Vad händer med kraschade hojar?

Freddde

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
hojjlös..
Kommer dom till himlen när dom dör?.. Eller blir alla uppköpta av mc-skrotar och slaktas? Har skrotarna avtal med försäkringsbolagen? De som ibland säljer en kraschad hoj hur har dom kommit över dom (förrutom de uppenbara -kraschade med halvförs.).. blablabla.. hur funkar det?

Freddde skrev:
Kommer dom till himlen när dom dör?.. Eller blir alla uppköpta av mc-skrotar och slaktas? Har skrotarna avtal med försäkringsbolagen? De som ibland säljer en kraschad hoj hur har dom kommit över dom (förrutom de uppenbara -kraschade med halvförs.).. blablabla.. hur funkar det?
endast firman som hojen lämnas in till får köpa lös den inte en privat person och dom får endast sälja den när den är lagad... men känner man dom på firman bra så går det ju ändå..det ingen vet mår ingen dåligt av.. :tungan

Hmmm innan försäkringärendet är avklarat så ligger dom nog på nån uppställningsplats för kraschade/stulna fordon , sedan säljs dom nog till nån skrot tror jag.

jag känner en som känner en som har en skrot , det var så jag fick tag i en kraschad Yamaha XTZ 660 cc för 1500:- :)
Vet inte vad jag ska ha skrotet till men det var så billigt så jag kunde inte låta bli att köpa :banana
Dessvärre efter att fordonet skrotats så får visst inte ramen sättas in i trafik igen , men motorn kan man ju bygga nåt skojj av :)

..då vill jag känna nån som känner nån som jobbar på ett bra ställe med massor av vurpade hojar :tungan
Jaja det var väl nåt sånt jag misstänkte. Man får köpa rackigt och gneta delar som en dödlig med andra ord.

Jag har funderingar på att starta ett företag där ni kan köpa kraschade hojar via mig,mera info kommer senare :)

Min kraschade gixxer köptes av en privatperson i Sthlm, direkt av försäkringsbolaget!! :fakta

Sedan har jag en polare som får stålar + sin trasiga R1 tillbaka av bolaget! Han fick själv välja hur han ville ha det, självklart så tog han hojen + massa stålar! :D

Bara skitsnack att det bara är firman där hojen är inlämnad som får lägga bud på den!!!!! :fatta!

Iaf vad gäller bilar så har försäkringsbolagen
avtal med skrotar som tar alla krockade och inlösta
bilar i en region.

Man kan ta en skrotad i trafik igen
OM man har giltiga papper på en liknande och flyttar ramnummer.
Man måste ju få byta en krökt ram på sin oskrotade båge.
Det är därför alla extrema chopperbyggen är från början av 50-talet
eller äldre. (Fordon äldre än 50 år = ingen besiktning)

Freddde skrev:
..då vill jag känna nån som känner nån som jobbar på ett bra ställe med massor av vurpade hojar :tungan
Jaja det var väl nåt sånt jag misstänkte. Man får köpa rackigt och gneta delar som en dödlig med andra ord.
Då får du väl lära känna mig har en uppstälningsgård som har bilar och hojar som e skrot som vi kör till men delar e svårt att ta för att det e försäkringsbolaget som har kontrakt med olika skrotar dom går till när ärendet e uträtt

Verkar vara lite blandad kompott men det kanske inte är omöjligt med lite flax..

Hornet: låter som en bra idé! Får du nys på en rullad R1 -02 å framåt eller Gixxer 750 -00 å framåt så vill jag va din kompis :) Täby, de e mina gamla hemtrakter, fast numer bor jag i Spånga.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park