Vad gjorde du i helgen?

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag var i Tyskland.

:fyllisar

Bifogat

• DSCN2786.JPG
    DSCN2786.JPG
    48.6 KB · Visningar: 150
  • DSCN2787.JPG
    DSCN2787.JPG
    65.7 KB · Visningar: 140
  • DSCN2788.JPG
    DSCN2788.JPG
    51.9 KB · Visningar: 134
  • DSCN2801.JPG
    DSCN2801.JPG
    71.7 KB · Visningar: 242
Rigge skrev:

Det är inte vara till mig, vi var två och delade på det.. :hihi

BTW, det var 3.420 burkar med öl + 200 liter vin och några flaskor sprit :fyllisar

Om tullen/polisen börjar jävlas med dig så kan du bara skicka hälften till mig:

Marcus andersson Knutsson
Tredalagatan 20A
29134 Kristianstad

:D

kajlyl skrev:
ska det säljas eller drickas?

vad gick kalaset på?

Det skall både drickas och säljas. Har en kompis som ska gifta sig i vår så en hel del går till det sen ska vi sälja lite för att finansiera resan.

Har inte räknat ut än hur mycket det gick på, men det var 160 mil + båt helsingborg-helsingör + vägtull Stora bält bron och hyra för släpet.

ÄR det där ett lagligt lass så att säga?
Ska åka en sväng i framtiden och handla lite...
Men hade inte en tanke på att man kanske behöver släp för att få hem full ranson..

/Lännström

IO skrev:
Jag var i Tyskland.

...och jag som kände mig nöjd när jag klev av flyget från Geneve i lördags med två liter Bacardi.. men jag hade å andra sidan druckit ett par liter av det mesta under veckan i Avoriaz(Franska Alperna).. :banana :fyllisar :öl

....träffad f.ö. en trevlig lirare å hans tjej frånd in hemstad på den resan.. Hans enda fel var att han sysslade med fel typ av motorer.. Blackrace med bil.. försökte få honom att inse det roliga med hoj.. men men... inte då..

Iceman1975 skrev:
ÄR det där ett lagligt lass så att säga?
Ska åka en sväng i framtiden och handla lite...
Men hade inte en tanke på att man kanske behöver släp för att få hem full ranson..

/Lännström

Det är ingen fara i tullen, normen säger 110 liter öl per person men har man skäl att ta hem mer så är det ok. Vi köpte ju till en stor fest i vår och kanske en fest till i sommar med massa folk. Problemet är oftast att man har övervikt, gäller att räkna på det så man inte blir av med lappen.

På bilderna ser man över en kubik med öl + ett antal liter vin, det väger en hel del så vi hade nog för mycket i vikt med oss. Det gäller ju att inte ta bron över för harry står ofta på andra sidan med vågen.

Behöver också åka till Tyskland snart, sommarfesterna är ju strax igång! :fyllisar
Fick mitt veckliga alkoholintag i helgen ändå, jobbade som värdinna/modell åt Wallbanger Beach Party (www.wallbanger.se) på Swania i Trollhättan. Gratis sprit, gratis mat, gratis hotell, gratis festa & gratis resa. :tummenupp

Synd att gränsen e stenhård annars hade det vart en schysst grej o köra till livingo o handla lite... 1L smirnoff(eller dylikt) för ca 3€ :tummenupp
eller om man vill ha det 2L 96% för 2.80€ :D

NoicE skrev:
Fy faaaan vad jag blev sugen på en iskall öl....!!!!! :4skrika
Jävlar vad jag ska dricka öl i augusti.
Kan det inte vara augusti nu...?!

Själv var man sängliggande med influensa och ryggskott hela helgen :sjuk

Last edited:
IO skrev:
Jag var i Tyskland.

meeeeen lite bärs!!!

3420 burkar sa du, varje på 33cl.. det blir ju för fan 1128,6 liter PLUS 200 liter vin.. jisses amalia....

