Vad gör behållaren under bensinkranen?

K-sprit har blivit helt överflödig sedan e5 kom. Är det för illa så är det bättre att tömma tanken. Nu är de ju fräsch soppa och batteri i hojen så nu ska den gå som ett skott.
det skadar aldrig med ett skvätt k-sprit fast det e5 i bensinen under principen det blir aldrig för mycket.
bara för att du tankar ny bensin försvinner inte vattnet, det ju inte joe labero som har trollat ihop bensinen
vattnet finns ju lite överallt. i tank, filter, flötörhus, munstycke osv. en vatten droppa kan vara jävligt elak o sitta kvar, då är det inte så dumt med lite extra k-sprit
 
Var hittar ni E5, utom på 98. Vanlig 95 är ju E10 nu.
...vilket har föranlett mig att bestycka om (den tidigare ryckiga på lågfart) 2" moddade Banditen. Pilot från 35 till 37.5, Main från 127.5 till 130 (den gick lite fett sen tidigare) samt 0.5 mm shims under trottelnål. E10 kräver ca 5% mer bränsle än gammaldags 95 oktan och E5 ca 2.5% mer.
 
Varje gång jag kör iväg så ställer jag mig upp på fotpinnarna och sträcker ut höften och benen ordentligt.
Efter det har jag inga problem med ont i mina dåliga leder.
 
Update 2.
Ny sväng ikväll. Förjävla jobbig att starta. Man får typ stå och ge den smågas i början med trotteln. Choken i största läget dränkte den. Drar jag in choken efter typ 30sek så går idle ner lägre och lägre och dör tillslut. Jag startade den och drog iväg istället så gick den bra sen efter någon minut. Känns som att jag behöver ett tredje chockeläge som är ”endast litegrann”.

Tror det är förlänge sedan jag använde choke på mina fordon! :)
 
Varje gång jag kör iväg så ställer jag mig upp på fotpinnarna och sträcker ut höften och benen ordentligt.
Efter det har jag inga problem med ont i mina dåliga leder.
Brukar också göra så hela tiden men får ändå ont. Tror det är kroniskt eller nåt fel på min kropp. Haft detta på alla mina hojar.
 
Brukar också göra så hela tiden men får ändå ont. Tror det är kroniskt eller nåt fel på min kropp. Haft detta på alla mina hojar.
Tror bara du behöver lära känna hojen. Alla hojar med förgasare får man ha sitt inövade trix med. På min, och de flesta hojarna, startar jag med full choke och ingen gas när motorn är kall. När motorn är varm startar jag utan choke men med lite gas.
 
@Tegel1432 Låter som samma som min senaste tur, motorn är ju inte vinterkall direkt men ändå 6-7h sen man körde. Då justerar jag bättre med handtag än choke.

Men tack för svar, då kör jag på det och slutar noja. :)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top