Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vart var jas planen? såg bara 39 Gripen kärror.![]()
Vart var jas planen? såg bara 39 Gripen kärror.![]()
Som att det skulle spela någon roll om det är Jas eller Gripen...![]()
Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?
Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"
Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.
Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"
Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.
Vet du jag kan inget om motorcyklar. Av den anledningen ställer jag mig inte brevid mc-meken och berättar för honom vilken sladd han ska koppla ihop med vilken. Kanske du som inte förstår dig på marknadsföring skulle tillämpa samma teknik?![]()
Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.
Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.
Nej, men det är inte ett argument mot att investera skattepengar i bröllopet.Kan du visa siffrorna på hur mycket extra pengar det genererar för en mjölkbonde i krylbo?
Nej. Det är inte heller ett argument mot att investera skattepengar i bröllopet. Klart mest pengar går till huvudstaden, här finns flest näringsidkare och stockholm har störst attraktionskraft.Eller menar du att jag har fel i mitt antagande att det är mest i stockholm jippot genererar stålar tillbaka?
Ja, det följer väl logiken av flest besökare, flest spenderade turistkronor? Vad gäller kunskap om barnarbete tror jag du ska välja ett enklare byte än mig.Victoria & Daniel muggen tillverkas i Kina av barnarbetare och det är inte en vågad gissning att det säljs fler såna brevid slottet än på marknaden i Åsele.
Då kommer en basal lektion i marknadsföring här: Genom att återkommande synas i positiva sammanhang, tar man en position i kundens tankar, det kallas top-of-mind. En produkt som ligger top-of-mind, dvs är det första kunden tänker på, har ett försprång gentemot konkurrentens produkt.Eftersom du är ett marknadsföringsgeni:
Vart genereras några intäkter av jippot?
I vems fickor landar stålarna?
Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?
Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"
Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"
Så förhoppningsvis: Investerade skattekronor = fler turister = pengar till turistnäringen = skatteintäkter och jobb.
Förhoppningsvis, möjligen, kanske...
Hur många länder har du besökt efter att ha sett deras kungabröllop på tv, på dussinet ungefär?
Jag har inte rökt en enda fransk cigarett för att det står GO!!!!!!!! på rossis hoj, det kanske du har?
Vet du jag kan inget om motorcyklar. Av den anledningen ställer jag mig inte brevid mc-meken och berättar för honom vilken sladd han ska koppla ihop med vilken. Kanske du som inte förstår dig på marknadsföring skulle tillämpa samma teknik?![]()
Förhoppningsvis, möjligen, kanske...
Hur många länder har du besökt efter att ha sett deras kungabröllop på tv, på dussinet ungefär?
Jag har inte rökt en enda fransk cigarett för att det står GO!!!!!!!! på rossis hoj, det kanske du har?
Och så kom dagen, dagen då rökheroinet nådde Umeå.
1500 journalister som rapporterar från Sverige, jag undrar:
säg mig en annan sak vi kan göra i Sverige som lockar hit 1500 journalister, en.
Over and out.![]()
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten