dn-L
Office Linebacker
Om man säger så här då: Hur mycket pytsar arbetsgivarna/uppdragsgivarna? Börja filosofera om skatter, skatteplanering osv osv är bara att röra till något för sakens skull. Visst är det intressantast för individen vad man får i handen men i en jämförelse måste man titta på vad man kostar. Annars blir det bara flum.Jag håller inte med om det. Folk är ofta mest intresserade vad man får ut i handen. En höginkomsttagare som kommer över brytgränsen betalar högre skatt. Vid en viss gräns blir det inte lika intressant att anstränga sig ytterligare för att få upp sin lön. Skillnaden blir inte så stor i slutet av månaden ändå. Det mesta går till skatt. Det finns ett skäl varför folk skapar bolag där de sätter in sina arvoden för att sedan plocka ut det de behöver för sitt uppehälle. Hur mycket tjänar en sådan person som väljer att skatteplanera? Vi kommer aldrig att få fram en helt rättvis redovisning hur mycket folk tjänar egentligen. Hur ska man mäta det när det finns så många olika konstruktioner.
Anser, likt en majoritet av den Svenska befolkningen, att jag tjänar för lite, men då är jag visserligen fostrad i en skola som lurar i en att man ALLTID är värd mer än man får.