Vad gör man om man möter en varg?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Hade han istället spelat September-Mikrofonkåt så hade vargarna spungit tvärs över landet, hoppar i fjorden, simmat den långa vägen västerut tills dom hade kunnat kliva i land i sibirien....

Fy fan så less jag är på den nu...

Hade han istället spelat September-Mikrofonkåt så hade vargarna spungit tvärs över landet, hoppar i fjorden, simmat den långa vägen västerut tills dom hade kunnat kliva i land i sibirien....

Knapp hört den så jag gillar den skarpt fortfarande :D

Men sicken jävla mobil han måste ha, undrar om battriet är jobbigt att bära på?

Ja, den är lika äckligt dålig första gången man hör den som efter den 10013:e gången.
Steppenwolf, de gjorde musiken till den übergrymma filmen där "Captain america" hade huvudrollen va?

Reagerade också på att hans mobil är kapabel till att låta
hårdrocken "dåna ut över nejden".

Man ropar vargen kommer så klart :)

Har tänkt att skriva om den låten i förbannad-tråden så många gånger! Fy fan va rasande man kan bli över något så oviktigt som en riktigt riktigt löjligt dålig låt!! :mad:

Hur kan hon inte skämmas över att ha både universums sämsta "rapp" och galaxens löjligaste refräng i kombination med världens mest desperata stönande om att hon är kåt?! :huvet

Satt första gången jag hörde den med surkuleminen-deluxe och såg mig förvirrat omkring undrandes hur någon skulle kunna tycka att det de hörde var något annat än öronlavemang.

Har tänkt att skriva om den låten i förbannad-tråden så många gånger! Fy fan va rasande man kan bli över något så oviktigt som en riktigt riktigt löjligt dålig låt!! :mad:

Hur kan hon inte skämmas över att ha både universums sämsta "rapp" och galaxens löjligaste refräng i kombination med världens mest desperata stönande om att hon är kåt?! :huvet

Satt första gången jag hörde den med surkuleminen-deluxe och såg mig förvirrat omkring undrandes hur någon skulle kunna tycka att det de hörde var något annat än öronlavemang.

I morse skulle dottern åka med mig in till stan, vi slog vad om hur långt vi skulle hinna åka innan dom spelade den på RixFM.

Hon gissade på 5 minuter resväg, jag på 7min...
När jag slog på radion höll dom på med en tävling som tog lite tid, men efter 14 minuter så spelade dom den :huvet

Första gången jag hörde den tyckte jag att det var en bra version på en kass låt, nu bara hatar jag den :mad:

September förra året. Soligt men kallt och vindstilla. Den gamla GSX-spisen hostade igång med viss tvekan då jag i mitt disträläge smörjde kedja samt småplockade EFTER roll-out ( FV-gosse, så jag får säga så.. ;P). Harklandes tog vi oss ut genom hemmametropolen med säsongens dittills långsammaste nedlägg i norra rondellen, bra med låg arbetstemp i gatdäcken.

Ett antal goa vevstakssträckningar på rakorna till G-åsen så var vi synk som inget någonsin hänt - en underbart klar dag låg framför oss helt fritt, sånär som obligatoriskt bergskolebesök. Genom byarna och förbi campingkorset (där de flesta slutar känna igen sig) så varvar vi ut norröver förbi bergskärningar och ett elakt stoppkors med skymda sikter (jag har åkt den här vägen förr..) följt av en sväng in i ett skogparti.

Hundratalet meter senare signalerar periferiseendet rörelse parallellt med vägen mot mig. Slår instinktivt av gas och på bromsar. Fokuserar på det rörliga föremålet som springer 10 m från vägkanten 150 m framöver. Vilsen jämte? Gråhund? I helvete.. Lustigt språng och en gångart som ingen välgödd, tam-canis förmår. (jfr med rävens parallell, men inte fullt ut).

