Vad håller dom på med i Frölunda?

Föräldrar

...och exakt varför har dessa föräldrar så j*vla svårt att ta hand om sin avkomma? Det går ju att spela ut krigsflyktingkortet hela vägen tills verkligheten kommer ikapp och man inser att endast ca. 5% av sveriges invandrare är flyktingar, resten har andra skäl. Jag kan ge min egna teori som är ganska enkel - förakt mot landet man själv valt att leva i.

Sverige duger till att ge bidrag, en strand att grilla på och en balkong att hänga parabolen på. I övrigt råder allmännt förakt mot både landet och invånarna. Eftersom barn gör det deras föräldrar gör och inte vad de säger (något man snabbt märker själv som förälder) så är det ganska logiskt att deras barn känner precis noll intresse eller "respekt" (i ordets ursprungliga mening) mot vi som bor här eller vår egendom. Om det nu var dålig uppfostran vore det väl mer sannolikt med våld i hemmet och missbruk än att kasta sten på polisen?

... Om det nu var dålig uppfostran vore det väl mer sannolikt med våld i hemmet och missbruk än att kasta sten på polisen?

Skulle det ena utesluta det andra?! :va
Att det verkar finnas rätt stora brister i föräldraskapet blir ju tydligt med tanke på att det ständigt rapporteras om att det även ingår tolv & trettonåringar i gängen som dräller ute på nätterna. Visst att jag vid något tillfälle fick vara ute lite senare som trettonåring men det var undantagsfall och absolut inte under veckorna och nätter mot skoldag...

Utrusta boende med softairguns och peppra ner ungjävlarna :yoparty
Eller tårgasgranater
Eller vattenkanoner
Eller....eller...
Ja det måste finnas massa roliga lösningar,
jag kan anmäla mig som frivillig för beväpnad
jakt på slynglar :)

Fimpa värmen i kåkarna, klipp strömmen och stäng av vattnet. Då blir det lugnt. Eller så drar man helt enkelt in barnbidragen för de föräldrar som låter sina ungar ränna ute utan uppsikt.

Litet tillägg,

Har själv bott i Frölunda i över 20 år. I Västra Frölunda finns väldigt blandade bostadsområden. Näset, Önnered och Fiskebäck är tex. fina villaområden. Bland dom finaste i stan. Det finns även bostadsområden med massa hyreslägenheter och små miljonprojekt. Dock inte i samma utsträckning som i Sthlm. Här är husen inte högre än 3-5 våningar och husen är i gott skick. Här bor det många invandrare men det blir fler och fler andra och tredje generationens invandrare. Det är fort. inte i närheten av Fittja eller Hammarkullen när det gäller % av invandrare.

Jag har bott på båda ställena och har många vänner från båda "läger". Denna eldabiltrend hade nog lika väl kunnat starta någon annanstans i Göteborg, för Västra Frölunda hör inte till dom "värsta" kvarteren den här stan har att erbjuda.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år