Vad gör ett vackert ansikte? (lite seriösa frågor)

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Samma här. Fast här en är smal och den andra är tjock. Är det det som avgör att man väljer den ena före den andra?

a3.jpg
b18.jpg

Nu har jag inte läst hela tråden. Men är du säker på att den till höger inte är en man med ehhhh...hohohohockeyfrilla!!??

Jag sprang på en sida där det stog om avstånd mellan överläpp till näsa, bredd på ansikte / kindben mm. Ganska intressant fenomen, att mått ligger bakom vad vi ser som fint eller icke.

:rolleyes:

Nu har jag inte läst hela tråden. Men är du säker på att den till höger inte är en man med ehhhh...hohohohockeyfrilla!!??
Jag sorterade på kvinnor. Men det är fan inte lätt att avgöra kön överhuvudtaget på den sajten.

Tja det är frågan... :D

Bifogat

• tty.jpg
    tty.jpg
    23.7 KB · Visningar: 121
  • tty2.jpg
    tty2.jpg
    52.7 KB · Visningar: 149
Hon till vänster ger mig den där komochtamighårtblicken. Det gillar jag.

Sen hur långt det är mellan hennes vänstra ögonbryn och högra öronsnibb skiter jag i!

Jag har klurat på den här frågan hela dagen eftersom jag är mycket intresserad av skönhet och utseenden.
Jag spenderar den mesta av min tid att studera människor. Oftast tjejer faktiskt. Kanske är för att man jämför sig men också för att jag tycker att det är fruktansvärt intressant att titta på olika former och kläder, smink..allt!

För mig så är det olika detaljer som gör en människa vacker. Något som får dom att stå ut i mängden. Får en att hajja till. En klar hy, ett par glittrande ögon, en tand som kanske inte sitter riktigt som den skall (inom rimliga gränser :tungan), ett glansigt hår som faller vackert, kindben som är vackra (höga och lite utmejslade). Kan vara linjen på någons halskurvatur, en skrattgrop, vackra bröst, en snygg ryggtavla. Dessa kan vara både på tjejer eller killar.

Någon kanske har tur och innehar flera av dessa saker SAMT en fin personlighet...då blir den människan mycket vacker i mina ögon :)

Sedan finns det ju människor som saknar det speciella som får en att hajja till..då får man hoppas att det finns på insidan istället :)

Fan vad jag känner igen den vänstra bruden men jag kan inte koppla vartifrån...jag skulle iallafall föredra den till vänster om det vankas parningslekar

bara för att en tjej är snygg betyder inte det att hon har haft sex med många olika personer....:tungan
Nej, men tjejer som bryr sig otroligt mycket om sitt utseende brukar ha ett lite halvrisigt självförtroende, och säker därmed väldigt mycket bekräftelse, å då oftast genom parningslekar. Fylleragg handlar inte ett förbannade dyft om personlighet utan bara att två kroppar tänder på varandra.

Vad är det för fel på denna?

Ganska spännande ämne... Vad det är som gör ett vackert utseende.

Men just den bilden....om jag ska jämföra med min "smak" eller den typen av tjej som faller mig i smaken. Din tjej har dessa "brister" framförallt: munnen och näsan.

Munnen är en erogen zon, och förhållande mellan mun/näsa är otroligt viktigt. Men även storlek mm. Din "tjej" har knappt ngn överläpp men stor underläpp, det ger ett grisigt intryck i mina ögon. Näsan är för bred och har samma bredd från nästippen å ända upp mellan ögonen typ.

Min "tjej" till höger då - det är helt andra linjer. Kollar man på konturen, så är ansiktsformen "dropp"-formad, och linjerna i ansiktet är av samma karraktär.

Det är bl a ngt som jag tror på starkt... Först konturen, och sen kontra linjerna i ansiktet, mun, näsa, ögon mm. Det ska vara ett samspel. Kolla från hästsvansen till hakan, å jämför med näsa / kindben osv. Det är linjer som "passar ihop".. Men tar man bara ut ögonen, å jämför deras ögon med varandra mm så får man inte ut så mkt. Och den andra tjejjen skulle kunna vara snygg om hon hade andra former, men t ex bara lite smalare näsa, å andra avstånd.

Bifogat

• fg.JPG
    fg.JPG
    26.3 KB · Visningar: 202
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti