Vad gillar ni extra bilskatten då?

Hur blir det med trängselavgifter nu då?

skrotar de det förslaget nu när alla blir drabbade av skatten?!
(dum fråga klart de inte gjorde det....)
Gäller trängselavgifterna även oss på mc?
för jag kommer sälja min bil nu jag orkar inte mer... staten har knäckt mig :död

jag blir så trött...

pw skrev:
Jag kör bil för att jag vill :gnissla den är stor, tung, har flak och drar mycke soppa :hihi

Ett finger rakt i ansiktet på miljöpartisten :arsele

Så det är bara miljöpartister som tar stryk av växthuseffekten?

benrangel skrev:
Så det är bara miljöpartister som tar stryk av växthuseffekten?

Det här minskar väl inte bilanvändningen? (Vilket Regeringen med knähundarna så klart inte vill, då de skulle få slut på pengar än fortare).

Markus skrev:
Det här minskar väl inte bilanvändningen? (Vilket Regeringen med knähundarna så klart inte vill, då de skulle få slut på pengar än fortare).

Vad minskar inte bilanvändningen - skattehöjning eller växthuseffekt?

Markus skrev:
Den här skattehöjningen.

Tror iofs att du har rätt på den punkten. En retroaktiv höjning av skatten tjänar inget långsiktigt syfte. Då är det bättre att jobba med skattesänkningar för energisnåla bilar.

benrangel skrev:
Tror iofs att du har rätt på den punkten. En retroaktiv höjning av skatten tjänar inget långsiktigt syfte. Då är det bättre att jobba med skattesänkningar för energisnåla bilar.

Men energisnåla bilar är redan lägre beskattade indirekt, och etanol är skattebefriat mig veterligen. Samhället skulle få drastiskt försämrad ekonomi om fler och fler började köra miljövänligt, eftersom drivmedel etc är så högt beskattat.
Det är hyckleri av Regeringen & C:o att säga att de vill minska användandet, innan de bestämt sig för hur det ska finansieras. Precis som Tråkmånsen Lundgren som lovade 180 Miljarder skattesänkningar (ofinansierade så klart) inför valet 2002.

benrangel skrev:
En retroaktiv höjning av skatten tjänar inget långsiktigt syfte. Då är det bättre att jobba med skattesänkningar för energisnåla bilar.

"Köttberget" av 40-talister måste ha pension, gissa från var de pengarna kommer från. Sänka skattetrycket kan vi aldrig göra så länge vi har ett system som det vi har nu - då skulle allt kollapsa. Det lär göras om rejält från grunden, dvs bestämmas vilka saker staten ska göra och inte göra. Vi är alldeles för "omhändertagna" i Sverige.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D