Vad har hänt min hörsel?

NakenBandit skrev:
Jag håller på att utbilda mig till Audionom. Förhoppningsvis klar till sommaren, vi är dock inte öronläkare utan håller på hörapparater och hörselmätningar.

Visst är det vanligt att man hör pip o sus o så vidare när man är sjuk men det brukar försvinna när man blir frisk igen.

Sedan kan det vara så också att när man är sjuk käkar man smärtstillande tabletter me paracetamol i. Paracetamolet i tabletterna kan orsaka tillfällig tinnitus så om man äter det kan det låta .... piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip :död

M.v.h Ralf

Ska kolla upp det där ämnet.

Paracetamol finns bland annat i Alvedon, missade skriva det.

prulle skrev:
Jag gnäller inte jag är rädd..

Har gjort tabben att ta det och sen dricka en 2,25 cider (vafan 2,25 det är ju inte alchol typ..) Blev jävligt yr i kolan.. Så jag tvivlar inte, på att man kan bli en kul typ av det.

Ta det lungt,det löser sig.

Du har ju uppenbarligen bihåleinflamation,låt den läka ut så blir det bra.

Om du blir yr i bollen av det,så håll dig på vägen pillrena du får när du varit omkull är ännu roligare.

Långa farbron skrev:
Ta det lungt,det löser sig.

Du har ju uppenbarligen bihåleinflamation,låt den läka ut så blir det bra.

Om du blir yr i bollen av det,så håll dig på vägen pillrena du får när du varit omkull är ännu roligare.

Mjo men den har varat så jävla länge nu?

Mennar du morfin ersättnings tabbleterna? Tror jag har kvar en karta sådana sen jag brött foten.

Är det normalt att man är förkyld i ett halvår? :confused:

NakenBandit skrev:
Paracetamol finns bland annat i Alvedon, missade skriva det.

Ok. Knapprar sparsamt med piller i alla dess former.

prulle skrev:

Inte normalt, men jag vet en som var kroniskt förkyld tidigare.. Vet ej hur det är med honom nu, men han var tvungen att lägga av med hockeyn och satsa på någon varmare aktivitet iaf.

Själv var jag sjuk i 6 månader förra året.. Förkylningar och feber hit och dit. Berodde dock på en luftvägsinfektion + lite annat smått och gott.

Hoppas pipet släpper! :)

prulle skrev:
Mjo men den har varat så jävla länge nu?

Mennar du morfin ersättnings tabbleterna? Tror jag har kvar en karta sådana sen jag brött foten.

Ok. Knapprar sparsamt med piller i alla dess former.

Är ingen läkare,men visst om det börjar som förkylning och sedan blir bihåleinflamation som flyttar sig runt lite och vägrar ge med sig så är det väl inte omöjligt.

Husmorstips:
Se till att sova och äta ordentligt så löser sig nästan allt här i världen.

prulle skrev:
<znip>Jag har gått till doktorn men dom gör ju typ inget, har fått nått pencilin, två sorters hostmedecin vad av den ena är cocilanaetyfin, som man tydligen kan vara alergisk mot...</znip>
Ahh! Jag drack några mililiter Cocillana-Etyfin innan jag somnade natten innan jag gick på anställnings intervjuv på mitt nuvarande jobb. Paniken blev total när jag fattade att det var morfin i flaskan jag druckit av och att jag skulle göra pissprov dagen efter...
Det hela löste sig konstigt nog av att jag berättade för företagssköterskan att jag faktiskt druckit av hostmedicinen. Det hade synts i pisset efteråt men eftersom jag berättat om min fadäs så brydde dom sig inte om resultetet?! :va Det är jag nöjd för så här efteråt i alla fall.

Jag har tinnitus. Det suger fett när det tjuter i ca 21.000Hz i mitt ena öra 24/7. Blir trådskaparen av med besväret när förkylningen släpper så skall han vara nöjd.

Långa farbron skrev:
Är ingen läkare,men visst om det börjar som förkylning och sedan blir bihåleinflamation som flyttar sig runt lite och vägrar ge med sig så är det väl inte omöjligt.

Husmorstips:
Se till att sova och äta ordentligt så löser sig nästan allt här i världen.

Okej aja får vänta och hoppas då...

Äter gör jag (gått upp 10 kg på ett år) Sova är inte så lätt när man är natt mäniska och börjar jobba kl 7... Men jag somna 18.30 och vakna 06 igår så det borde räcka ett tag. :tungan

AxlySM skrev:
Inte normalt, men jag vet en som var kroniskt förkyld tidigare.. Vet ej hur det är med honom nu, men han var tvungen att lägga av med hockeyn och satsa på någon varmare aktivitet iaf.

Själv var jag sjuk i 6 månader förra året.. Förkylningar och feber hit och dit. Berodde dock på en luftvägsinfektion + lite annat smått och gott.

Hoppas pipet släpper! :)

Kroniskt hoppas jag inte det är..

Har haft nått tinnitus liknande dom senaste 2 åren ( inte kommit mig för att gå till läkaren än..) men ang pipet kan jag bara säga att man lär sig leva med det! i början va psyket nära men efter nått år så vänjer man sig! :tummenupp

Har oxå haft problem med tjut i öronen. Men efter att jag körde en revaxsör så försvann tjutet. :) .Så jag kan väl rekommendra dig att göra en revaxsör så du får ut allt skit som blir i öronen.

Förmodligen beror det på en öroninflammation. Jag fick min (permanenta) tinnitus på det sättet. Inte bra att låta en öroninflammation gå obehandlad.
Använd flitigt med revaxör för att rengöra och låt någon ta en titt i örat. Om det är vätska bakom trumhinnan bör du kräva att någon läkare punkterar/dränerar. Det brukar de vara ovilliga att göra men trycket som byggs upp där bakom skadar cochlea annars.

jag hade precis samma sak i julas. Trycker i öronen om man gäspar o så. Hör dåligt som fan då.
hade för ena örat i 2 veckor, sen slog det till på båda... så jag fick leva i min egna lilla värld i 2 veckor o hörde knappt vad nån sa. ganska speciell upplevelse. men sen släppte det för ena örat och efter några veckor blev jag helt frisk... jävligt jobbigt att sova med pipet i ena örat... blev bättre när amn hade lock för båda. då pep det i båda men inte lika irriterande. Förhopppningsvis går det över som för mig

det där med gaffel i örat är nog ingen bra idé

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...