMiffo skrev:
Duger bra med 95oktan.... (om man inte gör försök till att kräma ur varenda liten häst iof...)

95 är jävla skitsoppa det, håller inte, jag lämnade 95 i tanken över förra vintern, när jag sedan skulle starta upp den på våren totalvägra den, tömde tanken, hällde i fräsch 98, gick som en dröm ! :va :va

n00blund skrev:
95 är jävla skitsoppa det, håller inte, jag lämnade 95 i tanken över förra vintern, när jag sedan skulle starta upp den på våren totalvägra den, tömde tanken, hällde i fräsch 98, gick som en dröm ! :va :va

säger du det... :va jag slog i lite gammal soppa från en gräsklippar dunk och den gick i gång på första kicken (efter att varit nerplockad i molekyler)

Fast nu vet jag ju inte riktigt... få se vad den vill gå på efter mina trimexpriment... :hihi

n00blund skrev:

Jaja, men hade du hällt i fräsch 95 så hade den alldeles säkert startat också. :banana

Solid snake skrev:

Gubben på er mack vill sälja dyrare bensa :D Jag har högkomptopp och kör på 98, för att den inte ska spika. Ju högre oktantal, desto högre komp tål besinen.

Gustav1 skrev:
Jaja, men hade du hällt i fräsch 95 så hade den alldeles säkert startat också. :banana

mycket möjligt, men principen att bensinen inte håller i ett halvår :3freak :3freak

tycker jag verkar uruselt :tummenner

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back