Vad gjorde ni när Prinsessan fick sin Prins..?

Satt på första parkett nedanför slottet och drack rötjut... Vinkade och hurrade för Kronprincessan Viktoria och Prins Daniel. Klart man är på plats och stöttar monarkin! :)

Jag satt och glodde på bröllops-TV så det stod härliga till! Jag grinade och skrattade om vartannat! Jag sögs med i yran och kände mig faktiskt ganska svensk och stolt där en stund. Med JAS-plan och boxer Roberts ständiga fulflin.

/perris

Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?

Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"

Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.

Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"

Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.

Vet du jag kan inget om motorcyklar. Av den anledningen ställer jag mig inte brevid mc-meken och berättar för honom vilken sladd han ska koppla ihop med vilken. Kanske du som inte förstår dig på marknadsföring skulle tillämpa samma teknik? :D

Vet du jag kan inget om motorcyklar. Av den anledningen ställer jag mig inte brevid mc-meken och berättar för honom vilken sladd han ska koppla ihop med vilken. Kanske du som inte förstår dig på marknadsföring skulle tillämpa samma teknik? :D

Kan du visa siffrorna på hur mycket extra pengar det genererar för en mjölkbonde i krylbo?
Kostnaderna är rätt lätt att summera ihop, och dom delar vi allihopa.

Eller menar du att jag har fel i mitt antagande att det är mest i stockholm jippot genererar stålar tillbaka?

Victoria & Daniel muggen tillverkas i Kina av barnarbetare och det är inte en vågad gissning att det säljs fler såna brevid slottet än på marknaden i Åsele.

Eftersom du är ett marknadsföringsgeni:

Vart genereras några intäkter av jippot?
I vems fickor landar stålarna?

Observera att jag har aldrig kritiserat varken monarkin eller brölloppet, jag har kritiserat påståendet att det ger "oss" såååå mycket tillbaka.

Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.

Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.

Det är främst det här jag reagerar mot. Förklaring följer:

Kan du visa siffrorna på hur mycket extra pengar det genererar för en mjölkbonde i krylbo?
Nej, men det är inte ett argument mot att investera skattepengar i bröllopet.

Eller menar du att jag har fel i mitt antagande att det är mest i stockholm jippot genererar stålar tillbaka?
Nej. Det är inte heller ett argument mot att investera skattepengar i bröllopet. Klart mest pengar går till huvudstaden, här finns flest näringsidkare och stockholm har störst attraktionskraft.

Victoria & Daniel muggen tillverkas i Kina av barnarbetare och det är inte en vågad gissning att det säljs fler såna brevid slottet än på marknaden i Åsele.
Ja, det följer väl logiken av flest besökare, flest spenderade turistkronor? Vad gäller kunskap om barnarbete tror jag du ska välja ett enklare byte än mig. :D

Eftersom du är ett marknadsföringsgeni:

Vart genereras några intäkter av jippot?
I vems fickor landar stålarna?
Då kommer en basal lektion i marknadsföring här: Genom att återkommande synas i positiva sammanhang, tar man en position i kundens tankar, det kallas top-of-mind. En produkt som ligger top-of-mind, dvs är det första kunden tänker på, har ett försprång gentemot konkurrentens produkt.
Så när Herman i Tyskland planlöst ska börja surfa efter semestermål, kommer Sverige poppa upp som ett alternativ, om han haft en positiv känsla när han sett bilder från bröllopskortegen och det vackra sommarstockholm. Sen kommer Herman kanske vilja se lite mer, och tittar lite på möjligheten att se midnattsolen, fiska i Mörrumsån, besöka Astrid Lindgrens värld.

Det är inte för att Yamaha äger Rossis skinnställ som det står Yamaha på Rossis ställ. Det är för att varje gång en potentiell MC-köpare får en cool upplevelse när han ser Rossi på banan gynnar Yamahas varumärke. Där har du förklaringen till sponsordekalerna du pratade om tidigare.

Så förhoppningsvis: Investerade skattekronor = fler turister = pengar till turistnäringen = skatteintäkter och jobb.

Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?

Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"

Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"

Och så kom dagen, dagen då rökheroinet nådde Umeå. :(
1500 journalister som rapporterar från Sverige, jag undrar:
säg mig en annan sak vi kan göra i Sverige som lockar hit 1500 journalister, en.

Så förhoppningsvis: Investerade skattekronor = fler turister = pengar till turistnäringen = skatteintäkter och jobb.

Förhoppningsvis, möjligen, kanske...

Hur många länder har du besökt efter att ha sett deras kungabröllop på tv, på dussinet ungefär?

Jag har inte rökt en enda fransk cigarett för att det står GO!!!!!!!! på rossis hoj, det kanske du har?

Hur många länder har du besökt efter att ha sett deras kungabröllop på tv, på dussinet ungefär?

Jag har inte rökt en enda fransk cigarett för att det står GO!!!!!!!! på rossis hoj, det kanske du har?

*Asg*, med tanke på din slutsats tror jag jag ska citera mig själv:

Over and out. :tummenupp

Last edited:

Jag tror att det finns ett passande ordspråk här men jag är osäker på hur det löd, typ:
När du trampat i klaveret, stå still

:D

Och så kom dagen, dagen då rökheroinet nådde Umeå. :(
1500 journalister som rapporterar från Sverige, jag undrar:
säg mig en annan sak vi kan göra i Sverige som lockar hit 1500 journalister, en.

Jo, det har varit jävligt svårt att få plats på restaurangerna i Umeå eftersom det är så jävla mycket journalister här och bränner pengar, hotellen är fullbelagda också.

Men oroa er inte Umeå är ju kulturhuvudstad 2014 och då kommer ni att få skörda frukterna av det, visst, ni skulle ge oss 100mille att arrangera kulturhuvudstadsåret med, men tänk på all positiv press sverige får av det!

Du glömde att berätta hur många länder som du hade besökt för att dom hade haft kungabröllop, men du kanske vallfärdar till alla?

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back