vad göra första fikan med tjejen ?

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Fan nu är ja nervös .

Va ute och gick med min hund lagom bitter och sparkade i gruset och tänkte att det är så jävla synd om mig för jag är ju singel o alla man känner har ju både hund villa 30 ungar o fler miljoner på banken typ , njae kanske inte riktigt så men så kändes det ungefär .

skitsamma så här är det , En tjej ropade till mig fin hund , jag vänder mig ju genast om och frågade om hon vill klappa och sen stod vi o snackade ett bra tag så vi ska tydligen fika i morgon.

Fan jag kan inte sånt här , har fan inte fikat dejtat eller nått sånt på över 10 år.
hon var jävligt trevlig så vill ju inte sabba det efter 15 minuter i morgon .
vad göra endast en kopp svart kaffe och en negerboll ....

Snacka nerver av stål.... :glömdet

Gå till nåt fik där hunden kan följa med så räddar han upp pinsamma situationer.

Är det uppenbart att det är en date? I så fall är det nog lika bra att spela ut ärlighetskortet och erkänna att du är nervös som få. Oftast är det som en blåsa man behöver spräcka bara, när det är gjort flyter saker förmodligen mkt bättre och funkar det ändå inte så funkar det inte...

Kolla först om lilltjejens mamma och pappa tycker det är okej att fika med en äldre man :P

Last edited:
provligg och om det funkar kan du ju börja planera för date två :tummenupp

Skämt åsido, lite trace på fejjan och sen bete dig som vanligt, gör en picknickkorg med kaffe/the/läsk och lite fikabröd, en filt och sen till närmaste schyssta park/skogsdunge, då kan du ju ha jycken med dig oxå :yoparty

Kaffe och en rejäl analbaguette faller hon kanske för:D

Vet du nåt mysigt fik så ta henne dit.
Du behöver inte gå på det hippa där de "coola" hänger.

Finns säkert nåt i nån park som är just det stället.

För det första, lyssna INTE på folk som säger "var dig själv bara!".
- Tipset är värdelöst därför att det insinuerar att det är du som ska vara på något sätt för att tillfredsställa henne.
Hon ska tillfredsställa dig lika mycket som du ska tillfredsställa henne.

Så tipset är felriktat. Gör såhär istället: skit i utgången. Varför bry sig om det blir nått eller inte blir något med henne!

När du kommit till läget att du innerst inne tror på det och inte bryr dig längre; DÅ är du dig själv.

Det om att andra har villa, volvo och ungar är ett tecken på att du vill "passa in". Vilket jävla bullshit, alla är och gör vad fan de vill! Om du vill vara singel, var det, vill du fixa en brud, fixa en brud. Men gör det för att DU VILL DET, inte för att passa in.

Fixa en hobby istället, kanske nånting mer med motorcyklar, eller något annat. Men det ska kunna ta upp all din fritid om du inte har något annat att göra. Då lovar jag att du slutar bry dig om att hitta någon, då händer det bara.

Edit: Sen tror jag att det kommer gå bra på dejten, eftersom det var hon som sökte kontakt med dig. Det betyder att hon är attraherad av dig.

Last edited:
Tips:
Oavsett var, när eller hur fikat sker så har du två öron och en mun av en anledning. Lyssna mer än du pratar. I alla fall tills du har kläm på vad hon är för en brud gällande intressen och sånt.
Själv har jag svårt för det och svamlar som en fåne när jag är nervös, det har sabbat både en och två dejter.

Stäng av mobilen!
Seriöst, inte ljudlös, inte ens titta på den. Stäng av. Det är så vansinnigt otrevligt att signalera till sitt sällskap att den inte är mer intressant än facebook eller ett sms man nyss fick eller polaren som ringer. Vill man verkligen få någon att känna sig genomskinlig och ointressant så rikta gärna uppmärksamheten mot mobilen samtidigt som denne säger nåt. Kan du just vid tillfället inte stänga av mobilen se till att träffas när du kan det.

Skulle det inte vara passande kemi (Alltså katastrof!) så är det, enligt mig, inte fel att tacka för visat intresse och föreslå att avbryta. Bättre det än att ömsesidigt/ensidigt genomlida nåt där en fortsättning och uppföljning inte är aktuellt.

Lycka till! Och kom ihåg, det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd.

Jag skulle inte ta en fika, men det är jag det. Att bara sitta ner och stirra på en främling kan bli jobbigt (men måste inte bli det).

personligen skulle jag hellre ta en promenad. Ta med hunden. Stanna til på nåt fik, eller köp med fika och sitt i en park nånstans. Blir softare så.

Lycka till!

Tjejer älskar uppmärksamhet. Ge henne uppmärksamhet. Men var för guds skull inte desperat. Då hamnar du snabbt i kompisträsket.

Det är en hårfin balans :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...