Vad gör ett vackert ansikte? (lite seriösa frågor)

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Jag skulle trycka båda.
Vem bryr sig? Det är antalet kilometer ollon mot slidvägg som räknas, allt annat är hårklyverier.

Last edited:
Det är ok att du vaknade upp med henne till höger istället för henne till vänster som du försökte ragga på hela kvällen. Bättre lycka nästa gång.

EDIT: Jaha, nu blev det ju två likadana svar på rad, med enbart fomuleringarna som skiljer, så sött.

/perris

Om ni styckeindelar likadant (plastikop.?) så måste det ju bli det vackrast inlägget! :D

Last edited:
Det har gjorts bilder på ansikten som är genomsnittsbilden av ett flertal ansikten. Därefter har man undersökt hur människor uppfattar dessa bilder.

Och de flesta har uppfattat dessa syntetmänniskor som vackra. Svaret är alltså att ett ansikte ska se så genomsnittligt ut som möjligt.

Sen tror jag det fanns nån gräns för när bilderna börjar sakna personlighet också.

Skall inte Mona Lisa vara målad enligt de "ideala måtten"?
Eller var det genomsnittsmåtten.... :va

Jag har hört att Monalisa var en man :skrämd

Samma här. Fast här en är smal och den andra är tjock. Är det det som avgör att man väljer den ena före den andra?

a3.jpg
b18.jpg

Skulle lätt ta den högra.

EDIT: Eller näe förresten.. hmm svårt val..

Last edited:
bara för att en tjej är snygg betyder inte det att hon har haft sex med många olika personer....:tungan
Nope. Hon kan vara så snygg så att hon är kräsen och bara vill nulla med de som älskar henne och hon har ett långvarigt förhållande med.

De flesta har uppfattat dessa syntetmänniskor som vackra.
Just det. En typisk fotomodell, som Emma Sjöberg, motsvarar en universell norm av vad ett vackert utseende är. Men varken hon eller hennes kollegor utstrålar ju någonting av personlighet/karaktär/integritet. De är "syntetmänniskor". Den som har stark närvaro (det man kallar för utstrålning) kan nog i verkligheten uppfattas som vacker även om utseendet egentligen är ganska alldagligt. Jag tror det är stor skillnad på vad vi uppfattar som vackert på bild och vid ett möte.

Bifogat

• emma_sjoberg.jpg
    emma_sjoberg.jpg
    35.7 KB · Visningar: 79
Så här ska det se ut pöjkar.

RFMask_printable.jpg

[YOUTUBE-ID]GO3o9drC1mQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Just det. En typisk fotomodell, som Emma Sjöberg, motsvarar en universell norm av vad ett vackert utseende är. Men varken hon eller hennes kollegor utstrålar ju någonting av personlighet/karaktär/integritet. De är "syntetmänniskor". Den som har stark närvaro (det man kallar för utstrålning) kan nog i verkligheten uppfattas som vacker även om utseendet egentligen är ganska alldagligt. Jag tror det är stor skillnad på vad vi uppfattar som vackert på bild och vid ett möte.

Njae universell norm är nog att ta i. Det fanns en artikel för inte så länge sedan när dom kom fram till att
Europa, USA: :tuttar , rakt hår. Vendela Kirsebom.
Latin: :arsele , stort hår. Shakira.

Skulle tippa på att Afrika har sina preferenser (booty!) osv.
Emma Sjöberg skulle knappast vara ful i Nigeria, men med en rejäl röv skulle hon vara ännu snyggare.
I Argentina skulle hon säkert tappa lite pga relativt tunt hår.

Sedan tror jag det funkar ungefär såhär:
Vanlig skitsnygg tjej: Kan ha en näsa som gör för stora skuggor på ett kort med mycket blixt, men inget man märker i normalt ljus.

Reklammodell: Snygg utan att ha skuggnäsan. Kan dock vara aningen kobent och sakna självförtroendet för att vara med i större sammanhang.

Supermodell: Ovanstående men med raka ben samt lång. Kan även uttrycka olika känslor genom bilden.

/Mina 50 fotomodeller

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...