vad har en 37kw för prestanda?

Honke skrev:
men var för stryper man en mc till 37kw! det är ju en tung mc ändå! gubben som hade den före kanske tyckte att den gick för bra :Dhaha...

det blir väl inge billigare att ha den för att det är en 37kw!

Nej, men för var det så tror jag, möjligen i samma veva som inga hojar skulle säljas med mer än 100 hk. Min såldes strypt från 107 till 100 kusar. :kocko

PacMan skrev:
Nej, men för var det så tror jag, möjligen i samma veva som inga hojar skulle säljas med mer än 100 hk. Min såldes strypt från 107 till 100 kusar. :kocko

jaså..var det så förut! vad ugly! och 7 hästar till gör så mycket menar jag :D

Min cbr 600 -93:a e oxå strypt till 37 kW på pappret, av någon outgrundlig anledning, besiktningskillen brydde sig inte ett spår om det och när jag frågade trygghansa sa dom att dom alltid går efter orginaleffekten och brydde sig följdaktligen inte heller om den va pappersstrypt.
/Henke

Hojboj skrev:
Min cbr 600 -93:a e oxå strypt till 37 kW på pappret, av någon outgrundlig anledning, besiktningskillen brydde sig inte ett spår om det och när jag frågade trygghansa sa dom att dom alltid går efter orginaleffekten och brydde sig följdaktligen inte heller om den va pappersstrypt.
/Henke

jaså..vadå skumt! konstiga ider att strypa dom till 37kw

Inte alls konstigt, hojen fick 50 hk och hamnade i försäkringsklass 3 och blev jättebillig att äga. Sen vid 100-milaservicen eller leveransservicen så plockades strypningarna eftersom det inte var så kul med en Fireblade med 50 hk, sen hade man 120 hk och fortfarande billig försäkring. Var ju som sagt dessutom en branschöverrenskommelse (snacka om långt ord) att inte sälja hojar med me än 100 hk vilket resulterade i gsxr1100, fzr1000, zzr1100 mm med 98 hk. BMW gick i bräschen för detta och var sedan de första att bryta det hela genom att börja sälja K1200RS i fulleffekt (rätta mig om jag har fel). Försäkringsbolagen lessnade på att folk betalade för fel klass och ignorerade strypningar på nyare hojar, från 1993 brukade de flesta bolag räkna från.

Honke skrev:
men var för stryper man en mc till 37kw! det är ju en tung mc ändå! gubben som hade den före kanske tyckte att den gick för bra :Dhaha...

det blir väl inge billigare att ha den för att det är en 37kw!

Billigare försäkring! Iaf då!

HanneZ skrev:
Att strypa trottelnålarna låter besvärligt. Har någon förtjockat nålarna då? Gissningvis var den trottelstrypt vilket är samma sak som att hålla ungefär halvgas och då behövs verkligen ingen ombestyckning. Vad mer blev du ilurad av verkstaden lr killen du köpte hojen av?

Kul med lite okunnig personal här inne....

Du begränsar hur långt upp dom kan åka...å ja....jag kunde inte varva mer än till 11 500 när jag körde...ist för 15 500....

Däremot när jag stod stilla så kunde jag varva den till max...då den ej var någon belastning...

Bättre än brickorna som säljes då maskinen får fel blandning mot tändningen.

Detta är det bästa sättet att få ut optimal effekt ur hojen...sliter också minst på hojen...

Killen (verkstadskillen.)..har kört roadracing på hög nivå i många år...nära vän

Så till dig hanneZZZ....Amatör och otrevlig :fatta! ...Köp en moppe ist...verkar ju vara haj på trimning....

halmstads_kung skrev:
Kul med lite okunnig personal här inne....

Du begränsar hur långt upp dom kan åka...å ja....jag kunde inte varva mer än till 11 500 när jag körde...ist för 15 500....

Däremot när jag stod stilla så kunde jag varva den till max...då den ej var någon belastning...

Bättre än brickorna som säljes då maskinen får fel blandning mot tändningen.

Detta är det bästa sättet att få ut optimal effekt ur hojen...sliter också minst på hojen...

Killen (verkstadskillen.)..har kört roadracing på hög nivå i många år...nära vän

Så till dig hanneZZZ....Amatör och otrevlig :fatta! ...Köp en moppe ist...verkar ju vara haj på trimning....
Åter igen, hur stryper man en trottelnål?

Berätta gärna vad du menar med "då maskinen får fel blandning mot tändningen". Är det felaktig bränsleblandning du menar?

Du som "kunnig personal" och vet att du har en cv-förgasare på din hoj vet att om man stryper mot luftburken så blir det samma sak som att inte gasa fullt. Precis som med en vanlig TROTTELSTRYPNING. Och om din strypning nu gjorde att den inte behövde bestyckas om så varför skulle den då bänkköras?

Haj på trimning? Nej absolut inte, trimning för mig betyder att man ökar effekten.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti