Nicke skrev:
Vet inte om det är mig du klagar på men jag reagerade på att ökningen var så jäkla stor. Jag provade att boka ända bort i augusti Sthlm-Ösund TOR. Kostar 1830:- då också. Har så länge jag kommer ihåg funnits biljetter för runt tusenlappen och nu är det nästa dubbla pengarna.
Är du jävig (jobbar på FlyMe till exempel)?
Inte jävig, inte jävlig, men det verkar som om folk i allmänt inte har en aning om vad det kostar att driva runt passagerar flyg....
Kom inte å snacka om Ryanair priser....vilket jä-båg det är...
Ja jag jobbar innom luftfartsområdet i europa och har en j-la bra koll avd som händer i flygbranchen , den discusionen tar jag när somhellst på dygnet.
1800 :- ...billigt det är bara att ta det. Kostnaderna för flygbiljetter är enorma per fullbetalande pasagerare.
kan nämn att när allt är betalat på ca 2500:- inrikes i sverige så tjänar ett stort bolag som SAS c a15:- efter allt är betalat. det är ren vinst i fickan.
En Boeing 737, kostade 2002, 250 miljoner svenska riksdaler i inköp.
En ny Airbus A330, 1 miljard sek, räkna hur många passagerare det ska till att fraktas innan den är betald.
Fly me, leasar sina flygplan, Nordic airlink, 400 miljoner i stöd från Finair för att slå sig in på svenska marknaden.
Ryan air Köpte sina flygplan och ska ha betalt för att flyga på flygplatser i europa, annars skiter dom i det.
Bara lite faktaså där i allmän het.
Tycker ni att det är dyrt, kör bil eller ta tåg eller buss.
kolla bensinprisökningen i procent senaste dagen.
En trafikflyg kärra slukar 5000 liter sto -umeå turetur ca sådär ungefär..a 5:- litern,