Vad göra tappat arbetslusten, gnistan är borta.

Jag tror att TS fyller 30 snart...
Vänta bara tills 40 börjar närma sig. Fyfan då är det mörker...

Jobb är inte alltid skoj, men som många andra sagt - man är jävligt glad att man har ett. Bit ihop, snart är det sommar igen, då kan man göra nåt roligt för pengarna man jobbat ihop, eller ta en resa nu kanske? Man behöver något att se fram mot! :tummenupp

Du är en patetsisk lat jävla gnällsnubbe som är så bortskämd att du inte vet bättre..
Mitt tips är att du Backpackar dig till indiens huvudstad, bor i deras getto, läs soptip, sen efter 2 veckor kommer du hem å påstår att du inte har någon gnista...

eller föresten, stanna kvar där och missionera, ett par år.

Du vet inte hur bra du har det, ....

Du är en patetsisk lat jävla gnällsnubbe som är så bortskämd att du inte vet bättre..
Mitt tips är att du Backpackar dig till indiens huvudstad, bor i deras getto, läs soptip, sen efter 2 veckor kommer du hem å påstår att du inte har någon gnista...

eller föresten, stanna kvar där och missionera, ett par år.

Du vet inte hur bra du har det, ....

Men bara för att man har det bra betyder ju inte att man inte får klaga, eller har jag missat något nu igen :va
Jag har det skitbra här i livet då jag har en snygg och snäll tjej, bra boende, inga lån, skapligt med pengar, föräldrar i livet, snälla syskon, världens bästa bil, grymma svärföräldrar, skaplig hälsa, bra kompisar etc.
Men bara för det så måste man väl få klaga utan att behöva höra att ungarna svälter i Afrika, det finns inte rent vatten i Indien etc. Det är ju knappast mitt problem? Det har sina problem och jag har mina.
Låter ju jävligt egoistiskt men inte föddes jag till denna jord bara för att hjälpa andra människor utanför Sveriges gränser och skulle jag ta det som argument så skulle jag argumentera för de som har det svårt i min närhet innan jag beger mig över halva jorden. Du kunde väl ha föreslagit de som bor i getthot Rosengård istället :gnissla
Men det är ju bara jag, egoist som jag är.

jag kan oxå känna att mörkret släpar mig över tristessträsket...:näsblod
men jag försöker tvinga mig till inte känna så.....jag blir lätt uttråkad och livet känns meningslöst om jag gör ingenting.
hitta på saker förutom jobbet, det gör jag.
jag kör på tvång och självdisiplin!!:pangihuve:4skrika

HAHA! När jag läste första texten tänkte jag: den här killen MÅSTE vara elektriker! :hihi

Jag förstår hur du känner dig! Kände likadant för nått år sen efter att ha knegat( elektriker) i 5 år. Det gick för fort! Så jag sa upp mig och sålde lyan och har drivit runt sen dess. Nu är paniken omvänd och jag MÅSTE ha ett jobb. :gnissla

Trots min nuvarande sits ångrar jag mig inte för fem öre. Fy fan för att bara kötta på livet ut utan paus från ekorrhjulet.

HAHA! Jag befinner mig i samma sits som TS.

Har jobbat som elektriker i 6 år.
Firman har fått in en order på tiotusentals bredbandsuttag som ska monteras, kommer förmodligen hålla på med det minst ett år till.
Inspirationen är nere på noll även om det kommer gå bra rent ackordsmässigt.

Även jag går i tankar att börja med något helt annat men har inte hittat något som passar mig.

Jag har det skitbra här i livet då jag har en snygg och snäll tjej, bra boende, inga lån, skapligt med pengar, föräldrar i livet, snälla syskon, världens bästa bil, grymma svärföräldrar, skaplig hälsa, bra kompisar etc.

Men det är ju bara jag, egoist som jag är.

Men.. men.. Du tjör ju Saab? :3freak

Jaså, det blev en BMW till slut, grattis...

Bmw :confused: Vi talar tydligen inte samma språk du och jag, jag trodde BMW var en bilfabrik i Tyskland som bygger överskattade skitbilar men det kanske finns en till tillverkare med det namnet.

Jonathan skrev:
Men.. men.. Du tjör ju Saab?

Nej nej, jag ÄGER en Saab. Den får tjejen köra, jag vill helst inte befatta mig med den mer än nödvändigt.
Världens bästa bil är ju en R5:a såklart, vad fan trodde ni!!!??? :mad:

Gabor: Tack för ditt personliga påhopp. Det säger mer om dig än om mig.
Skriv inte till mig mer så är du gullig:)

30årskris skrev nån, jo tanken har slagit mig jag fyller ju 30 i år.
Men det borde väl påverka känslorna kring allt i livet och inte bara arbetslusten??

Last edited:
Äsh, det är bara att bryta ihop och ge upp. :)

Miljöombyte är bra oavsett om det är att byta jobb eller resa bort ett tag och ladda batterierna. Hade man möjlighet så skulle man behöva byta jobb vartannat år, typ.

Är det 6 månader av mörker och elände som gör att svenskar blir utbrända och deppiga så lätt?

erkänn att det var du och dina saabpolare som var på bulten igår :7peta

Nej nej nej, min Saab törs jag inte ta ut på sådana vägar. R5:an däremot skulle mycket möjligt kunna spöa lite hojar på Bulten, men ni stockholmare kör ju som kärringar hela bunten så det kanske är möjligt med saaben också iofs :tungan

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D