Vad hade ni för första hoj?

yamaha fzr 600. 92:a

600cc

ok hoj vid rätt tid för rätt pengar
 
Honda CB 750 K2 -75. 12år senare har jag fortfarande kvar den....:tummenupp
 
Cresent Compact -77

50cc

Varför: Jag var tolv år och visste inte bättre. Btw så kostade den inte mer än 700:- i körbart skick :yoparty
 
Aprilia_125 skrev:
2337817 Cresent Compact -77

50cc

Varför: Jag var tolv år och visste inte bättre. Btw så kostade den inte mer än 700:- i körbart skick :yoparty

Hoj, inte moped :hihi

Själv hade man / har fortfarande min första hoj. R6a års mod. 99 (01)
 
Jag hade en Honda CB 500 76a
Detta var 1978 så det var en ganska häftig hoj på den tiden.
Nu 28 år senare kör jag fortfarande hoj och tycker det är skitkul.
 
Jag köpte en svart yamaha szr 660. Insåg relativt snabbt att det var fel typ av hoj för mig som är 190 cm. M.a.o en alldeles förliten hoj.

Har provat på lite olika hojar.

1a yamaha szr 660 -97
2a trimmad suzuki gsxr 1100 -93
3e yamaha r1 -99
4e yamaha bt 1100 bulldog -02
5e suzuki tl1000r -00
nuvarande och 6e suzuki gsxr 1000 -06

/Johan
 
Första hoj...
Yamaha DT 125 -85 (Ädlast av dem alla)
Varför? jo ja va trött på att trimma mina dakota moppar hela tiden
de va bättre med en hundratjoped...slapp trimma sen..... å den gick ju efter de gammla bestämmelserna på 16kw inte som dagens 11..eller vad de nu e... den va lite trimmad...lite borrad..lite förgasare...blanka däck toppade 155km/h uppmätt med bil på rak väg... sen blev de en gammal enduro,
Husqvarna 390wr från medeltiden med nötknäckar tank....
Nu mer så e de en honda xr600r som jag köpte av Gustaf Wasa.... ;)
 
Last edited:
Honda 125cc K3 -70 körde 2000mil på den sommar som vinter... hyyy Har för mej att den kostade 2800:- hos Lindströms i Malmö och det var 1973.
Hoj två blev en Kawasaki 900 -75, grönaktig med 82 hk. Värsting cykel då.
 

Bifogat

  • Honda 125 K3 -70.jpg
    Honda 125 K3 -70.jpg
    118.9 KB · Visningar: 70
i norge fick man inte ha 125 kubik så det blev en CB100 fyrtakt lät hur gått som helst. mkt kul med den hojjen.
 
Första lilla knarren var en Yamaha DT 125 MX-79, höjd och uppskrämd till hela 19 hkr. :) Första tunga var en GSX1100E-83, svart med dekor i guldstripes och rizzlablå och rizzlablå fälgar...:yoparty ...mikuni 36:or och trimkammar och ett litet guldgult vrålande Alfa 4-1. Ångrar som fan att jag någonsin sålde den. Borde haft den kvar som kuriosa. 125:an köptes år -83 och Gammelgixxern runt 1986. Jävlar vad det får en att känna sej gammal.:va
 
kawasaki er-5
för det va en mycket lättkörd och pålitlig nybörjar hoj..... Förstår än idag inte varför inte alla hojar har typ dubbla bromsskivar... ända som va lite minus på hoj.. bromsarna
 
Märke: Honda CBR 600F -98

Orsak: Slump,men bra första hoj,relativt billig försäkring
 

Bifogat

  • min båge1.JPG
    min båge1.JPG
    24.6 KB · Visningar: 55
Märke:
yamaha rd 125 -84 1993 :)
kawasaki z 750 -04 2005 :yoparty
KTM superduke -05 2006 :näsblod
 
Första hoj

Min första hoj var en röd trehjuling med tippbart flak den har gått i arv i flera generationer..:tomten
 
Mackan_80 skrev:
1832375 Va hade ni för första hoj?

Märke?

Kubik?

Varför?

Själv hade jag en Yamaha R1 -98, för jag tyckte den va snygg och de va något att "växa" i.

Första hojen var en puch dakota årsmodell 1978, och året var 1982....men den räknas förstås inte, men Kawasaki KLE 500 1992:a första storhojen. Köpte den för att jag ville börja relativt billigt, med en begagnad relativt oöm hoj, mest för att åka till och ifrån jobbet hade iaf "fullt" kort, så man behövde inte åka ostrypt iialla fall:tummenupp (nåja skillde bara 14 hk ialla fall..)
Men så var det så förbannant kul att köra hoj, men inte skitraka, och jag tyckte att rad 4 whas the shit, och tycker så än idag. Några twinnar kan man tänka sig dock..
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top