Vad har handlarna för vinstmarginaler på nya motorcyklar?

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Ring inte runt... Åk dit och prata med dom så de ser att du faktiskt är seriös.
Om jag skulle åka till Jönköping för att visa att jag är seriös så borde handlaren ha säljtvång :D
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Du får ta en semester med frugan på A6 och "sticka iväg en snabbis" ;)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Säger nog som dom flesta lyssna med handlare utanför stan , har du kvar BMW`n lyssna med handlare som jobbar med båda Kawasaki & BMW då du kanske får en ännu bättre deal .

Gick till en KTM handlare i Sth dom ha 100k för en beggad 990smt (2011) med 1700 mil på mätarn & jag skulle få runt 50 i inbyte på hojen .

Ringde en handlare i Karlstad han ville ha 99k för en sprillans 990smt (2011) & erbjöd 79k i inbyte för min BMW . Det är STOOOR skillnad på pris & service på handlare i & utanför Sth .

Jo det måste jag ju hålla med om att ca 30 000:- mer i inbyte hos en av två olika mc handlare på samma hojar är ju ganska fascinerande. :crash
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Utan att på något sätt förringa dig som förare så är alla 600 utmärkta hojar oavsett fabrikat och kanske är det så att inte ens 10% kan utnyttja dessa hojar fullt ut.Om sedan hojen har 128häst eller 135 spelar i stort sett ingen roll för de flesta när det gäller utnyttjande.Mitt enkla råd:köp en ny 10,11,12 som står hos en handlare till verkligt små pengar(sök på blocket)Ett råd till:Köp en sporthoj med 5års garanti,det är extra viktigt när det gäller sporthoj pga.brukandet.(Kawa har bara 2år)Sedan skiljer det mycket på F-premie mellan fabrikat och där är Honda ett ljus i klassen.Lycka till.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det folk inte fattar är att det kan vara bra att ha en demohoj i butiken och därför kanske man inte vill skänka bort den på försesongen...
Japp, annars gnäller "kunderna". Då får vi läsa trådar med inlägg som "men vafaan, hade tänkte åka på hojbutiken X på lunchen och dräggla över nya Ninja 636 men då fanns den inte inne!!!1oneoneone! hur faan tänker man när man inte har nyaste och hetaste sexhundran i lager? :va".


Utan att på något sätt förringa dig som förare så är alla 600 utmärkta hojar oavsett fabrikat och kanske är det så att inte ens 10% kan utnyttja dessa hojar fullt ut.Om sedan hojen har 128häst eller 135 spelar i stort sett ingen roll för de flesta när det gäller utnyttjande.Mitt enkla råd:köp en ny 10,11,12 som står hos en handlare till verkligt små pengar(sök på blocket)Ett råd till:Köp en sporthoj med 5års garanti,det är extra viktigt när det gäller sporthoj pga.brukandet.(Kawa har bara 2år)Sedan skiljer det mycket på F-premie mellan fabrikat och där är Honda ett ljus i klassen.Lycka till.
Som han skrev så är det antispinnen på 636 -13 som lockar mest. Något den är ensam om i segmentet. :tummenupp
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Såg det nu.Ja då får han väl värdera om det är värt 40k(eller nåt åt det hållet)
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
40k för ett antispin är ju jäfligt dyrt. Helst skulle jag köpt en S1000RR, men den känns ju inte supersmidig att kasta runt på en KNIX. Försäkringen på kawan var dock inte farlig. Ca 13500 hel/hel via svedea om man passerat 30, vilket den här gubbjäveln gjorde förra året.:tungan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
40k för ett antispin är ju jäfligt dyrt. Helst skulle jag köpt en S1000RR, men den känns ju inte supersmidig att kasta runt på en KNIX. Försäkringen på kawan var dock inte farlig. Ca 13500 hel/hel via svedea om man passerat 30, vilket den här gubbjäveln gjorde förra året.:tungan

Försäkringen på en S1000RR är väl inte så mycket mer via IF har jag för mig... och nog funkar den på KNIX. :)
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
snart går mc handlarna samma öde till mötes som mctillbehörsbutikerna.
kan man inte köpa hoj på nätet inom eu?
bättre priser?
garantier?
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
sen om man gör hela affären själv utan mellanhänder och kanske tillsammans
men en polare, då kam man kanske pruta lite mer på priset?
garantier?
service och servicestämpel?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför en 13? Du har betydligt bättre läge att förhandla på en kvarvarande ny fjolårscykel. Finns gott om nya cyklar av tidigare årsmodell hos handlarna som står och tickar pengar och de är sugna att bli av med. Är det just en 636 och inget annat som gäller blir utbudet smalare. Men med tanke på att man får en ny cbr600 för 90kkr och en gsxr600 för några kkr mindre än det så känns 135kkr som ett rån även om du lyckas pruta 10kkr....

Sen köper du ett justerbart antispinn och mappningsbox i ett från Bazzaz så får du en produkt som ör betydligt bättre än kawas egna
 
Last edited:

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
ca 20% är vad deras pris är jämfört med inköps. Men sen har dem ju utgifter, löner + lokaler etc så själva vinsten blir ju inte 20%. Men det går alltid att pruta på allt, mellan 5-10 tror jag nog att du nog få med prylar för om du kan snacka :yoparty
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Varför en 13? Du har betydligt bättre läge att förhandla på en kvarvarande ny fjolårscykel. Finns gott om nya cyklar av tidigare årsmodell hos handlarna som står och tickar pengar och de är sugna att bli av med. Är det just en 636 och inget annat som gäller blir utbudet smalare. Men med tanke på att man får en ny cbr600 för 90kkr och en gsxr600 för några kkr mindre än det så känns 135kkr som ett rån även om du lyckas pruta 10kkr....

Sen köper du ett justerbart antispinn och mappningsbox i ett från Bazzaz så får du en produkt som ör betydligt bättre än kawas egna
Bazzaz känns som en tv-shops produkt, för bra för att vara sann. Har någon testat systemet? Finns det ens någon i Svedala som monterar sånna grejer åt en?:va
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bazzaz känns som en tv-shops produkt, för bra för att vara sann. Har någon testat systemet? Finns det ens någon i Svedala som monterar sånna grejer åt en?:va

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=168909

Som vanligt krävs ett visst eget engagemang och intresse för att justera in systemet med TC, det blir ju så med mer avancerade inställningsmöjligheter att det finns inte en inställning som passar alla. Montaget är inte svårare än en PCIII, att få den bänkad är ingen rocket-science men kan ta lite längre tid...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Bazzaz känns som en tv-shops produkt, för bra för att vara sann. Har någon testat systemet? Finns det ens någon i Svedala som monterar sånna grejer åt en?:va

Du har ingen koll va?

Mr Bazzaz är en av giganterna inom roadracing i usa och det är en mycket välfungerande produkt som används frekvent inom RR. Skulle jag köpa mig en ny sportmoppe skulle den få en bazzaz extra allt med quickshift traction control och mappning. Nej du kan nog inte få den monterad hos din handlare men kan du tänka dig att åka till uppsala så är KemikatzeKid här på forumet säkert behjälplig med montering.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Tjenare Boris, nä jag har ingen koll. Jag kör lite knix, lite bulten drömmer om Gotland ring. Jag vill ha något som hjälper mig om jag är för snabb på gasen med kalla däck. Vill man ha abs och anti spinn finns det nog många här som tycker att jag inte har koll. Det var ingen förolämpning från min sida att ifrågasätta bazzaz, låt helt enkelt för brå bara:)
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top