Solan
PotatoesMc.com
Jahapp, i morse när jag var på väg till jobbet så tyckte jag att mina bromsar på bilen inte riktigt tog som dom skulle. Först avfärdade jag det och tänkte att det var pga att jag hade stora, klumpiga skor och att det därför kändes ovant.
Men när jag sedan stannade vid ett rödljus och håller foten på bromsen så sjunker pedalen långsamt ner till botten.
Jag körde in på en liten väg och testade om bromsarna fortfarande tog och att jag kunde stanna och det kunde jag.
Är det möjligtvis någon som har en bright idé på vad detta kan bero på?
Om bromsvätskenivån är låg så borde en varningslampa lysa, vilket det inte gör.
Så fort det blir ljust ute så ska jag ut och kika om jag kan se att det finns vätska men kan detta bero på något annat?
Det känns halvläskigt att köra med taskiga bromsar, har ingen lust att försöka få stopp på bilen med hjälp av någon annan bil.
Men när jag sedan stannade vid ett rödljus och håller foten på bromsen så sjunker pedalen långsamt ner till botten.
Jag körde in på en liten väg och testade om bromsarna fortfarande tog och att jag kunde stanna och det kunde jag.
Är det möjligtvis någon som har en bright idé på vad detta kan bero på?
Om bromsvätskenivån är låg så borde en varningslampa lysa, vilket det inte gör.
Så fort det blir ljust ute så ska jag ut och kika om jag kan se att det finns vätska men kan detta bero på något annat?
Det känns halvläskigt att köra med taskiga bromsar, har ingen lust att försöka få stopp på bilen med hjälp av någon annan bil.