Geggamoja
Hur många skulle vilja jobba 6 timmar per dag (mån-fre) och sänka lönen marginellt?![]()
Lätt! Det skulle ju vara något av en drömsituation.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur många skulle vilja jobba 6 timmar per dag (mån-fre) och sänka lönen marginellt?![]()
För jag tänkte mig att medelsvensson tjänar från 20-30 mestadels.
Hellre 10 timmar per dag, 3 dagar per vecka, och marginellt minska lönen.
Tycker det är mer intressant om hur lönen ligger till efter arbetsinsats eller om man jobbar hemma/borta. Jag har snittat 30k netto senaste året och kunnat leva jävligt bra på det men då har man legat borta på jobb väldigt mycket och försakat en massa som händer här hemma, pengar är inte allt här i världen.
Verkligen.. Jag offrade tid och pengar för att utbilda mig till något som ger sämre betalt än polarn som arbetar på en grönsaksbutik.
Trivs jag bättre med mitt liv?
JA
Man spenderar halva sin vakna tid på jobbet.. Jag skulle aldrig ta ett slappt och tråkigt kontorsjobb för 40k i månaden.
Nja jag spenderar ca 25-30% av min vakna tid på jobbet, semester inräknat. Tar hellre ett halvmysigt lagom tidskrävande kontorsjobb med tillräckligt betalt så jag kan optimera min fritid.Man spenderar halva sin vakna tid på jobbet.. Jag skulle aldrig ta ett slappt och tråkigt kontorsjobb för 40k i månaden.
Ett roligt och stimulerande kontorsjobb för 40´ då?
Nja jag spenderar ca 25-30% av min vakna tid på jobbet, semester inräknat. Tar hellre ett halvmysigt lagom tidskrävande kontorsjobb med tillräckligt betalt så jag kan optimera min fritid.![]()
Jag förhandla mig till 9000K av staten. Men tydligen behövde jag betala tillbaka 7K varje månad sen![]()
Det krävs Mycket kontorsbus för att jag ska trivas
Jag tror faktiskt inte jag någonsin skulle trivas på ett kontor.
Jag har arbetat i branschen förut och blev erbjuden att driva företaget för en liknande lön
Betvivlar inte att vissa trivs med sina kontorsjobb, det är bara inte för mig. Å andra sidan skulle jag knappast trivas med ett hantverkarjobb heller.
De är ju det som är det fina, alla är olika..
Jag reagerar bara när folk (du) kategoriserar "kontorsjobb" som något specifikt.
Om du sagt att du inte vill jobba med siffror, tyngre matte, semantik eller irriterande kunder så visst. Men att säga att du inte vill jobba på kontor låter mer som en omvänd torgskräck.![]()
Jag reagerar bara när folk (du) kategoriserar "kontorsjobb" som något specifikt.
Det är en viss skillnad på att sitta i en reception eller en växel, sitta som redovisningsekonom, räkna på om det är värt att lägga 80 msek på en ny maskin till industrin som ekonom, jobba fram en annonskampanj för ICA eller Audi, designa en möbel, rita ett hus (artitekt), vara jurist eller utveckla IT-system.
Men alla ovan jobbar på kontor.
Om du sagt att du inte vill jobba med siffror, tyngre matte, semantik eller irriterande kunder så visst. Men att säga att du inte vill jobba på kontor låter mer som en omvänd torgskräck.![]()
Ungefär som folk som "jobbar med IT"![]()
Haha, så en stor del av den Svenska befolkningen jobbar med att "knappa på datorer, bläddra i papper och ringa i telefonen"?Det är väl en definitionsfråga. Kontorsjobb för mig är ett arbete där man spenderar större delen av dagen i en stol på sitt kontor. Klart det finns olika typer av kontorsjobb, men det grundar sig runt datorer, pappersarbete och telefonsamtal.
Haha, så en stor del av den Svenska befolkningen jobbar med att "knappa på datorer, bläddra i papper och ringa i telefonen"?
När jag åker till jobbet ska jag börja säga "hejdå älskling, nu åker jag till jobbet och bläddrar i papper och ringer i telefonen!"
Ursäkta men jag tyckte det lät lite roligt.![]()
Till största del det jag gjorde på mitt "kontorsjobb", så det är min erfarenhet
Som yngling jobbade jag på Astra Zeneca en sommar. Jag servade dörrarna till alla kontorsnissarna, och där släppte dom datorn 5 gånger om dagen. 1 för att luncha, resten för att hämta kaffe![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |