Vad göras med granne?

Vad ska man göra med grannen?

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag har enligt vad jag förstått fått en ny granne. han är nog kring 17-18 skulle jag tro och har nu spelat discodans på svålen i några timmar samtidigt som han och nått annat svin skrikit lungorna ur sig. Vad ska jag göra?

honkiie skrev:
Jag har enligt vad jag förstått fått en ny granne. han är nog kring 17-18 skulle jag tro och har nu spelat discodans på svålen i några timmar samtidigt som han och nått annat svin skrikit lungorna ur sig. Vad ska jag göra?
Stäng av huvudströmmen till hans lgh!
Annars e d väl bara o gå in o förklara att sänker han inte så kommer han få stereon nedtryckt i halsen :mad:

Om man inte ber snällt och trevligt första gången är man ju större idiot än den som spelar musiken.

Han kanske inte VET att det låter som fan hos dig? Kanske är sån där villa-människa från uppväxten? Prata med grabben.

Fråga en gång "snällt" först iaf :pannkyss , sen är det valfritt efter det.. :fatta!

Gör inte misstaget att vara vänlig!!!

Det gjorde jag och det slutade med att VI sålde vårt radhus och flyttade.
Jag började med att vara vänlig ett antal ggr. Sedan köpte JAG gumifötter till hans stereohögtalare. Därefter byggde JAG en ljudisolerande vägg. Sedan ringde jag polisen vid 2 tillfällen (som om det skulle hjälpa, de kan ju inte ens sätta dit en död statsministermördare). Stackars grannenblev så ledsen i ögat andra gången polisen var där så han ringde till sin pappa. Pappan hälsade på oss och var högst otrevlig, HAN fick stryk av min FRU!!! För att undvika mer skit så gjorde vi slag i saken och köpte oss ett friliggande hus. Nu kan grannarna spela bäst fan de vill. Detta är mer än 7 år sedan och jag retar mig ff på att jag inte bankade skiten ur fanskapet från början. Mitt råd: Ge fanskapet en rejäl omgång från början, det är ta mig fan det enda sådana puckon begriper.

Ett baseball-trä i handen och sedan knacka på så han förstår att du menar allvar.

Om det är en engångsföreteelse är väl en sak, men du gör nog rätt i att påpeka det hela för honom. Ifall det upprepas flera gånger och han vägrar att samarbeta så kanske det kan vara aktuellt att slå hyresvärden en pling.

Tror jag ska lägga en lapp i hans brevlåda imorgon med texten: En gång är ingen gång, två gånger är krig :mad:

P.s Det pågår fortfarande
P.s2 han hade tydligen inflyttningsfest i helgen också, det var nån folk som hade pissat i torkskåpen

Herregud, det är väl klart att man skall ge det chansen att vara trevlig en gång, kanske två, sen så har dom försatt sin chans..

oFFkeFF skrev:
Vafan, klockan är ju inte ens efter 22..

hehehe det tänkte jag inte på. Innan 22 för man nog stå ut med det. OM man typ inte jobbar natt eller nått. Men då skulle jag faktiskt prata med honom först :)

/Annicka

oFFkeFF skrev:
Vafan, klockan är ju inte ens efter 22..

ifall man super, skriker, röker i trapphuset, skriker i trapphuset och spelar jävlat svålen på en torsdag så ska man bort. plus att klockan var väl ändå 22:25 när du skrev ditt inlägg? Som sagt så hade han tydligen våldfest i helgen också där hans vänner hade pissat i den gemensamma torkskåpen och det har varit lapp om det i trapphuset. Då tycker jag att man kanske kan tänka sig att om jag har fest på torsdag också så kanske nån blir arg?

Gå dit och säg till han istället för att jiddra massa här.

Är man 17-18 år +nyss flyttat hemifrån har man ingen koll på läget. Påpeka vänligt först och ge honom en CD med MC-ljud på istället.

Ifall du försöker hämnas eller ringa till hyresvärden så blir ni bara osams.

Edit: Verkar vara en jobbig en, otur för dig.

Last edited:
honkiie skrev:
ifall man super, skriker, röker i trapphuset, skriker i trapphuset och spelar jävlat svålen på en torsdag så ska man bort. plus att klockan var väl ändå 22:25 när du skrev ditt inlägg? Som sagt så hade han tydligen våldfest i helgen också där hans vänner hade pissat i den gemensamma torkskåpen och det har varit lapp om det i trapphuset. Då tycker jag att man kanske kan tänka sig att om jag har fest på torsdag också så kanske nån blir arg?

Ja, men du skrev ditt inlägg klockan 21.00 ;)
Tja, har du sagt till honom ännu? Man behöver ju kanske inte vålda en 17-åring direkt..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back