Vad har du i ditt skåp på jobbet?

Xyron skrev:
2300104 Hellre lite "jag går i 9an och får köra moppe" isället för att jag skulle bli av med den. Visst tror inte att någon på jobbet skulle ta den men hellre det säkra före det osäkra..

Precis! Hjälmar är dyra! Men jag var bara tvungen. Lita aldrig på dina arbetskompisar, man vet aldrig vad dom hittar på. Kanske fyller hjälmen med vatten ju! :mad:

Alx skrev:
2299272Jag får nog inget skåp på mitt nya jobb, kanske en låda i ett fult kontorslandskap :(

Nej, inga skåp. När jag kör hoj till jobbet har jag ett helt hörn knökfullt med utrustningen. Men du får en bokhylla och en massa pärmar. För att inte nämna de fantastiskt trevliga kollegorna (och nu är jag helt objektiv).

;)

Alx skrev:
2301371Lita aldrig på dina arbetskompisar, man vet aldrig vad dom hittar på. Kanske fyller hjälmen med vatten ju! :mad:

Huh? Hur fick du veta att det var planen?!

Har 2 skåp för kläder på jobbet (i omklädningsrummet), ett för de rena kläderna som man kommer dit med och ett för de som man använder på jobbet. Fick såklart skåpen direkt när jag började, var skulle jag annars ha kläderna???

Sen har jag ett klädskåp till på verkstaden och ett ganska stort verktygsskåp.

ft skrev:
2301694 Nej, inga skåp. När jag kör hoj till jobbet har jag ett helt hörn knökfullt med utrustningen. Men du får en bokhylla och en massa pärmar. För att inte nämna de fantastiskt trevliga kollegorna (och nu är jag helt objektiv).

;)

Huh? Hur fick du veta att det var planen?!

Akta dej du! När jag börjar kommer jag montera bort hjulen på din kontorsstol, sätta ihop alla dina gem i en lång rad och en massa andra roliga saker! Saab kommer aldrig bli sig likt med 2 generationer Ringkvist på samma avdelning. :tungan :banana :D :rofl

Bara fyra veckor kvar :gnissla

Saknar skåp, men har ett eget arbetsrum med vacker utsikt över Fyrisån och parkmiljö...

I rummet får det dock plats en jäkla massa grejer förutom mig själv: två bokhyllor fulla med papper, pärmar, en kaffeförpackning och en förbandlåda (för "paper cuts"). två arbetsbord, 4-5 skärmar, en gäng datorer, kaffemugg, Motul pennmugg, två telefoner, en tv-antenn, högtalare, en arbetsstol som man kan sova i och tre besöksstolar (lagom obekväma), en hurts med gem och nycklar, samt lite disketter och DVD-skivor. biljarder småsaker av teknisk natur och så några extra kläder för de dagar jag tar hojen till jobbet och behöver ombyte. slutligen en anslagstavla där jag har bilder på mina gamla hojar, java-klasser, routermoln-skisserna och så förstås en fin färgbild på frugan och yngste sonen.
:banana

Jag har inte så mycke mer än arbetskläder, lite kaffepengar, en dvd från svinträffen och några öl som blev över från semesterfesten i fredags

Mina privata kläder och skor.
Oftast ett par arbetsskor, lite gamla arbetsplatsundersökningspapper, heta arbetenpapper, nån penna.
Utanpå hänger det en overall på morrgon och kväll.

Jag har tre-fyra stycken skåp på jobbet, men har glömt av var alla utom ett är belägna. De bygger om så mycket, så man kan inte vara säker på att ett visst kapprum är kvar på samma ställe i mer än en vecka. Vad som finns inuti har jag inte en aning om.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti