Vad händer?

snowwhite skrev:
Rätt seriösa inlägg, man tackar för dem visa orden allihop! :tummenupp
:skrämd :skrämd :skrämd

De! De visa orden! Ändra snabbt innan McB ser inlägget. Han är känslig för såna här saker :ajjabajja :D

Thundercat skrev:
Ähh! Jäla morrallkkärinng! :mad:

Nackskått! :mad:
Men herregud! Det är inte jag som är moralkärringen här. Det är McB. Jag försöker bara hjälpa till att bevara husfriden. Som vanligt alltså.

:hej

Edit: det heter väl NAKCSKÅTT, va!?

Såg för ett par timmar sedan Day after tomorrow..
Nog inte helt långt från sanningen.. Förrutom tempot.
Nej Starta 1:an på Barsebäck igen!!

McRae skrev:
Såg för ett par timmar sedan Day after tomorrow..
Nog inte helt långt från sanningen.. Förrutom tempot.
Nej Starta 1:an på Barsebäck igen!!

Finns nog mycket mer än tempot som är fel på den filmen

hrc skrev:

Jättebra sagt, nu får samtliga en bra bild av hur du tänker i frågan. Gissar att du är högutbildad med två barn och en djävla massa självdistans.
Förövrigt så ber jag alla som räds för våran vinter att betänka vargavintrarna under krigsperioden -39 -45. Främst -41 -43 om inte mina släktingar från Göteborg skojar med mig.
Lukta även på sommaren -94, inte bara bränt Bulgarfläsk som kliade i näsan den sommaren. Satan vad go den var,

, bring it on,

//John

Villee skrev:
Finns knappt någon baksida med modern kärnkraft. Vi har sätt att bryta uran rent och trycka in det i jordskorpan när vi väl använt det, samt tom. återanvända det. Enklast vore om vi körde allt som kan köras på kärnkraft tills vi fick igång fusionskraften eller uranet tog slut (med nuvarande takt 80 år om vi inte hittar nya källor) och utvecklade nya sätt att ta hand om avfallet tills vi hittade ett sätt i framtiden så vi kan göra uranet ofarligt.
Vilka sätt är det då som används?

Upparbetning av bränslet är inte speciellt nyttigt det heller, eller hur menar du?

Förklara gärna lite mer ingående, jag är intresserad.

Det är ju det jag försöker säga till alla!!! Jorden går snart under så;
LEV IDAG, SKÄMS INTE FÖR DET DU GÖR, I MORGON KANSKE ALLA ÄR BORTA OCH DÅ FINNS DET INGA ATT SKÄMMAS FÖR :fakta

Eller nått i den stilen :)

akora skrev:
Det är ju det jag försöker säga till alla!!! Jorden går snart under så;
LEV IDAG, SKÄMS INTE FÖR DET DU GÖR, I MORGON KANSKE ALLA ÄR BORTA OCH DÅ FINNS DET INGA ATT SKÄMMAS FÖR :fakta

Eller nått i den stilen :)

Du blir nog äldre och förståndigare du med antagligen, en dag vaknar du och undrar över världsproblemen du med:lol

Silwer skrev:
Du blir nog äldre och förståndigare du med antagligen, en dag vaknar du och undrar över världsproblemen du med:lol
Har redan gjort det för många gånger, känns som att jag inte orkar bry mig längre, det finns ju liksom ändå inget som jag kan göra åt saken. Försöker ändå göra min del i samhället :tummenupp

Motto: Tveka aldrig, ångra inget, begär inget och var nöjd.

Vi är påväg in i en ny istid, så var inte rädda vi kommer dö ändå :lol

johngbg skrev:
Jättebra sagt, nu får samtliga en bra bild av hur du tänker i frågan. Gissar att du är högutbildad med två barn och en djävla massa självdistans.//John

Gissa på du. Vad det nu skall vara för nöje i det kan jag inte förstå. Det ovanstående är nog precis så mycket fel man kan komma om vem och hur jag är.

