Vad göra? Dålig kontakt tändhatt/kabeln ?
Startade hojen idag o den gick inte på alla cyl. i början.
Efter att ha kikat runt o ruckat på kablarna så blev det bättre.
Har även provat spraya olja inuti tändhatten.
Jag upplever det som att två av kablarna sitter dåligt fast i tändhatten.
Det går att snurra runt tändhatten ett helt varv utan motstånd. Så är ej fallet på övriga kablar.
Nu undrar jag alltså om det kan vara dålig kontakt mellan kabel o tändhatt som får motorn att gå något ojämnt?
Tvättade iofs cykeln för ett par dagar sedan, men körde en sväng efteråt o då gick cykeln ok. Har hojen i varmgarage så fukt kan man kanske utesluta?
10.000:- frågan är nu: Om det är dålig kontakt mellan kabel o "hatt". Kan jag då ev. ta av tändhatt o kapa ett par .mm av kabeln för att sedan skruva på tändhatten igen???

Startade hojen idag o den gick inte på alla cyl. i början.

Efter att ha kikat runt o ruckat på kablarna så blev det bättre.
Har även provat spraya olja inuti tändhatten.
Jag upplever det som att två av kablarna sitter dåligt fast i tändhatten.
Det går att snurra runt tändhatten ett helt varv utan motstånd. Så är ej fallet på övriga kablar.
Nu undrar jag alltså om det kan vara dålig kontakt mellan kabel o tändhatt som får motorn att gå något ojämnt?
Tvättade iofs cykeln för ett par dagar sedan, men körde en sväng efteråt o då gick cykeln ok. Har hojen i varmgarage så fukt kan man kanske utesluta?
10.000:- frågan är nu: Om det är dålig kontakt mellan kabel o "hatt". Kan jag då ev. ta av tändhatt o kapa ett par .mm av kabeln för att sedan skruva på tändhatten igen???

Last edited: