Vad har hänt med flygpriserna?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Va fan. Hur jag än testar att boka så är det över 1800 spänn med SAS (åker privat, Sthlm-Östersund). Flög i höstas för halva pengarna. Åker i alla fall men tidigare kunde man ju lätt få tag på för tickets för 900-1200 TOR Sthlm-Östersund/Luleå/Göteborg. Mysko...

Hur gammal är du?
Sist jag flög så mumlade någon i högtalarna om att dom skulle införa lågpris-någonting, 200kr för en sistaminutenplats inom Sverige med SAS.

Jag kan rekommendera "fly me", jag flög med dem för bara några veckor sedan arlanda - östersund. Gick på drygt 600kr tor, vilket var i samma prisklass som tex tåget. kolla http://www.flyme.se

33 så några ungdomspriser är inte aktuella... :tomten

Vete fan vad som hänt. Billiga biljetter kostar ju 50% mer och uppåt jämfört med tidigare. FlyMe kostar 1500 bagis och då är det kassa tider. Tar nog kanske tåget som går på sex timmar och då är det mycket bättre tider. Smidigare i och med att jag bor på Kungsholmen men tradigare resa.

Vilken värld lever du i,?? tror du att det går att flyga för 600:- t-r och att dessa lockpriser gäller i all oändlighet.???

fan Fly me betalar ca 200:- per fullbetalande bara för att de ska åka med.
Det går inte att få ihop pengar på 150 passagerare till löner, bränsle och flygplatsvgifter i sverige för de pengarna....VAKNA....

Vet inte om det är mig du klagar på men jag reagerade på att ökningen var så jäkla stor. Jag provade att boka ända bort i augusti Sthlm-Ösund TOR. Kostar 1830:- då också. Har så länge jag kommer ihåg funnits biljetter för runt tusenlappen och nu är det nästa dubbla pengarna.

Är du jävig (jobbar på FlyMe till exempel)?

tassen skrev:
Vilken värld lever du i,?? tror du att det går att flyga för 600:- t-r och att dessa lockpriser gäller i all oändlighet.???

fan Fly me betalar ca 200:- per fullbetalande bara för att de ska åka med.
Det går inte att få ihop pengar på 150 passagerare till löner, bränsle och flygplatsvgifter i sverige för de pengarna....VAKNA....

Nicke skrev:
Vet inte om det är mig du klagar på men jag reagerade på att ökningen var så jäkla stor. Jag provade att boka ända bort i augusti Sthlm-Ösund TOR. Kostar 1830:- då också. Har så länge jag kommer ihåg funnits biljetter för runt tusenlappen och nu är det nästa dubbla pengarna.

Är du jävig (jobbar på FlyMe till exempel)?

Inte jävig, inte jävlig, men det verkar som om folk i allmänt inte har en aning om vad det kostar att driva runt passagerar flyg....
Kom inte å snacka om Ryanair priser....vilket jä-båg det är...
Ja jag jobbar innom luftfartsområdet i europa och har en j-la bra koll avd som händer i flygbranchen , den discusionen tar jag när somhellst på dygnet.
1800 :- ...billigt det är bara att ta det. Kostnaderna för flygbiljetter är enorma per fullbetalande pasagerare.
kan nämn att när allt är betalat på ca 2500:- inrikes i sverige så tjänar ett stort bolag som SAS c a15:- efter allt är betalat. det är ren vinst i fickan.

En Boeing 737, kostade 2002, 250 miljoner svenska riksdaler i inköp.
En ny Airbus A330, 1 miljard sek, räkna hur många passagerare det ska till att fraktas innan den är betald.
Fly me, leasar sina flygplan, Nordic airlink, 400 miljoner i stöd från Finair för att slå sig in på svenska marknaden.
Ryan air Köpte sina flygplan och ska ha betalt för att flyga på flygplatser i europa, annars skiter dom i det.
Bara lite faktaså där i allmän het.
Tycker ni att det är dyrt, kör bil eller ta tåg eller buss.
kolla bensinprisökningen i procent senaste dagen.

