Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ceasar skrev:Vad är "bandet" runt ljuddämparen och vad är den till för?
För att få ned ljudnivån, kan även spara sliponen vid marksyn.ceasar skrev:Vad är "bandet" runt ljuddämparen och vad är den till för?
jag tycker tanken e god att den skyddar vid en vurpa, men gör man en 13´o clock wheelie så tror jag inte den spelar nån roll eller? den lär ändå kränga av och skadan e gjord.UrbanTiger skrev:En pubisring.
Grabbar som har en sånn blir hårdare lixom![]()
Tanken är nog att skydda dämparen vid en vurpa![]()
ceasar skrev:Vad är "bandet" runt ljuddämparen och vad är den till för?
OlleR skrev:För att utnyttja tråden lite... Vart hittar man sånna där uppsamlningskärl? Jag har sett dom på flera hojjar nu, bygger alla likadana eller finns de å köpa nånstans?
philsson skrev:tycker dehär verkar lustigt.. känns inte som att det kan göra nån skillnad.![]()
Rita en egen. Gå till en svetsare och förklara hur du vill ha det gjort... Så gjorde jag inte speciellt dyrt.OlleR skrev:För att utnyttja tråden lite... Vart hittar man sånna där uppsamlningskärl? Jag har sett dom på flera hojjar nu, bygger alla likadana eller finns de å köpa nånstans?
Har iofs svets hemma men ;D Man e ju lite slöFixx skrev:Rita en egen. Gå till en svetsare och förklara hur du vill ha det gjort... Så gjorde jag inte speciellt dyrt.
Fixx skrev:Nix....
3.3 Uppsamlingskärl skall finnas för uppsamling av olja, bensin och kylvätska.
Står inget om hur mycket de ska rymma. Men det har diskuterats innan
Har för mig att det är 0,5L för kylvätska
ceasar skrev:Hmm, jag förstod inte det svaret riktigt.
Ska det finnas 3 separata kärl alltså?
1 för förgasare, 1 för kylare och 1 för vevhusventilationen?
En annan fundering, om kärlet för kylvatten är helt tätt kan det bli övertryck, eller?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |