Vad gör du på dagarna?

Vad gör du på dagarna?

• Antal röstningar
    0
Jobbar, börjar nya studier snart. Försöker varje år läsa nån kvällskurs.
pappaledig nästa år från och med jan->aug :arsele.

juha01 skrev:
2513121 Sjukpensionär och född 1980!:skrämd

HALVT! men ja tyvärr, gör allt i min makt för att försöka komma ifrån det men det går långsamt fast framåt :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2513131 HALVT! men ja tyvärr, gör allt i min makt för att försöka komma ifrån det men det går långsamt fast framåt :)

Men hu i hela helvetet kan man sjukpensionera någon som är så ung!!

Nu vet ju inte jag vad du är pensionerad för men: Det måste (nästan) alltid finnas några jobb som passar ändå.

Inga ben = telefonväxel
Inga ögon = talboksintalare
utbränd = knappast för livet....

Blir ju helt galet när man pensionerar istället för sjukskriver.

juha01 skrev:
2513220 Men hu i hela helvetet kan man sjukpensionera någon som är så ung!!

Nu vet ju inte jag vad du är pensionerad för men: Det måste (nästan) alltid finnas några jobb som passar ändå.

Inga ben = telefonväxel

Nu är det ju inte riktigt som förut längre med sjukpension. För det första så heter det inte ens "sjukpension" längre... de heter antingen sjukersättning eller aktivitetsersättning. Sen blir man inte det på livstid heller. Är man så ung så blir det alltid på begränsad tid, oftast 2 år i taget sen görs en ny utredning. Å även aktivitetsersättning går att bryta närhelst man önskar... hänger på hur man själv mår och orkar...
Så inget är på livstid längre...

juha01 skrev:
2513220 Men hu i hela helvetet kan man sjukpensionera någon som är så ung!!

Inga ben = telefonväxel

Var sjukskriven i 2 år innan pension och därefter föreslog f.kassan sjukpension eller aktivitetsersättning som det heter om man är under 30 och den är tidsbegränsad på 2 år i taget. dvs den söks på nytt vart annat år.
Jag jobbar som undersköterska på förlossningen vilket är en riktigt tungt arbete så jobb finns det ju för mig men orkar inte med det heltid just nu med min sjukdomshistoria. (tidigare jobbat på NIVA, stroke, röntgen, akutmott, post.op, plastikoperation )
Jobbade en tid som larmoperatör men den centralen lades ned och vårt ansvarsområde flyttades till göteborg samt stockholm, blev därmed arbetslös ett tag. Sen har även landstinget jag jobbar i haft anställningsstopp samt stopp för intag av vikarier.
Mitt mål är att HT 07 börja läsa på högskola till SSK och därefter bli spec. ssk så alltså ytterligare en tid på högskola. Under min studietid kan jag ha min pension vilande i max 2 års tid för att få en chans att prova om jag kan läsa på heltid vilket jag tror kommer gå bra. som ssk har jag betydligt större möjligheter att kunna anpassa valet av arbetsplats och arbetsuppgifter än vad jag har idag som usk. När jag väl är klar ssk räknar jag iskallt med att kunna be f.kassan fara å flyga med sin pension. :)

Last edited:
Förbereder mig för en tävling, 2 pass om dagen.
Jobbar också heltid natt, fast skärt ner en del på jobbandet nu till tävlingen.

Wunder skrev:
2511287 Jobbar.
Är forskare.
Älskar att påtala det.
Var inte du grundutbildningsstudent alldeles nyss?

Själv utbildar jag mig till forskare. Att vara doktorand är på sätt och vis att jobba eftersom man är anställd och får lön. För min del är det 20 % studier, 10-20 % undervisning och 60-70 % arbete med doktorandprojektet som gäller. Tycker väl att uppgifterna i stort är skojiga och omväxlande, men också ganska slitiga. Jag har exempelvis svårt att hålla 8 timmar/dag... det blir alltför ofta 10 arbetstimmar eller mer. Samtidigt har man stor frihet och kan lägga upp sitt schema som man vill, dra iväg på konferenser utomlands, planera egna undersökningar osv.

Det var sannerligen inte en stor andel av folket här som var arbetslösa. Ska man tolka det som att det är svårt att ha råd med motorcykel när man är "mellan två jobb"?

Slavar på 5-skift på Kulan (SKF). Är utbildad utvecklingsingenjör och söker ALLA ingenjörstjänster som finns, typ.

Jag måste ha ett nytt, riktigt jobb, snart. :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...