Killen (som det är ser jag närmre kommen) har ett nyfiket fokus på den svarta Suckan med grällhjälmen som helt plötsligt tystnat föröver. Jag glider förbi på 20 m, tar stopp 25 m fram, vänder tillbaka parallellt puttrandes med den lunkande unghannen. Han tittar på mig, jag skjuter upp spegelvisiret och våra ögon möts på 15 m håll. Han stannar och jag stannar och vi tittar på varann stillastående vad som känns som länge++ men nog bara är tiotalet sekunder. Jag har då redan sagt min 2-hjuliga följeslagare att vara tyst, så utan motorljud och med korsade armar och låter vi grabben ha sin väg närsom han sedan vänder bortåt skogsbrynet 100m bortöver åkern sorgfritt lunkandes, frekvent tittandes åt mitt håll i ett klart "kommer du?" än "jag är rädd att du anfaller om jag tittar bort." MYCKET konstig situation från en flockpredator. Men han saknade med all säkerhet flock så..

Vet inte än idag om han i sitt huvud med den bortstöttes ensamhet gnagandes och ville jag skulle hänga på eller om han kollade för skojs skull - Hetsad var han definitivt INTE. (Unghannar ska vidare från flocken för att undvika inavel - beteendet återfinns hos många däggdjur. T ex är det detta som spritt borreliabärande fästing över Sverige, liftandes på ffa ung-råbock som vandrar 30+mil från uppväxtreviret.)

I den låga septembermorgonsolen sitter jag och ser denne, friske vandrarhanne söka sina nya vägar i livet. Känner mig smått hedrad och säll på något sätt - dels för det nyfikna bemötandet, dels för belöningen av blicken jag genom åren skaffat mig. (Har sett mycket vilt "vid sidan av" på mina resor).

Detta: Ett seriöst svar från en som mött varg - en ynnest jävlar i mig - de som älskar sin hund men nekar vargens existensberättigande ger jag inte mycket för..

Den som värderar en konservcanis över en sådan friströvare är helt fel ute.. Menar INTE att starta en FLAME, med detta (är jägarutbildad fågel->fisk och allt mittemellan i Norrbotten - så nog vet jag baksidan på nära håll..) MEN, det går inte att hata bort ett vilt djurs existensberättigande. Tack för textraderna och ditt intresse att läsa.

Last edited:
I morse skulle dottern åka med mig in till stan, vi slog vad om hur långt vi skulle hinna åka innan dom spelade den på RixFM.

Hon gissade på 5 minuter resväg, jag på 7min...
När jag slog på radion höll dom på med en tävling som tog lite tid, men efter 14 minuter så spelade dom den :huvet

Första gången jag hörde den tyckte jag att det var en bra version på en kass låt, nu bara hatar jag den :mad:

Man vill slå henne! :mad:

låter som de hade ätit upp han direkt av ilska, kan du länka till låten? aldrig hört den tror jag.

låter som de hade ätit upp han direkt av ilska, kan du länka till låten? aldrig hört den tror jag.

[YOUTUBE-ID]ghJkdHXEXNM[/YOUTUBE-ID]
http://open.spotify.com/track/6QCsf5lMsVBDNHADT6h6I3

Jag hade inte hört låten innan. Kan inte säga att den står ut som något ovanligt dåligt jämfört med vad som alltid spelas på radio, fast... Jag har ju inte hört den förr, den kanske blir sämre med antalet lyssningar. Hah.

Last edited:
[YOUTUBE-ID]ghJkdHXEXNM[/YOUTUBE-ID]
http://open.spotify.com/track/6QCsf5lMsVBDNHADT6h6I3

Jag hade inte hört låten innan. Kan inte säga att den står ut som något ovanligt dåligt jämfört med vad som alltid spelas på radio, fast... Jag har ju inte hört den förr, den kanske blir sämre med antalet lyssningar. Hah.

Antalet lyssningar blir ca 4 i timmen / 32 gånger om dagen om man har Rix FM på radion på jobbet...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D