Vad har era vurpor kostat?

det är just det som är problemet för jag vet inte vad som gick fel utan det är antaganden och spekulationer vilket för mig bäddat för ifrågasättande av min egen förmåga vilket ju är en bra grogrund för snababre varvtider, not.

Såna vurpor håller jag tummarna hårt för att slippa - det finns ingen klockren förklaring, det gick kanske inte ens för fort egentligen. Kan verkligen tänka mig att tvivlen gnager.
 
Var det i regn vid inbromsning efter start/mål?



Jajemen jag ska tävla! Siktar på dubbla B-race på Sviesta och Gelleråsen med SM 8-9/9. Sedan verkar det som det finns ytterligare B-race på Gelleråsen, om jag förstått det hela rätt. Stordebutant eller något liknade tror jag det hette.

Då måste du ju för fasiken köra även om det regnar!
 
Då måste du ju för fasiken köra även om det regnar!

Om jag kan köra 2 av de 4 racen är jag nöjd. Regnar 3 bort får jag tänka om till nästa år...Iofs om hojen är hel nästa år kanske jag har lite bättre ekonomi inför säsongen och kan skaffa ett extra set fälgar för regndäcken.
 
Jag har klarat mig helt från de där riktigt dyra vurporna. Det har oftast bara handlat om någon tusenlapp eller två.

Tänkte helt och hållet strunta i att köra i regn. Risken att lägga hojen är mycket större i regn och det verkar inte ens kul.

Först är man skiträdd sen släpper det lite :skrämd och man är totalt-super-skiträdd.
Sen efter c:a en miljon timmar på regniga G-åsen inser man plötsligt att köra i regn är superkul. Nu för tiden blir man riktigt sugen på att köra när det regnar. Det är verkligen fascinerande hur bra det fäster.
 
Om jag kan köra 2 av de 4 racen är jag nöjd. Regnar 3 bort får jag tänka om till nästa år...Iofs om hojen är hel nästa år kanske jag har lite bättre ekonomi inför säsongen och kan skaffa ett extra set fälgar för regndäcken.

Nu har jag ingen tävlingserfarenhet men jag första gången jag la på regndäck på hojen så satt jag och skrattade i hjälmen mot slutet av passet för det var så jävla kul att köra.. Tycker helt klart du ska testa att köra i regn...
Jag skulle tro att det inte finns bättre träning på gaskontroll och spårval!

Mitt andra regnpass blev jag omkörd av swedie i ejes på gelleråsen sen när jag kommer ut på raken så ser jag en hoj i slutet av raken som fått vingar! Den hade fått bra spinn och kåpor och reservdelar bara flög!


Om du är rädd för dyra vurpor så brukar ju regnvurpor oftast va ganska billiga... Dock inte svenskens
 
Last edited:
Äsch! Riktigt dumt prat att inte köra i regn!! Jag tänkte likadant nån gång i tiden men lägg av med sånna dumma tankar. Bara ut o åk!

Hur kul tror du själv en tävlingshelg blir när du har lastat och packat en evighet, kört 40 mil, packat upp allting, hojen är i ordning, skinnstället hänger på plats... Sen ska du sitta där i tre dagar och kolla på när alla andra har roligt, bara för att banan råkar vara fuktig :huvet
 
Äsch! Riktigt dumt prat att inte köra i regn!! Jag tänkte likadant nån gång i tiden men lägg av med sånna dumma tankar. Bara ut o åk!

Hur kul tror du själv en tävlingshelg blir när du har lastat och packat en evighet, kört 40 mil, packat upp allting, hojen är i ordning, skinnstället hänger på plats... Sen ska du sitta där i tre dagar och kolla på när alla andra har roligt, bara för att banan råkar vara fuktig :huvet
Regnvurpor brukar ju dessutom vara skonsamma både för plånbok och kropp.

Den låga friktionen gör att man myskasar låååångt i räcerpyjamasen.

Man slår sig oftast hårdare i torrt, dessutom dammar det mer.
 
Jag kanske är konstig men jag ser faktiskt fram emot att få prova att köra i regn med regndäck. Inbillar mig att det är mer upp till föraren än hojen om det ska gå fort i regn.
 
Billigaste vurpan: 0:- . Lowsider i vänstern innan karusellen på Anderstorp.
Dyraste vurpan: Hoj cirka 10', nytt skinnställ, hjälm handskar samt skor. Uj vad det gick sönder....
 
Humm har en fundering. Många har fått köpa nya hjälmar och annan skyddsutrustning. Min olycksfallsförsäkring ger mig nya sådana grejor. Ingen annan som har en som täcker på samma sätt? Tilläggas kan att min mor tecknade den åt mig som barn och att den endast gäller tills jag blir 26år. :tummenupp
 
Mina vurpor har kostat mellan 0-700 kr. På en 125 går mest kåpglas och sånt sönder, kåpor går alltid att lappa ihop, det är mest en fråga om ork.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top