Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

låter som du är missnöjd både med din intelligens(om nu betygen speglar det) och din "utrustning"Bodoe skrev:Jag fick 25.00 i snitt ungefär, har inte räknat.
Min penis är dessutom 30 cm...i omkrets!!!!
![]()
Bodoe skrev:Jag fick 25.00 i snitt ungefär, har inte räknat.
Min penis är dessutom 30 cm...i omkrets!!!!
![]()
i grundskolan så räknar man bara ihop poängen och alla ämnen har samma värde!BaGeL skrev:Hur räknar man ut snittet? Går bara i 8:an men ha ju iaf betyg men det är ju G VG och MVG som gäller nu för tiden......
Okej, thx. Då har jag 220 points...kajlyl skrev:i grundskolan så räknar man bara ihop poängen och alla ämnen har samma värde!
MVG-20p
VG-15p
G-10p
IG-0p
Sen ska du bara räkna de 16(?) bästa betygen, du väljer alltså bort ett ämne!
På gynmasie och högskole(?)nivå räknar du såhär:
20(betygets värde)x100(kursens storlek)=2000
Lägg ihop alla betyg och dela det med antalet lästa poäng(minst 2500p), har du över 2500p får du lov att välja bort smäre kurs betyg.
inte så dåligt för o va i 8:anBaGeL skrev:Okej, thx. Då har jag 220 points...
Oj, det va bra gjort. Jag pluggar inte ihjäl mig men har iaf bra betyg enligt mig själv. Bara man klarar nationellaproven i 9:an sen så ks amna nog kunna höja sig lite till.kajlyl skrev:inte så dåligt för o va i 8:an
jag hade 235 i 8:an och 285 som slutbetyg
kajlyl skrev:har du över 2500p får du lov att välja bort smäre kurs betyg.
tror det är så... inte säker dock!maverick_750rr skrev:Jag tror jag gick ut med över 4100poäng.![]()
Får jag välja bort den ena sidan av mina betygsdokument då?![]()
Jag tycker man skall införa ett 10-gradigt betygssystem....... om alla blir överförvirrade av det så införskaffa det gamla 1-5 som var MYCKET bättre.
750RR
man brukar säga att en poäng är en timme! så en 100p kurs ska ta ca 100timmar att avverka.. i värkligheten är det snarare 70-80timmar men man räknar så iafBaGeL skrev:jag fattar inte det där men poiäng kurser, kan någon förklara? Får man olika mycket poäng för olika svåra kurser eller? vad ska man ha poängen till?!
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |