Vad händer om man kör med inkallat kort?

Hmm...så om jag...som håller på att ta A kortet, men har B kort, kör hojjen & blir stoppad...vad händer då?
Bara böter alltså?

Bj.O.rn skrev:
Japp, Helikopter å radio är inte så värst snabbt, det "drar" man lätt.. :kocko /B

Ninja smile :D *putsar tolvan* :hihi

Bifogat

• Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 48
  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 85
Last edited:
Åberg.. fy fan va läcker hoj du har. hur är dom att köra egentligen? känns dom lite klumpiga med snabba som fan eller känns dom inte alls klumpa och snabba som fan? hur högt upp i fart accelererar den riktigt snabbt? alltså var börjar den sega? har du dragit den till varvstopp på sexan nån gång?

de e bara olovlig körning tar dom en förmånga ggr får man 1 månad i fängelse o fett med böter

15 bast på ostrypt 125a i ca 50 km/h över gränsen = 500kr böter och inget annat (i praktiken iaf). Dock var detta ett antal år sen och i finland. Kändes ju rätt lindrigt :hihi .

blub skrev:
15 bast på ostrypt 125a i ca 50 km/h över gränsen = 500kr böter och inget annat (i praktiken iaf). Dock var detta ett antal år sen och i finland. Kändes ju rätt lindrigt :hihi .

I Finland är det lönebaserat och när du är 15 har du ingen lön. För några år sen kom dock ett minimibelopp som gör att det svider iaf lite har jag för mig.

mossen skrev:
Hmm...så om jag...som håller på att ta A kortet, men har B kort, kör hojjen & blir stoppad...vad händer då?
Bara böter alltså?

Beror helt på vad du gjort mer ,kör du lagligt med skattad o försäkrad hoj så klassas det dom första gångerna som olovlig körning.

spharv skrev:
Det finns tydligen helt sjuka regler för det där. Om man har ett .. vad kallade de det.... "Dåligt levnadssätt" (kanske håller på med droger, misshandlar folk på stan osv..) så kan du bli av med körkortet som straff. Hör hört rövarhistorier om folk som cyklat mot rött när de varit berusade och blivit av med sitt B-kort pga det. :kocko

Ser inget kocko med det överhuvudtaget. Det ska ändå rätt mycket till om länsstyrelsen ska gå in och ta kortet för att man inte anses lämplig för att ha körkort pga leverne. Krävs nån/några vändor in i fyllecell och sånt.

Cykla onykter är dessutom rattonykterhet och har ingenting med ovanstående att göra, tror jag nog.

sege skrev:
Cykla onykter är dessutom rattonykterhet och har ingenting med ovanstående att göra, tror jag nog.

Fel! Får va kanon o cykla iaf.. :fyllisar
Däremot ska man väl passa sej för o cykla på en del vägar på fyllan.. (Motorvägar m.m :hihi )

bmwjohan skrev:
Åberg.. fy fan va läcker hoj du har. hur är dom att köra egentligen? känns dom lite klumpiga med snabba som fan eller känns dom inte alls klumpa och snabba som fan? hur högt upp i fart accelererar den riktigt snabbt? alltså var börjar den sega? har du dragit den till varvstopp på sexan nån gång?

Thankx...tycker jag oxå :D Tja, det är ju så...det här är min andra tolva, och jag kommer ALDRIG någonsin byta :fakta Efter att ha kört 929CBR och blivit less på att som du säger "sega" runt 230-250 så satte jag mig på min blivande första tolva, körde en sväng och när jag satte mig på Firebladen igen så kändes det tamejf-n som en moppe.

ZX-12:an slutar ALDRIG dra känns det som :yoparty Massor med Ninjahästar...överlägset med vrid i 1200cc motorn och dom där extra kilona tänker du inte på. Speciellt när man skjutsar så leeeeeker livet. Kul att dra R1:or när man har passagerare bak själv :tungan

Folk får säga vad f-n dom vill om hur klumpig den är...känns precis lika smidig som litersklassen i mina händer. Måhända att man tappar hundradelar i snabba chikaner mot 04:ornas zx-10, R1, Blades osv...men det är lika mycket på föraren...ingen kung att köra bana så det gör detsamma...när banan rätar ut sig så lämnar man motståndet bakom sig. :hihi

F-n vad ödmjuk man var idag *hehe* :D Ninja smile!! Varvstopp på sexan på min förra ja...ett par gånger. Har du sett hur trafikerad E4:an är här uppe nån gång? :hihi Det roliga är att dreva om i dom höga hastigheterna...köpte åt bägge hållen, så nu kan man toppa 308 eller 330 efter behag. (plockat bort fartspärren med Muzzy Power Module)

Men så var det ju det där med snön :huvet Körde 17:e Mars ifjol...men det ser tufft ut i år :( Så där såg det ut i måndags i Luleå *suckar*

Bifogat

• Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 60
  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 52
Last edited:
Det blir Grov olovlig körning...
Jag har själv gjort det misstaget :huvet :huvet :huvet för ett antal år sedan och böterna fördubblades till 3200:- istället för 1500:- plus att spärrtiden förlängdes till 7mån istället för 2mån för mig.

Mvh Andreas

mossen skrev:
Bara böter alltså?

De blir nog bara olovlig körning första gången, men jag tror att du får en prick i körkortet och då har jag för mig att man inte anses vara en lämplig förare.
Mvh Hanky

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...