Vad har hänt med Google?

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
När jag började hänga på Internet för ca 11 år sedan så var det altavista som regerade! Nu vet man knappt hur man stavar till det eftersom "alla" använder google istället, många säger tom googla om att söka på nätet (inkl mig själv, tills idag). Letade efter en viss produkt på google och fick bläddra som en tok för att komma in på en sida som ens var i närheten, div privata skitsidor dök upp före handlare (tom tillverkare) osv. Och det är inte första gången jag märkt detta något underliga fenomen... Av en slump testade jag istället Yahoos sökmotor, gissa om jag blev förvånad när sida efter sida med relevanta handlare dök upp på första sidan!

Varför är det så? Jag personligen tror att det är ett sätt av google att få företag att betala för såkallade "adwords" mm. Det gynnar absolut inte mig som konsument eftersom det blir en utgift extra för handlaren som givetvis får betalas av mig som kund!

Inget mer "googlande" från min sida iaf, blir yahoo from nu!

Vilken är din favoritsökmotor??

Har alltid, och kommer alltid köra med altavista. Funkar i ur o skur plus snabb. Tror jag har varit med om EN gång när den har legat nere..

Suomalainen skrev:
2380830div privata skitsidor dök upp före handlare (tom tillverkare)
Det är väl det som är grejen med google, att systemet inte flyttar upp sidor av godtyckliga skäl utan går enbart på besökardata?

Tja, det är väl som med Internet Explorer och Norton antivirus.

mb skrev:
2380954 Det är väl det som är grejen med google, att systemet inte flyttar upp sidor av godtyckliga skäl utan går enbart på besökardata?

En tillverkares hemsida kan väl omöjligt ha mindre besökare än pelle 17 år som bara råkade få med mitt sökord på sin sida, som egentligen handlade om helt andra saker än det man sökte på...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg