Såhär ligger det till:
Motorn något sånär halv varm och jag starta, drog iväg, varva ut 1an.
Efter någon minut fastnade jag i en bilkö, när jag då skulle köra vidare efter att ha stannat så börja motorn blöddra/tappa effekt när jag gasa vid ca ~3-4k rpm.
Efter ett par stopp o starter där samma symptom visade sig upprepade gånger i några minuter så tvärdog den vid gas.
Hon ville inte heller starta. Med choke kom hon igång men ville inte stanna igång särskilt länge. Så fort jag släppte på choken torska hon direkt.
Så jag lät henne kallna lite, gick startade enkelt utan choke efter ~10min men samma skit igen vid gas(med neutralen i).
Efter 30 låååånga oroliga minuter så prövade jag igen och hon spann som en klocka!
Det enda jag kan komma o tänka på är att det skulle hänt något med stiften
Vad var det som hände?
PS: Svara endast på min fråga o håll inne på kommentarerna.
Motorn något sånär halv varm och jag starta, drog iväg, varva ut 1an.
Efter någon minut fastnade jag i en bilkö, när jag då skulle köra vidare efter att ha stannat så börja motorn blöddra/tappa effekt när jag gasa vid ca ~3-4k rpm.
Efter ett par stopp o starter där samma symptom visade sig upprepade gånger i några minuter så tvärdog den vid gas.
Hon ville inte heller starta. Med choke kom hon igång men ville inte stanna igång särskilt länge. Så fort jag släppte på choken torska hon direkt.
Så jag lät henne kallna lite, gick startade enkelt utan choke efter ~10min men samma skit igen vid gas(med neutralen i).
Efter 30 låååånga oroliga minuter så prövade jag igen och hon spann som en klocka!
Det enda jag kan komma o tänka på är att det skulle hänt något med stiften

Vad var det som hände?

PS: Svara endast på min fråga o håll inne på kommentarerna.