vad har en 37kw för prestanda?

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
jag har en fzr 600r 94- och i papprena så har jag 37kw! men det känns som den går bätre! har lyckats komma upp i 220 och sen har jag inte våga köra fortare! men vad har en 37kw för prestanda! hur fort ska dom gå och hur märker jag om dom har tage bort strypningen??

//Håkan

Honke skrev:
jag har en fzr 600r 94- och i papprena så har jag 37kw! men det känns som den går bätre! har lyckats komma upp i 220 och sen har jag inte våga köra fortare! men vad har en 37kw för prestanda! hur fort ska dom gå och hur märker jag om dom har tage bort strypningen??

//Håkan

37*1,36= 50 hk ca ! Men det låter som den är ostrypt, så du har säkert närmare 95-100 hk som orginal är(?)

37 kW är la på en höft 50 hk, och i så fall borde den inte göra några 220, inte ens mätarfart. Mitt tips är att strypningen är väck för länge sen. :)

Det är troligare att jag kommer köpa en Hånda än att hojar som är 10 år gamla har sina strypningar kvar.

Jag hijackar tråden lite. Min Hornet -98 är reggad med 37 kw, men även denna är så klart ostrypt med nästan dubbla effekten. Kommer det innebära problem vid besiktning nästa år eller är det bara att vissla och låtsas som inget? Har ingen aning om hur en strypt Hornet går, men visst borde besiktningsman märka skillnad vid provkörning?

Besiktningsmannen bryr sig inte. Hade ju kunnat bli skoj annars när man hade gammelgixxern med 150 hk på slangen iom att den är reggad till 98 hk.

det låter bra :D

då behhöver jag inte tänka mer på det då ;Dhaha..

men då man besiktar dom! då kan väl inte dom titta om man har tage bort strypnen eller kan dom det? :confused:

Honke skrev:
då behhöver jag inte tänka mer på det då ;Dhaha..

men då man besiktar dom! då kan väl inte dom titta om man har tage bort strypnen eller kan dom det? :confused:

Det e nog ingen fara.. Dom bryr sig inte, Det e värre med försäkrings gubbarna om du ramlar då får du inte roligt!!!!

Mögel skrev:
Det e nog ingen fara.. Dom bryr sig inte, Det e värre med försäkrings gubbarna om du ramlar då får du inte roligt!!!!

De flesta försäkringsbolag idag ignorerar väl strypningarna och betraktar dem som ostrypta, eller? Så är det i allafall med Hondaförsäkringen på If.

Honke skrev:
jag har en fzr 600r 94- och i papprena så har jag 37kw!

Om jag inte minns fel såldes den med just 50hk på den tiden, för att hamna i Försäkringsklass 3 (Tror att den var på 89hk original). Den ansågs INTE vara rolig med 50hk.

Den enda 600:an som ansågs vettig i strypt version, var ZZR600 som Kawazaki erbjöd i Klass 4, med drygt 60hk. Där hade man gjort en ganska klok strypning, då man bestyckat om den så att den fick bättre vridmoment på låga varv än den ostrypta varianten.

Min hoj....R6:an när den va strypt kom jag upp i 195....den va strypt med begränsning på trottelnålarna...och bänkad för bästa effektkurva...

Gjorde 147km/h på 402 meter...

jimmyroquai skrev:
De flesta försäkringsbolag idag ignorerar väl strypningarna och betraktar dem som ostrypta, eller? Så är det i allafall med Hondaförsäkringen på If.

If har sen bergis 10 år tillbaka struntat i det, eftersom dem vet att oftast så hinner bågen bara runt hörnet på besktningen så är strypningarna borta.., och samma sak gäller dem flesta försäkringsbolag också.., men jag vet att If inte bryr sig om den är strypt eller ej, har en rätt så säker källa på detta från If

jimmyroquai skrev:

Nja tror inte det e så, Man skulle nog få mindre pengar om dom märker att den inte e strypt iallafall högre självrisk!!

Mögel skrev:
Nja tror inte det e så, Man skulle nog få mindre pengar om dom märker att den inte e strypt iallafall högre självrisk!!

När jag försäkrade min så sa killen att "jag ser att den är strypt, men det spelar ingen roll". Premien är samma som om den hade haft 96 hk även på pappret.

Jag frågade tjejen på IF vad som händer om den är ostrypt i verkligheten eller om jag ska typa om den. Hon sa att de ser Hondan som ostrypt oavsett vad papprena säger och vid ev olycka så gör det ingen skillnad. det är IFs inställning.

halmstads_kung skrev:
Min hoj....R6:an när den va strypt kom jag upp i 195....den va strypt med begränsning på trottelnålarna...och bänkad för bästa effektkurva...

Gjorde 147km/h på 402 meter...
Att strypa trottelnålarna låter besvärligt. Har någon förtjockat nålarna då? Gissningvis var den trottelstrypt vilket är samma sak som att hålla ungefär halvgas och då behövs verkligen ingen ombestyckning. Vad mer blev du ilurad av verkstaden lr killen du köpte hojen av?

jimmyroquai skrev:
När jag försäkrade min så sa killen att "jag ser att den är strypt, men det spelar ingen roll". Premien är samma som om den hade haft 96 hk även på pappret.

Hm okej då.. Får väl tro på dig om din försäkrings gubbe har sakt så måste det ju stämma... :)

men var för!

men var för stryper man en mc till 37kw! det är ju en tung mc ändå! gubben som hade den före kanske tyckte att den gick för bra :Dhaha...

det blir väl inge billigare att ha den för att det är en 37kw!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT