Vad gör polizei??!!

Polisen II skrev:
Polispiloten måste mäta under MINST 500 meter, finns ingen övre gräns. Att de mätte under fyra kilometer kan bero på en mängd orsaker, kanske de kollade beteendet osv.

Tycker personligen att de var lite hårda, en medelhastighet på 114 på 90 - väg hade jag nog släppt... men jag känner ju inte till hur situationen var just då! För inte kan de väl ha bötfällt dig på grund av något annat?? (Regn, konstiga omkörningar och dylikt??) :rolleyes:

Hmm jag tycker allt var ok och jag vet att jag körde för fort.... det var sträckan jag blev fundersam över... men vad vet jag?

Mouse skrev:
Kanske det, men hade det varit laser på 150Km/h så klipper de dig direkt.... var av med kortet 4 mån pga en omkörning som hamnade på 141 km/h på 90 sträcka

Oups! Jag som har haft omkörning med slutfarter på 160-170 km/h. Jag brukar alltid växla ner och ge järnet för att det ska gå så fort och smidigt som möjligt.

I Värnamo Nyheter så stog det för en tid sedan att

en förare i en bil låg i en lång kö efter polisen (två fordon) på motorvägen Polisen håll cirka 100-110 kmh

Förare tröttade och körde sakta men säkert om i laglig fart. Omkörningen tog cirka 2 mil.

Men polisen blev tydligen sur :mad: och satte dit förare för fortkörning på 114 kmh, på en 110 väg

Men föraren i bilen vägrade att erkänna så det ska upp till tinget nu! :rock

Polisen kan ibland ha ett :finger

Roligast är det om en tant ligger på 70 så man kan växla ner till trean och få riktigt drag (med bil alltså).

Polisen II skrev:
...För inte kan de väl ha bötfällt dig på grund av något annat?? (Regn, konstiga omkörningar och dylikt??) :rolleyes:
För att inte nämna att de inte fått komma till hemma på en månad, munkarna var slut på seven-eleven eller så :rolleyes:

4 km, det är ingenting!!!
Förra året blev jag förföljd i 7 mil innan de stannade mig :skrämd (Från Avesta till Falun för de som tvivlar)
Förklaringen jag fick var att "såna där hojar bara försöker köra ifrån så det är lika bra att vänta tills de stannar".
De måste ha gått om tid och soppa som kan ligga och vänta bara för att hitta ett bra tillfälle :rolleyes:

Polisen II skrev:

Tycker personligen att de var lite hårda, en medelhastighet på 114 på 90 - väg hade jag nog släppt... men jag känner ju inte till hur situationen var just då! :rolleyes:

Första gången: Jag såg polisbilen på långt avstånd innan+ att jag fått info om var mätningen var, jag stannade för att jag visste att jag inte kört för fort vid mätningen. Ändå åker man dit. :mad: Överklagade flera ggr, men som privatperson har man inget att komma med. KK indraget+ 1800:- i böter. Inget erkännande. :fatta!

Andra gången: Åkte på motorväg, HELT ENSAM. Jag såg civilbilen direkt, saktade in och blev klockad för 122km/h. Erkände inte och
överklagade senare. KK indraget 4 mån+ böter. :fatta!

Man har inte en chans att behålla/ få tillbaka KK när myndigheterna fått det i sin hand. Jag vet vad jag kommer göra nästa gång. Då får poliserna sin älskade och uppiggande jakt, samt att det kommer in några kronor i stadskassan. Sedan kanske polisen blir befodrad också, för att han tagit många syndare.

En som tappat tron på rättvisan helt och hållet. :finger
Marve

Chrille skrev:
Alla poliser som presenterar sig med "I am the LAW" uppnår omedelbar kultstatus :tummenupp
Kunde själv inte låta bli att flina brett när jag såg den texten. Full pott! :D

Marve skrev:

Första gången: Jag såg polisbilen på långt avstånd innan+ att jag fått info om var mätningen var, jag stannade för att jag visste att jag inte kört för fort vid mätningen. Ändå åker man dit. :mad: Överklagade flera ggr, men som privatperson har man inget att komma med. KK indraget+ 1800:- i böter. Inget erkännande. :fatta!

Andra gången: Åkte på motorväg, HELT ENSAM. Jag såg civilbilen direkt, saktade in och blev klockad för 122km/h. Erkände inte och
överklagade senare. KK indraget 4 mån+ böter. :fatta!

Vaffan säger du?? Du kör för fort och tror att du ska slippa undan bara för att du nekar?? Visar din hastighetsmätare mph eller??

Marve skrev:

Man har inte en chans att behålla/ få tillbaka KK när myndigheterna fått det i sin hand. Jag vet vad jag kommer göra nästa gång. Då får poliserna sin älskade och uppiggande jakt, samt att det kommer in några kronor i stadskassan. Sedan kanske polisen blir befodrad också, för att han tagit många syndare.

En som tappat tron på rättvisan helt och hållet. :finger
Marve

Vilken rättvisa?? Du kör för fort och tror att du ska slippa undan bara för att du vill?? Sån här får mig at tro på den begränsade rättvisa vårt samhälle ändå kan erbjuda. Kag avskyr när gnällspikar kan grina sig fria från de straff som vi övriga bara tar och biter ihop.

Felmarginalerna är i det närmaste obefintliga i polisens laser och de drar dessutom ner för att ge dig fördelen av de eventuella felkällor som inte förekommer.

