Vad göra tappat arbetslusten, gnistan är borta.

HAHA! Jag befinner mig i samma sits som TS.

Har jobbat som elektriker i 6 år.
Firman har fått in en order på tiotusentals bredbandsuttag som ska monteras, kommer förmodligen hålla på med det minst ett år till.
Inspirationen är nere på noll även om det kommer gå bra rent ackordsmässigt.

Även jag går i tankar att börja med något helt annat men har inte hittat något som passar mig.

Själv slutade jag utan att ha kommit på något nytt, en modell som kanske inte passar alla, har nu eventuellt kommit på vad jag vill göra men behöver lite mer kapital så: Anställer ni? :gnissla

Men bara för att man har det bra betyder ju inte att man inte får klaga, eller har jag missat något nu igen :va
Jag har det skitbra här i livet då jag har en snygg och snäll tjej, bra boende, inga lån, skapligt med pengar, föräldrar i livet, snälla syskon, världens bästa bil, grymma svärföräldrar, skaplig hälsa, bra kompisar etc.
.

:hörduDu glömde kattkräken.

Har en underbar svärmor, har aldrig träffat henne:D

Mörket är inte det värsta med den här årstiden, det är kylan (måste klaga lite för säga att man har det bra och är lycklig är så osvenskt:rolleyes:)

Själv slutade jag utan att ha kommit på något nytt, en modell som kanske inte passar alla, har nu eventuellt kommit på vad jag vill göra men behöver lite mer kapital så: Anställer ni? :gnissla

Ja, faktiskt anställde vi en lärling i måndags.

Jag har fö kommit på vad jag vill bli när jag blir stor: Helikopterpilot!:brynad

Är elektriker så det är ju lite svårt att ändra sina arbetsuppgifter, kan ju inte direkt suga tag i en roller o börja måla istället, det vore nog inte så poppis :)

Privat så är det så bra det kan bli, har inget att klaga på faktiskt.
Så jag vet inte varför, men det kan ha något att göra med att man inte känner sig behövd. Killarna som leder arbetet har ingen koll och jobbet bara flyter på utan någon press eller några speciella krav på att prestera. Visst det kanske låter som en dröm för vissa. Men när det enda kravet man har på sig är att dyka upp och vara trevlig så dör man nog lite.
Har funderat på miljöombyte, någon nämnde norge och det är väl ett alternativ så man kan komma tillbaka och se hur bra man egentligen har det här hemma i sverige med sina 8h dagar..

Ta å kika på möjligheterna att arbeta som elektriker i Norge. När jag läste till elektriker sa iaf våra lärare att svenska elektriker var/är åtråvärda där.

Tack för tipset, jag har redan börjat spana lite på möjligheterna med norska arbeidplads :)

Tråden spårade ur tror jag!
Till TS lycka till o saknar de en anställd på ditt jobb om du slutar tar jag gärna det.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet