Utan att veta din specifika situation så brukar rent allmänt hemligheten till låga varvtider i början vara att köra många varv på bana! Inte att utrusta hojen med en massa godis av diverse slag. D.v.s. det är piloten som behöver bli bättre, inte utrustningen.
Sedan när man känner att man kan kurvteknik, inbromsningar m.m. och börjar känna att det släpper lite här och där runt banan så kan man börja leka med dom inställningar man har på sin hoj, samt kanske skaffa klibbiga däck. När dom möjligheterna inte ger mer, DÅ kan det vara läger att skaffa bättre stötdämpare och kanske annat godis för att förbättra sig ytterligare.
Det framgår inte här var du ligger i utvecklingskurvan, men den stora investeringen bör ligga på körtid på bana. Det är där dom stora framstegen görs.
Sedan kan det ju vara coolt vid den lokala korvkiosken att lite nonchalant kunna säga att man har en Öhlins/Wilbers-kittad gaffel på hojen, men jag antar det inte är huvudsyftet med åtgärden?
Men dom enklaste åtgärderna är alltså att köra mycket, och sedan lära sig dom inställningsmöjligheter som finns från början. Båder praktiskt och teoretiskt. Priser på t.ex. Wilberskitt i gaffeln har jag hört ligger på 4-5 kkr (andrahandsuppgift), och Öhlins kan jag tänka mig kan kosta dubbelt så mycket. Bak är det nog motsvarande priser skulle jag tro. men maila/ring företagen i fråga och be om prisuppgifter så vet du om du tycker du har råd och om det är värt att göra den investeringen.