Vad gör polizei??!!

Nu msåte jag göra ett till inlägg här.

"@ Till er som tror att samhället klarar sig utan poliser och att man väljer att bli polis av bara en anledning: ring inte mig när du har inbrott, nån har snott din hoj, din syrra/flickvän/mamma blivit våldtagen osv."

Nä vi har märkt att det inte är lönt å ringa för inbrott. jag är inom skogsbranschen och där sker det inbrott, diesel slangningar o diverse skadegörelser ofta! Inte är det ju sånt som prioriteras nog är det skojjigare å stå me lasern istället.

Dessutom har jag inte sagt att poliser inte ska finnas men dom kan ju göra nåt vettigt på sin arbetstid. :hej

#2 skrev:
Nu msåte jag göra ett till inlägg här.

"@ Till er som tror att samhället klarar sig utan poliser och att man väljer att bli polis av bara en anledning: ring inte mig när du har inbrott, nån har snott din hoj, din syrra/flickvän/mamma blivit våldtagen osv."

Nä vi har märkt att det inte är lönt å ringa för inbrott. jag är inom skogsbranschen och där sker det inbrott, diesel slangningar o diverse skadegörelser ofta! Inte är det ju sånt som prioriteras nog är det skojjigare å stå me lasern istället.

Dessutom har jag inte sagt att poliser inte ska finnas men dom kan ju göra nåt vettigt på sin arbetstid. :hej

MYCKET bra sagt :tummenupp

Tror inte polisen är boven i dramat, utan politikerna!

Det är väl knappast så att dom börjar varje dag med 20 bilar och säger ....hmmmm idag skiter vi våldtäkter och misshandel för nu ska vi haffa fartsyndare.
Måste vara jävligt frustrerande att vara polis när kriminaliteten ökar samtidigt som polisens resurser dras in!

Visst kan det ibland kännas en smula onödigt att det läggs så mycket energi på trafiksyndarna men samtidigt så dör det nog fan så många mer i trafiken i Sverige än det gör av misshandel och mord! Såg en siffra någonstans att det kör över 16000 rattfulla I sverige varje dag.

Chrille skrev:
Vaffan säger du?? Du kör för fort och tror att du ska slippa undan bara för att du nekar?? Visar din hastighetsmätare mph eller??

Vilken rättvisa?? Du kör för fort och tror att du ska slippa undan bara för att du vill?? Sån här får mig at tro på den begränsade rättvisa vårt samhälle ändå kan erbjuda. Kag avskyr när gnällspikar kan grina sig fria från de straff som vi övriga bara tar och biter ihop.

Felmarginalerna är i det närmaste obefintliga i polisens laser och de drar dessutom ner för att ge dig fördelen av de eventuella felkällor som inte förekommer.

Jag kommer inte ihåg hur många år det tog innan den första överklagan av en "laserdom" faktiskt gick igenom men att käfta med polisen om en sån sak.... :confused:

Gnälligheten handlar väl inte om hurvida man körde för fort eller inte. Men att de aldrig kan se mellan fingrarna.
Ta mitt fall, jag kör alltså 33km/h för fort, stor bred väg kör förbi 2 bilar som nästan kör ner i diket för att släppa förbi mig (jag håller mig helt i mitten av vägbanan hela tiden) hur ofarligt som helst helt enkelt.
Men likförbannat så vägrar han att ge bara en varning, nej då vi drar in ditt körkort. Det har kostat mig nästan 6000:- än så länge.
Svinit att dem tar 6000:- från en som aldrig har en prick på sig innan, betalar skatt i mängder osv.
Polisen är svin så länge dem inte kan använda sitt sunda förnuft.
Så länge polisen inte behandlar den stora laglydiga allmänheten med mer respekt så kommer de mötas med än mindre...

De två gånger jag har haft med trafikpolisen att göra har de varit både otrevliga och totalt nonchalanta mot vad man säger. Det har fått mig att numer helt tappat förtroendet för dem. I det långa loppet, var det värt det?

:finger Trafikpolis :finger
//Fredda

Polisen II skrev:
@ Jonas24: Ett bötesbrott kan jag lämna rapporteftergift på. Mäter jag med laser kan jag oftast inte det, eftersom det fylls i på ett särskilt protokoll. (Om jag hinner innan kollegan skriver in det kan jag i princip göra det då också). Pilotbilen är lite lättare, då är det den som kör bilen som avgör vilka som skall stoppas.

