Vad händer?

Man vill känna sig delaktig, vara med i klubb, ha märke på jackan och kunna lite fräcka uttryck.

mycket snack å lite verkstad här, teds hoj e färidig, min e snart klar, då blir det väl vi som får träna stunts vid torp...

Ja, det stämmer:tummenupp
Meckade på min mer eller mindre hemma tillverkade ljudämpare igår, blev riktigt bra:)
Och så var man ju bara tvungen att lägga en lite Burn uppe i förådet:yoparty
Erik vi skulle hittat något ställe där man kan träna innomhus, så vi slipper vänta ända tills våren,:gnissla
Ingen här på forumet som vet något bra plejs?

Slänger upp en bild på ljuddämparen:tummenupp
Bytte ut det gamla höljet och ersätte den med RF plåt, ungefär en 1.5h jobb,
blev ganska bra tycker jag. (det är skyddsplasten som syns underst på bilden)

Bifogat

• ljudämpare sh.JPG
    ljudämpare sh.JPG
    39.9 KB · Visningar: 64
Ingen här på forumet som vet något bra plejs?

Nere i gamla slakteriet, där stjärnqvist racing ligger. Så finns det en stor hall. vet inte mått oså.. men har varit där och det är rätt stort. vet inte om den står tom nuförtiden men. det hade ju varit grymt att kunna köra inomhus. har varit planer på en inomhusfridrottsbana osv där förut vet jag..

Nere i gamla slakteriet, där stjärnqvist racing ligger. Så finns det en stor hall. vet inte mått oså.. men har varit där och det är rätt stort. vet inte om den står tom nuförtiden men. det hade ju varit grymt att kunna köra inomhus. har varit planer på en inomhusfridrottsbana osv där förut vet jag..

Är det den stora lokalen som han har alla båtar i? hade nämligen min båt där.
Jag har Scanjans nummer så jag ringer och hör med han nu i veckan.

aa det stämmer nog.. min farsa hade en verkstad där nere för några år sedan och då hade dom en del båtar där. så då kanske det inte är så lätt att komma in där direkt..

man vet ju aldrig. Finns även ett utrymme i berget brevid. Fast båtägarna är väl inte så sugna på att ha sina båtar där direkt..

Lägger upp en liten bild på mitt nya lyse, blev ett acerbis cyclope, tänkte att det är lika bra med ett Emärkt lyse, så det inte blir något tjaffs med farbro blå:D

Bifogat

• cyklopsmindre.JPG
    cyklopsmindre.JPG
    57.6 KB · Visningar: 78
Då så har man fått meckat på ett par blinkers oxå, fick bli ett av dessa
http://www.s-racing.com/Docs/Bakljus_blinkers.pdf Längst ner i vä. hörnet.

Jag och Tyson Har även fått på ett kina larm som jag beställde på birka import, 299 sjukt billigt, fungerar gör det oxå, blinkar och tjuter:yoparty tror även att man kan starta hojen med fjärren om man vill koppla till det, surt bara om växeln är i :näsblod

Bifogat

• Bild med nya blinkers2liten.JPG
    Bild med nya blinkers2liten.JPG
    125.1 KB · Visningar: 67
blev ju jävligt bra.. :tuttar Ett tips med larmet kan ju vara att skippa fjärrstarten och sätta en plastpåse över själva larmboxen..

Jag är intresserad av larmed! Vad var det för något? Vill ha nått som blinkar och bögar det värsta när nån försöker pilla.

Svårt att montera? Börjar ljuda på vad?

Jag är intresserad av larmed! Vad var det för något? Vill ha nått som blinkar och bögar det värsta när nån försöker pilla.

Svårt att montera? Börjar ljuda på vad?

jag har haft ett steelmate larm, är väl samma som alla larm för runt 400kr gick igång om nån rörde hojen (120db) och de var ju blinkblink . dock var mitt rätt krångligt att koppla, dåligt schema.. blev att man brände ett par säkringar.

nä, inget sånt där bling,bling, användbara grejer ska det va.
ted hjäpte mig me min extra broms häromdagen så funkar det fint.

Bifogat

• CIMG2030s.jpg
    CIMG2030s.jpg
    85.5 KB · Visningar: 67
Så.. nu ska jag beställa nya handtag, MC-larm och.. håll i er.. handtagsvärmare! :) Funderar på en sån liten plastbit till "semestergas" med.. :rolleyes:

nä, inget sånt där bling,bling, användbara grejer ska det va.
ted hjäpte mig me min extra broms häromdagen så funkar det fint.

Japp så nu ska vi ut och öva skärmskrap till våren, om den kommer någon gång:tummenupp

Samma med mitt larm, en jävligt knas beskrivning, Vi brände iofs. inga säkringar, utan nästan en kabel istället:va började ryka lite:tungan och kabeln blev "blank o fin".

Idag fick jag mitt "nya" oljekyl. Passade inte riktigt men det skall nog funka om en kompis hjälper mig att svetsa fästen. Skruva av avgassystemet med som jag tänkte att jag skulle lacka så det blir svart och fint.

Jag har ett DEFA larm till salu om det är någon som är intresserad. Sök på DEFA på "Köp&Sälj".

Back