Vad gör ni på vintern?

Just nu - brottas med bilprovningen (som om nån missat det efter mitt tjat). Men så fort det är klart blir det ventilkoll och diverse underhåll.

Röker en Romeo y Julieta no 2 då och då med hojbröder och snackar om säsongen som kommer, spettar bort is från värmepumpen, skottar tak, lagar biljäveln, funderar över livet och skriver meningslösa inlägg i meningslösa trådar på en hojforum på da interwebs.

i stort sett som alla andra skrivit, med tillägget att jag går o väntar, funderar o har mig ang nedsläppet av barn nr2 som väntas i mars.

:gnisslaDreglar över tuben-klipp, drömmer om att emigrera till sydfrankrike, har fullt upp med jobb & plugg samt dansar Lindy Hop! Hållt på med allt möjligt förut, vintertid mest kamp. Men nu kändes det dels som att en gammal knäskada sätter P för kamp, och framförallt som att jag ville kunna göra något med tjejen då vi knappt gör nåt tillsammans mer än dör i soffan tillsammans rätt sent om kvällarna.

This is it (om nåt år kanske):

[YOUTUBE-ID]LAAAV7BB1HU[/YOUTUBE-ID]

Fett! Hur duktig är du?=)

:gnisslaDreglar över tuben-klipp, drömmer om att emigrera till sydfrankrike, har fullt upp med jobb & plugg samt dansar Lindy Hop! Hållt på med allt möjligt förut, vintertid mest kamp. Men nu kändes det dels som att en gammal knäskada sätter P för kamp, och framförallt som att jag ville kunna göra något med tjejen då vi knappt gör nåt tillsammans mer än dör i soffan tillsammans rätt sent om kvällarna.

This is it (om nåt år kanske):

[YOUTUBE-ID]LAAAV7BB1HU[/YOUTUBE-ID]

Du klarar sånt där hoppande men inte kamp pga knäskada? =D

2st företag, sambon, fotografering, fixa med hojen, fixa med bilen, underhålla en hemsida och en webshop, snöskoterkörning i norrland, och eftersom jag tyckte mitt liv var så innehållslöst så gav jag mig in på rc-helikopter med:D Glömde mtb:n som står med dubbdäck:lol

Jobbar med folks hojar, kvällar och helger.
Och bilar, och gräsklippare, osv :tummenupp

Naturligtvis bara för att kunna tjaxxa mer grejjer till hojen.
Visst ja, tränar och bantar för att komma i stället, men det går sådär, det slinker ju ner en och annan bira och plankstek.

Last edited:
Som vanligt då, oavsett årstid: Jobba, planera, knyta nya kontakter, gå på mässor, besöka samarbetspartners, starta upp o underhålla samt utveckla sidoverksamhet (egna firman), engineerar o micklar i min workshop (mc + bil), försöker snacka allra mest på SH o samtidigt serva kärringen + ungen, funderar nu allvarligt på en fet-ful BigRed pickis = Ford F150 Lightning: BARA för att den garanterat retar upp alla Svennar o drar fetast med sopp (V8 m kompressor = JOY!!), resor, titta på RR i repris (80- o 90-talen), köpa på mig massa onödiga saker, säkert glömt något...joo just de :huvet

Du klarar sånt där hoppande men inte kamp pga knäskada? =D

Om det är avslitna korsband så är det inte så konstigt som det låter. Vissa klarar det bättre än andra men mitt knä funkade bra så länge jag själv hade kotroll på vad som hände vilket väl kan sägas gälla under dans men inte i kamp där en motståndare kan göra oförväntade saker.

Om det är avslitna korsband så är det inte så konstigt som det låter. Vissa klarar det bättre än andra men mitt knä funkade bra så länge jag själv hade kotroll på vad som hände vilket väl kan sägas gälla under dans men inte i kamp där en motståndare kan göra oförväntade saker.

Jag har tidigare dragit knäet ur led, och spräckt brosket inne i själva leden. Så till vardags märker jag ingenting, men jag träffade typ 2% på att ens kunna gå igen, och är inte så sugen på att testa om det håller de påfrestningar som kamp innebär om det går fel, vilket det gör ibland om man tar i.

Det är ju inte direkt så att vintern är ett problem för att man inte vet vad man ska göra. Man kan fylla fritiden med familj, vänner,jobb, hobbys, film, musik eller sprit.

Problemet är att man saknar att köra hoj så jävla mycket att man blir rubbad. Jag har full förståelse för hur folk på rehab har det! :D

Men, jag försöker trösta mig med att troligvis är väntan en bra grej. Den gör att man uppskattar åkandet ännu mer. Hade man kunnat köra året om kanske man tröttnat?
Finns det något som slår känslan av att plocka ut hojen första gången på våren? Snart så är det dags, kommer bara gå åt 2 burkar antidepresiva till...:huvet

Jobbar ikapp skulderna jag skaffade under sommarn :lyxfällan

Familjen får den mesta tiden som vanligt men annan tid går till att pilla på hojen som nog ska få en rockstar-energy behandling, planera mc-semester, träna samt väldigt mkt surfning på ffa SH och ebay då den starka kronan gör underverk!

Nu är det ju snart dax då det bara svishar till så är det april och man står och panik mekar det sista då vädret pekar på sol till helgen...

2st företag, sambon, fotografering, fixa med hojen, fixa med bilen, underhålla en hemsida och en webshop, snöskoterkörning i norrland, och eftersom jag tyckte mitt liv var så innehållslöst så gav jag mig in på rc-helikopter med:D Glömde mtb:n som står med dubbdäck:lol

Ungefär samma här fast 2barn och hus, ist för skoter och rc-helikoter så kör vi enduro varje helg :tummenupp

Återvänt till datorspelande för vinterhalvåret. Annars flyter det på som vanligt med plugg och jobb.
Sitter även jag och dreglar vid hojfilmer och dylikt.
Våren kan verkligen inte komma snabbt nog. Längtan blir bara större för varje år som går...

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back