Förtydligande: symbolerna i inlägget var avsedda att uttrycka att jag inte förstod något av den citerade texten, inte hur jag tänker i ämnet.

akora skrev:
Har redan gjort det för många gånger, känns som att jag inte orkar bry mig längre, det finns ju liksom ändå inget som jag kan göra åt saken. Försöker ändå göra min del i samhället :tummenupp

Om alla skulle tänka så skulle jorden gå under på några dagar...
Om alla brydde sig skulle saker kunna ske faktiskt, förbättringar, och säkerligen försämringar även det.

Tur att det finns lite folk som kämpar för världen iaf :)
Fast man e ganska kass på det själv... :rodnar

Tror inte vi behöver oroliga över att vi ska va me om en istid iallafall..dessutom tror ja vi kommer vetenskapligt/tekniskt (sånt skit) klara av den ganska bra..

Det som gör mig orolig är om oljan tar slut..va ska man köra hoj på då?..el?..ja gillar mitt 4 takts muller..vill inte att det ska låta bzzzzzzzzzzz =P

Den här gaia teorin?..är det nån som vet nåt mer om den..det lät lite för mycket men det är intressant..

Jocke W skrev:
Den här gaia teorin?..är det nån som vet nåt mer om den..det lät lite för mycket men det är intressant..

mb är killen som man ska snacka med. Iofs så tror jag att vi redan har haft en ganska så uttömmande diskussion om gaia-hypotesen redan. Dock kommer jag inte på i vilken tråd.

gladh

På 60-talet "anlitade" NASA en engelsk kemist vid namn James Lovelock för att ta reda på hur en ryndsond skulle kunna ge information om huruvida det fanns liv på mars eller inte. Lovelock svarade strax att han redan kalkylerat fram att det inte fanns något liv där borta genom att se till atmosfärens sammansättning. Det var ingen idé att skicka nån sond, menade han... (vilket naturligtvis inte var något som NASA ville höra). Planeten jorden utstrålar däremot liv långt utifrån rymden betraktat. Utan liv så skulle inget fritt syre finnas i atmosfären; inga blåa hav skulle skymta genom den klara, genomskinliga syreatmosfären. Eller blåa förresten... haven återspeglar ju himlens färg som i sin tur snarare skulle vara orange om det inte fanns liv på jorden.

Lovelock grundade gaiateorin tillsammans med den amerikanske biologen Lynn Margulis. Grundtanken är väldigt enkel: om det inte funnits liv på jorden så skulle jorden inte varit en inbjudande miljö för liv. Temperaturen hade av termodynamiska skäl varit flera hundra grader högre till att börja med. Livet skapar alltså förutsättningarna för sig självt, säger gaiateorin.

Vissa invänder att jorden inte kan betraktas som en levande organism: "den lever ju bara på ytan". Visst, men ett träd lever också bara på ytan. All "ved", eller xylem, är döda celler. Trädets yttre cellager är vidare fulla av s.k. kloroplaster, i vilka fotosyntesen sker. Kloroplasterna var från början bakterier, men har inlett en nära "symbios" med växtcellen, som de nu lever inuti i. På samma sätt var våra mitokondrier från början bakterier. Både mitokondrier och kloroplaster har fortfarande eget DNA. Hela vårt mag-tarmsystem är dessutom bebott av en imponerande bakterieflora. Ur det här perspektivet menar en del på att vi människor snarast kan beskrivas som ett kringvandrande ekosystem för mikroorganismer. Allt handlar om olika nivåer av organisation. Organeller, celler, vävnader, organ, organsystem, organismer, populationer, ekosystem, biosfären ("jorden") - alla fungerar de som självreglerande system, där de högre nivåerna är beroende av de lägre samtidigt som de styr dessa genom återkoppling.

Läs mer här: http://www.gaianet.fsbusiness.co.uk/gaiatheory.html

Folke Günther hade en riktigt bra svensk introduktion på sin hemsida, fast han verkar tyvärr ha gjort den till en kass betalsida.

Om Moder Natur nu har bestämt sig för att rätta till lite fel som vi orsakat så är det nog bara att luta sig tillbaka och hoppas att det går fort.

Men tills dess så gasar vi, nu är det ju varmt ute.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard