Vad gör folk med sina hojar?

kle1991 skrev:
Fattar inte heller vad de pysslar med, många är "solskensknuttar" kör bara i vackert väder, får inte blåsa eller vara under 15 plus...

Här är värsta sorten, "solskensknutte" alltså, nog för att det är roligt att köra hoj, men det måste vara skönt också. kallt = dåligt fäste = halvroligt. Regn = dåligt fäste = halvroligt. Då kan man göra andra saker istället. Hojjen för mig är en leksak, inget transportfordon. Men det är min uppfattning :va . Finns som sag många. Men visst handlar det om prioritering.

// Wip

400mil förra säsongen.

60 mil i år.

Jag har hoj för att kunna köra när det passar mig.
Tyvärr gör det inte det så ofta. (jobb, familj osv)

Jag har inte en tanke på att sälja trots "lite" mil.

Dom milen jag kör är guld värda (för mig), och värt varenda krona.

Jag VILL veta att OM tid finns KAN jag ta ut bågen och ta en runda...
Stor eller liten runda spelar inte så stor roll, men det betyder mycket för mig.
Hur jag prioriterar i mitt liv är MIN sak, jag skiter fullständigt i vad andra tycker. :)

/ Jeppa

Det har blivit ca 200 mil under april-maj! Så mycket kör jag inte faktiskt, man jobbar ju på dagarna och är ganska trött när man kommer hem. Så det blir oftast sena kvällsturer i omgivningen eller helg färder... :)

Jag tror det förekommer mycket tillbakavevning/urkoppling av mätare, tyvärr.
(Anledningen till detta tror jag beror på 80-talsmyten om att en mc är slutkörd vid 6000 mil. Vilket enligt min uppfattning inte gäller för moderna vätskekylda motorcyklar.)

Sedan finns det ju människor som köpt sin första helt nya cykel strax innan de bildar familj, byter jobb, blir sjuka. Då blir det oftast inte så många mil på mätaren.

Varför orkar ni ens bry er???
Håller med mr_rockster till fullo! Alla har sina anledningar, själv har jag kanske kört 40mil i år.

Tja jag kör hoj "dagligen" men det blir ändå inte mycket mera än ca. 500mil/år
(dagligen = sommaren, och det får inte regna på väg till jobbet, hem gör inget)

Jag har ingen aning om hur många mil jag kört, men har iaf hunnit med att bygga lite banor och köra, varit på kullen och kört, kört en tävling etc... men så många mil blir det inte...

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo