Vad göra med gammal medicin?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har en massa antibiotika och smärtstillande som jag aldrig använde och undrar om man ska spola ner dem i toan eller vad man ska göra för att bli av med dem?

Kanske säljes till högstbjudande om intresse finnes :D

Mavve skrev:
Har en massa antibiotika och smärtstillande som jag aldrig använde och undrar om man ska spola ner dem i toan eller vad man ska göra för att bli av med dem?

Kanske säljes till högstbjudande om intresse finnes :D
Lämna på apoteket tror jag.

Jag hade laddat hem det senaste Simpsons avsnittet och blandat ner skiten i en grogg och haft en myskväll för mig själv.

Hoppas ingen blir arg på mig nu :)

Kleiv skrev:
Jag hade laddat hem det senaste Simpsons avsnittet och blandat ner skiten i en grogg och haft en myskväll för mig själv.

Hoppas ingen blir arg på mig nu :)

Jag börjar jobba 22:00 :banana :banana :banana
Men d va ingen dålli idé.
Har ett påbörjat flak öl och en oöppnad vinare jag kan använda :tummenupp

Mavve skrev:
Jag börjar jobba 22:00 :banana :banana :banana
Men d va ingen dålli idé.
Har ett påbörjat flak öl och en oöppnad vinare jag kan använda :tummenupp

Men du blanda inte i förmycket nu bara så du somnar framför tv:n :tummenupp

Tugga och svälj, för fan! :tummenupp

Nä, ska man vara ordentlig så ska man lämna in det till apoteket så får de förstöra det.

Gå in på flashback och fråga om dom är roliga. Annars hade jag bara kastat dom. Eller kanske bara helt enkelt sparat om jag skulle få ont nån gång.

En annan fråga, är det okej att medecinknarka men inte knarka annars? Tycker jämt det verkar så. I alla trådar där nån fått en massa smärtstillande så får man som hintar om att alla tycker det är helt alright och svinkul och bra men i "knarktrådar" där man diskuterar drogpolitik så skulle ingen röra skiten med en tiometers pinne

Smärstillande skickas till:

Itacha 75
SH-vägen 107
0-100 0,5 Tokholm

honkiie skrev:
Gå in på flashback och fråga om dom är roliga. Annars hade jag bara kastat dom. Eller kanske bara helt enkelt sparat om jag skulle få ont nån gång.

En annan fråga, är det okej att medecinknarka men inte knarka annars? Tycker jämt det verkar så. I alla trådar där nån fått en massa smärtstillande så får man som hintar om att alla tycker det är helt alright och svinkul och bra men i "knarktrådar" där man diskuterar drogpolitik så skulle ingen röra skiten med en tiometers pinne

Det är okej för att man vet att det inte är HIVsmittat det man tar och när det är slut så är det slut och man får inte mer och har därmed testat en kul grej.

Lämnar skiten till apoteket idag då...

Jag har fått en satans massa smärtstillande från min tvivelaktiga läkare.
Nu faller det så att jag kan vara hjälpt av dem, men innan så hade jag nog slängt skiten. Om du är som jag, dvs har ont jämt och ibland lite för mkt, spara ond-pillrerna och ta dem med alvedon.
jag var hysteriskt anti-piller tills jag bröt 4 revben och fick tradolan (med alvedon) och iofs blev risig i huvet, men slapp ganska mkt smärta... tydligen så kan man slippa smärta om man är beredd att ta dessa "tunga droger...."
spara dem till nästa krasch eller lämna in dem.
jag tror att spola-ner-lösningen är dum mot naturen.
kolla med apoteket i stället.

Last edited:
spolar man ned det så hamnar mycket av läkemedlen i naturen, reningsverken klarar inte av att rena alla mediciner, och det gör djuren sterila och missbildningar har hittats på fiskar... så att spola absolut inte ned det i toan. Det kommer våra barn och barnbarn att få lida för....

Apoteket tar tillbaka läkemedel..... gå dit ...

Skäll sedan på din läkare för att han skrev ut (och du hämtade ut) mycket mer läkemedel än vad du behövde.

Slöseri med läkemedel, som ju subventioneras via skatten i sverige, kostar oss alla flera hundra miljoner kronor årligen.

Lite OT är att vi alla också bidrar till subventionerat knarkande av läkemedelsberoende som hämtar ut citodon, rohpynol osv för flera tusen kronor som de sedan antingen knarkar själva eller säljer på stan. Eller bantningsmedicin som kostar 50'000 kronor som skrivs ut till kunder som absolut inte har problem med vikten, medicin som sedan säljs vidare till utlandet. Blir lite putt när man ser systemet missbrukas hela tiden :(
(För den som inte är insatt betalar man totalt sett max. 1'800 kronor för medicin per år i Sverige, överstiger man den gränsen betalar skattebetalarna medicinen = inbjudan till bedrägeri med höga vinstmarginaler på rätt produkter).

Åter till topic, lämna in medicinen på apoteket.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...