Jag kommer inte ihåg hur många år det tog innan den första överklagan av en "laserdom" faktiskt gick igenom men att käfta med polisen om en sån sak.... :confused:

Chrille skrev:
Vaffan säger du?? Du kör för fort och tror att du ska slippa undan bara för att du nekar?? Visar din hastighetsmätare mph eller??

:confused:

Om man är oskyldig. Så skall man inte ha något att säga till om menar Du??!!? :kocko

Jag försöker bara meddela att om man kört för fort och blivit av med KK, då är lagarna väldigt strikta och det verkar lönlöst att försöka få tillbaka KK även om man behöver det i tjänsten.

Tänk på en ex: Taxichaffis, som har det som enda jobb, familj att försörja, betalningsanmärkningar samt dålig lön. Om han blir oskyldigt dömd, så kan han inte få tillbaka KK för att han kanske kört 31 km/h för fort på motorväg. Detta kan sätta honom i personlig konkurs pga att han förlorar jobbet, lägenheten, samt att förhållandet spricker, you name it. Det kan vara förödande för en sådan person. Men om Du tycker att det är OK, så gärna för mig.

Jag har viss förståelse för folk som smiter.

Marve skrev:
Om man är oskyldig. Så skall man inte ha något att säga till om menar Du??!!? :kocko

Jag försöker bara meddela att om man kört för fort och blivit av med KK, då är lagarna väldigt strikta och det verkar lönlöst att försöka få tillbaka KK även om man behöver det i tjänsten.

....

Jag påstår rakt ut att det ä större risk för att tomten finns än att du varit oskyldigt dömd TVÅ gånger.

Vilken verkan hade ett straff haft om man slapp det bara för att man gnällde lite?? Varför inte börja framföra ditt fordon på ett lagligare sätt istället??

Alla jag känner som sökt mildring pga jobb har fått radikala sänkningar av indragningstiden. Från två månader till två veckor tex.

Marve skrev:
....
Tänk på en ex: Taxichaffis, som har det som enda jobb, familj att försörja, betalningsanmärkningar samt dålig lön. Om han blir oskyldigt dömd, så kan han inte få tillbaka KK för att han kanske kört 31 km/h för fort på motorväg. Detta kan sätta honom i personlig konkurs pga att han förlorar jobbet, lägenheten, samt att förhållandet spricker, you name it. Det kan vara förödande för en sådan person. Men om Du tycker att det är OK, så gärna för mig.
...

Han borde alltså tänka sig för EXTRA NOGA innan han svinkör. Väl?

Chrille skrev:
...Alla jag känner som sökt mildring pga jobb har fått radikala sänkningar av indragningstiden...
Du känner iofs inte mig mer än helt ytligt men jag fick det nedsatt från fyra till tre månader. Jag behöver bilen i arbetet och den sista bussen hem till mig startar kl 14.30 - fatta att man får problem då... Så sådär jäkla radikala sänkningar skall man inte utgå från. Glöm heller inte att praxis är mycket hårdare än lagens skrivning i eftergiftsfrågan :fakta

Chrille skrev:

Alla jag känner som sökt mildring pga jobb har fått radikala sänkningar av indragningstiden. Från två månader till två veckor tex.

Inte jag, jag fick 4 av 4 möjliga månader, trots intyg ifrån arbetsgivaren & gråtbrev.

MHK skrev:
I Värnamo Nyheter så stog det för en tid sedan att

en förare i en bil låg i en lång kö efter polisen (två fordon) på motorvägen Polisen håll cirka 100-110 kmh

Förare tröttade och körde sakta men säkert om i laglig fart. Omkörningen tog cirka 2 mil.

Men polisen blev tydligen sur :mad: och satte dit förare för fortkörning på 114 kmh, på en 110 väg

Men föraren i bilen vägrade att erkänna så det ska upp till tinget nu! :rock

Polisen kan ibland ha ett :finger

Men poliserna här omkring är ju enbart sega och har inget att göra,det är ju då sånt händer :( Men jkpg poliserna är ju sjuka dom tar fan alla.

Chrille skrev:
Jag påstår rakt ut att det ä större risk för att tomten finns än att du varit oskyldigt dömd TVÅ gånger.

Från två månader till två veckor tex.

Har jag sagt att jag varit oskyldig 2 ggr? :confused:

Två månader till två veckor. Verkar HELT otroligt. Jag känner många som blivit av med KK och ingen har fått sådana här radikala sänkningar. :confused:

Marve skrev:
Har jag sagt att jag varit oskyldig 2 ggr? :confused:

...

Varför skulle de då mildra straffet?? För att du nekar??

Sen kan ju tilläggas att körkortsindragningar varit extremt ovanliga i mina kretsar. Dåliga vägar med höga hastighetsgränser ger den effekten.

Killen som prutade ner det till 2veckor hade egen bilverkstad och det var första gången han åkte dit. Det var värre andra, tredje, fjärde osv....

Sen var det några år sen och rättsväsendet kanske har insett det löjliga i att mildra domen för de som käftar och bråkar medan de som biter i det sura äpplet ska råka värst ut...

GSXR1100R skrev:
Inte jag, jag fick 4 av 4 möjliga månader, trots intyg ifrån arbetsgivaren & gråtbrev.

Jo, men å andra sidan fick du ju körkortet rakt i näven utan att du behövde göra mer än att visa att du visste på vilken sida av vägen bilen skulle köras (då var det vänster). Det kommer du väl ihåg? Den där vårdagen -56 när Evert i svängen var länsman nere i Åkarp?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman