Suomalainen
Gudomlig sporthojare
När jag började hänga på Internet för ca 11 år sedan så var det altavista som regerade! Nu vet man knappt hur man stavar till det eftersom "alla" använder google istället, många säger tom googla om att söka på nätet (inkl mig själv, tills idag). Letade efter en viss produkt på google och fick bläddra som en tok för att komma in på en sida som ens var i närheten, div privata skitsidor dök upp före handlare (tom tillverkare) osv. Och det är inte första gången jag märkt detta något underliga fenomen... Av en slump testade jag istället Yahoos sökmotor, gissa om jag blev förvånad när sida efter sida med relevanta handlare dök upp på första sidan!
Varför är det så? Jag personligen tror att det är ett sätt av google att få företag att betala för såkallade "adwords" mm. Det gynnar absolut inte mig som konsument eftersom det blir en utgift extra för handlaren som givetvis får betalas av mig som kund!
Inget mer "googlande" från min sida iaf, blir yahoo from nu!
Vilken är din favoritsökmotor??
Varför är det så? Jag personligen tror att det är ett sätt av google att få företag att betala för såkallade "adwords" mm. Det gynnar absolut inte mig som konsument eftersom det blir en utgift extra för handlaren som givetvis får betalas av mig som kund!
Inget mer "googlande" från min sida iaf, blir yahoo from nu!
Vilken är din favoritsökmotor??