Till alla oskyldiga fartsyndare: När du ser polisbilen är det oftast försent. Lasern är jävligt tillförlitlig och det är därför som det är så svårt att överklaga. Den lämnar dessutom tre km/h i rabatt. (Piloten lämnar ännu mer, både maskinen i sig och mätmetoden).

@Chrille: Självklart har man läst Judge Dredd! :) :tummenupp

@ Till er som tror att samhället klarar sig utan poliser och att man väljer att bli polis av bara en anledning: ring inte mig när du har inbrott, nån har snott din hoj, din syrra/flickvän/mamma blivit våldtagen osv. :fatta!

Kör försiktigt! Glöm inte: Hellre tjugo minuter försent än tjugo år för tidigt!

Kul att se någon från det andra lägret här! Stå på dig, det är alltid bra med folk här som kan komma med FAKTA i olika saker!
Välkommen! :tummenupp

Polisen II skrev:
@ Till er som tror att samhället klarar sig utan poliser och att man väljer att bli polis av bara en anledning: ring inte mig när du har inbrott, nån har snott din hoj, din syrra/flickvän/mamma blivit våldtagen osv. :fatta!

Kör försiktigt! Glöm inte: Hellre tjugo minuter försent än tjugo år för tidigt!

Nä men det hade varit mycket trevligare om inte varje polis man
träffar har jävla översittarfasoner!!! :fakta :mad:

Men det kanske bara é här nere i Malmö som så många är oförskämda
och tror dom är Gudar eller nått :p och man ska ha respekt för någon
som inte visar det tillbaka!

Och ändå är jag ingen brottsling som är registrerar i något register
utan bara en vanlig hederlig människa i samhället men som har
fått nog av polisens och andra myndigheters översittarfasoner.

Ni är bara vanliga människor med vanliga yrken ni bestämmer inte
ett skit utan ni ska bara följa lagen precis som oss andra!!!

MBGIRL skrev:

Ligger tyvärr alldeles för mycket i det du säger MBGIRL.
Om man blir stoppad för att kört för fort eller något annat mindre brott så får man en stöddig besserwisser attityd från allt för många poliser även om man erkänner sitt fel.

Om man däremot får problem och behöver polisens hjälp blir man oftast bortprioriterad.

Jag får inte ihop logiken att trafikförseelser är så mycket viktigare än att lösa problem som förstör för människor, som inbrott, misshandel m.m.

Det har dock hänt att man träffat på en del som bötfällt en på ett juste sätt och då är det inga problem eftersom man trots allt gjort fel. Det är dessa sakliga farbro/tant blå som man kan visa respekt!

sug och svälj!

Fortkörning innebär böter om fel person ser det... Synd att det sker med bristfällig attityd från vissa poliser.

Men som vissa gör, grinar för att polisen inte kunde ha överseende med just deras fall kan jag inte förstå.

Last edited:
MBGIRL skrev:

Bra skrivet, precis det jag försökte få fram i mitt inlägg. Håller med till fullo.

//Fredda

Chrille skrev:
Har du sett igenom siktet åp en laser någon gång??Plus att, de på bilar, enligt rekommendation ska sikta på regskylten(hoj tror jag var lyktan). Du ska alltså var så nära att du med ett extremt länthanterligt vapen ska kunna pricka regskylten på rätt fordon. Dom är nog fanimej säkra på att de mätt rätt fordon...

Dina straff hade ju inte varit hälften så mariga om du inte överklagat.

Japp, jag har sett genom siktet. Jag har även fått chansen att mäta bilar med laserpistolen. Lyktan är rätt vad det gäller mc. Och: NEJ, fortfarande hävdar jag att det inte är en säker metod. Jag kan mäta en ex: bil, och sätta dit en annan OM jag hade lust (nu är jag lyckligtvis inte polis, men snart funderar jag på att byta jobb, för då kan ingen sätta sig på mig längre). Är man lite darrhänt och det är mycket trafik, då skickar linsen (som förstorar en hel del) runt bilden, som pucken på ett hockeyspel. :3freak

Hade straffen varit lägre om jag inte överklagat? Hehe, det kan jag aldrig fantisera om ens. Det är förmodligen något som Du själv har hittat på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman