Vad hade du gjort om du hittat 840000kr?

12papp är ju alltid någe!
läste ni inte om sopgubben i danmark förra sommaren? han hittade en typ trisslott värd 12 miljoner i en soptunna utanför ett hus, han lämnade den till ägaren och fick typ en fruktkorg som tack! :huvet
Varför är det alltid bara ärliga människor som får dessa changser.
Jag vill också hitta massa pengar eller en trisslott på gatan :mad:

Jag hade gömt dem på ett annat ställe och ökat min månadsinkomst rejält. :tummenupp

Det har ju varit en dröm sen dagen man lärde sig att gå, att hitta en mystiskt väska full med pengar!

Det har ju varit en dröm sen dagen man lärde sig att gå, att hitta en mystiskt väska full med pengar!

Precis, finns två skäl till att man vistas i skogen. Antingen vill man ligga på fyllan men det är för långt hem eller så letar man efter en väska full med pengar. Förslagsvis letar du bara det ggr man ligger för chansen är rätt så liten = du får vistas mer i skogen än du behöver.

Jag hade låtit skiten ligga! En så'n liten jävla fjantsumma hade jag inte orkat plocka upp, varken för att behålla eller gå till snuten med.

Men för fan, att lämna tillbaks en bortkastad lott med vinst på måste ju tyda på nån slags hjärnskada.

Frågan är om jag hade vågat behålla dem. Någon kommer ju att sakna pengarna, och någon kan ha sett mig hitta dem...
Jag skulle bli jävligt paranoid om jag behöll dem.

Last edited:
Frågan är om jag hade vågat behålla dem. Någon kommer ju att sakna pengarna, och någon kan ha sett mig hitta dem...
Jag skulle bli jävligt paranoid om jag behöll dem.

Kommer det nån å tjaffsar så hyr man in en yrkesmördare! Simple as that! :nicka

Jag hade behållt de. Så mycket lättare livet hade blivit!

Varför är det alltid bara ärliga människor som får dessa changser.
Jag vill också hitta massa pengar eller en trisslott på gatan :mad:

Om det va en "oärlig" person som hade hittad pengarna och behållt dom, tror du att du hade fått reda på det då ?

Köpa ett kassaskåp, drunkna i prylar, ny hoj och uppgradera kärringen till den senaste modellen a´la Miami :tuttar

Behållt såklart!!
Satt lite guldkant på tillvaron, inge lyx i överflöd utan bara unnat mig liite extra ibland. :)

Min kära mor hade hälsat på under kvällen för ett par år sedan och gått hem ovetandes om att hon sumpat 3 dagskassor utanför porten i en liten väska. Låg där ett par timmar innan min dåvarande flickvän kom och hittade väskan.

-YHEAAA!!! tänkte hon när hon såg alla pengar. Ett par sekunder senare blev hon djupt besviken när hon såg "svärmors" namn i väskan...

Gissa om morsan hade tur.....

Ar folk pa sh sa har oarliga verkligen?

Eller ar det bara del av nan matcho-sh/ot-image som folk forsaker leva upp till?

Jag hade formodligen gatt raka vagen till polisen, om jag kanner mig sjalv ratt...

... tyvar? :va

Väldigt frestande att behålla degen, men då hade man väl drabbats av dåligt samvete eller nåt och ändå inte kunnat njuta av alla bilar båtar och hojar man skulle köpa.:tummenner

Jag hade behållit dom stenhårt, angående dåligt samvete är det inget som drabbat mig tidigare vid liknande situationer.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back