Jag ska fan öka ner å köpa och sedan sälja.. undra om man kan livnära sig på det? :va

MikkE skrev:
meeeeen lite bärs!!!

3420 burkar sa du, varje på 33cl.. det blir ju för fan 1128,6 liter PLUS 200 liter vin.. jisses amalia....

Jag ska fan öka ner å köpa och sedan sälja.. undra om man kan livnära sig på det? :va

Jepp, det är en hel del :tummenupp

Om man kan sälja till krogar och dylikt kanske man kan livnära sig på det, eller dryga ut kassan en hel del i alla fall. Jag säljer dessa för 130kr/platta med 24/platta och 200 för Carlsberg sort guld med 30/platta. Men satan vad jobbigt det är att köra :näsblod

(nån i Östergötland som är intresserad kan höra av sig via PM)

exiteme skrev:
Fy faaaan vad jag blev sugen på en iskall öl....!!!!! :4skrika
Jävlar vad jag ska dricka öl i augusti.
Kan det inte vara augusti nu...?!

Själv var man sängliggande med influensa och ryggskott hela helgen :sjuk

Det där var iof viol-shot :lol

Det var ett bra inköp. Var i tyskland jag själv förra helgen, jag min bror och en kille till. 2 pall Carlsberg sort guld blev det 4200 bira. Jag och min bror har en gemensam födelsedags fest på Påskafton och då blir det lite bira tror jag. Fast vi hade nog bara med ca 40 liter vin och 20 liter sprit.

Vi gjorde nog något som inte du gjorde VI åkte dit i tullen!!!! :gnissla

Tullgubben frågade om vi hade något att deklarera ?? Öööhh Nej bara sådär 4200 bira.
Nej svarade vi och ha kollade på vår stora släpvagn!!
- Då vill jag kolla därbak vad ni har! Sa tullgubben
- Det är lite bira fick vi fram med ett leende på läpparna!
- Okey Inte SÅ LITE bira heller. Sa tullgubben.
- Hur många är det??
- 144 paltor minus det vi har i bilan så ca 130 st här! Fick jag fram.
- Vi ska ha fest tillsammans jag och min bror på påskafton! Sa lilleborsan
- Okey! Och pappa fyller 50 och mamma med sedan har dom bröllopsdag också!! Sa tullen
- Nej då Pappa fyller 50 i sep och mamma bara 49, sedan är dom skilda! Sa jag med ett leende
Sedan var det inte så mycket med det. Tullen kollade våran bil hur mycket vin och sprit vi hade och sen kunde vi åka.

Om vi hade blivit vägde har jag för mig att en Volvo v70 får dra 1350kg så då hade vi fått last om lite. Fast vi hade en back upp till vi skulle köra hem 2 bilar från Malmö så då hade vi bara lastat i dom bilarna vilket vi gjorde lite senare.

Några små tips till er som åker.

1 Åk Hellsingborg- Helsingör Rödby – Puttgarden! Det är billigare kortare och lättare att ta sig genom tullen då. Det kommer flera bilar samtidigt. När du tar bror kan det vara bara du som kommer och då är det ju inga svårigheter för tullen att ta en.

2 Var tillbaka till tyska färjan inom 3 h då får du tillbaka 300 sek!

3 Tänk på ÖVERLAST det är det du kommer att åka dit på om du då inte har 150 l sprit i bilen för då kan det nog bli problem också.

4 Fyll luft som fan i däcken ser lite bättre ut än att komma åkande på 2 bakdäck som ser ut som 2 hoppsjukna pizza calsone!

Ha det bra och ta det lugnt på vägen hem! Bättre att komma 2 h senare än att stå och plocka upp 4200 bira från diket! Lite jobbigt kan jag tänka mig!

Mvh Matte

Jag dra på Torsdags kväll igen ner för att handla LITE bira fast denna gång blir det nog ranson på sprit och vin med. Blir nog tungt denna gång.

Mvh Matte

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage