vad har man för bensin i honda ns125f?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
n00blund skrev:
mycket möjligt, men principen att bensinen inte håller i ett halvår :3freak :3freak

tycker jag verkar uruselt :tummenner

bensin är färskvara... håller inte hur länge som hellst... speciellt inte om den står still....

Om man har otur med 98okt. så kan det vägra blanda sig med tvitaktsoljan! detta pga de tillsatser som höjer okt.talet i bensinen! Jag har en kompis vars hoj skar pga detta! mkt tråkigt

cool_adde skrev:
Om man har otur med 98okt. så kan det vägra blanda sig med tvitaktsoljan! detta pga de tillsatser som höjer okt.talet i bensinen! Jag har en kompis vars hoj skar pga detta! mkt tråkigt
Hur faan visste ni att det just va de?

cool_adde skrev:

Dålig ojla?

Enligt boken skall i alla fall min (2t) köras på 98 oktan

n00blund skrev:
mycket möjligt, men principen att bensinen inte håller i ett halvår :3freak :3freak

tycker jag verkar uruselt :tummenner

Som sagt, bensin är färskvara. 98 håller lika dåligt som 95. köp alkylatbensin om du inte vill byta soppa varje år.!

98-oktan blandar sig sämre med olja än 95-oktan, därför ska man alltid köra med helsyntetisk olja när man kör 98-oktan. För att klargöra era issues om att den kan skära med 98-oktan. Tex crossmaskiner körs på 98-oktan, och inte tusan skulle de göra det om "skärrisken" blev betydligt större.

den berömda placeboeffekten.

vill ni köra 98 så gör det, grejorna går inte sönder av detta.

Men att en massa hästar extra skulle rasa fram på en ordinär hoj är helt uteslutet.

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back