En trafikflyg kärra slukar 5000 liter sto -umeå turetur ca sådär ungefär..a 5:- litern,

tassen skrev:
Ja jag jobbar innom luftfartsområdet i europa och har en j-la bra koll avd som händer i flygbranchen
Kan du vara lite mer ospecifik och oexakt?

Jag jobbar någonstans med en grej som jag inte vill tala om och därför har jag en jävla koll på flygtrafiken... :3freak

För diskussionens skull och med tanke på ditt hårda angrepp mot billiga flygpriser så kan det vara intressant att veta hur det kommer sig att du har "en jävla bra koll". Är du lastare på Arlanda, styrelseledamot i United eller flygvärdinna på Blue1?

tassen skrev:
1800 :- ...billigt det är bara att ta det. Kostnaderna för flygbiljetter är enorma per fullbetalande pasagerare.
kan nämn att när allt är betalat på ca 2500:- inrikes i sverige så tjänar ett stort bolag som SAS c a15:- efter allt är betalat. det är ren vinst i fickan.
Så du menar att sas förlorar på inrikestrafiken. Hade en diskussion med en lärare på skolan som berätta att det kostar mer att flyga från halmstad till gotland än att flyga till singapore och då får man med en hotellnatt oxå. Nåt fel måste det ju vara om inte sas kan kapa sina kostnader tillräckligt mycket. Kom inte dragandes med att priserna på flygplan är si och så. Tror du det är olika för olika bolag? Alla som kan normal matte vet att om sas har fullt på alla sina plan och tar hälften så tjänar de mer än att ha trettio procent fullt och ta dubbelt.

Last edited:
Sen kan dom väl få avdrag på inköpen av flygplanen också... kanske

Kanske är för att det är sportlovs och påslovstider nu. Då är det fler som desperat söker efter en flygstol och så kan man höja priserna eftersom man ändå får sälja samtliga stolar. :brynad :tomten

Jag tycker flyga är jättebilligt.
Drar till England, Irland, Skottland, Tyskland och Los Angeles nu och betalar 5-6000kr för det kalaset.

Nej, jag har provat att boka konstiga tider och dagar, varadagar och helger, så långt som fram i augusti och det är 915:- enkel väg som billigast. Tror jag betalade 900 tor när jag jagade i oktober. Hyfsad skillnad. Tdigare gick det att komma billigt undan om man var ute i riktigt god tid.

Esquire skrev:
Kanske är för att det är sportlovs och påslovstider nu. Då är det fler som desperat söker efter en flygstol och så kan man höja priserna eftersom man ändå får sälja samtliga stolar. :brynad :tomten

Rent intuitivt tycker man ju att det borde vara betydligt dyrare med flyg än tåg iaf med tanke på omkostnaderna.

Har själv aldrig flugit nångång, av någon anledning. Är kanske inte så mobil av mig :va

tassen skrev:
Inte jävig, inte jävlig, men det verkar som om folk i allmänt inte har en aning om vad det kostar att driva runt passagerar flyg....
Kom inte å snacka om Ryanair priser....vilket jä-båg det är...

En trafikflyg kärra slukar 5000 liter sto -umeå turetur ca sådär ungefär..a 5:- litern,

Jag skiter totalt i allt det där. Billigaste flyget tar jag oavsett bolag... Sälj ett flyg mellan Västerås och Göteborg för en hundring så tar jag den, oavsett om planet drar åtta kubik soppa eller ej.

Inte för att jag vet, men om priserna gått upp mycket på en destination brukar det betyda att där det tidigare fanns en konkurrenssituation har nu ena parten lagt ner och SAS är ensam på att flyga sthlm-östersund.

Då höjer dom (i det här fallet SAS) priserna för att du har helt enkelt inget alternativ. När priserna blir tillräckligt höga kommer en ny uppstickare för att få en del av kakan :)

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back