Tjabba,
Tog mitt körkort nyligen och har nu skrapat ihop pengar så jag kan köpa mig en KTM 690 SMC-R 2017, lite tillbehör samt personlig skyddsutrustning. Är i skrivande stund i kontakt med tre olika firmor för att se vem som ger mig bäst bud.
Är lite frågande när det gäller detta med att byta ljuddämpare och/eller avgassystem, andra blinkers samt flytta på registreringsnumret (tail-tidy). Vad gäller egentligen? Fått två olika svar från dessa tre firmor.
Om jag köper KTM's originalljuddämpare från Remus så bör jag klara mig enligt två av butikerna. En butik tyckte dock inte att jag skulle köpa den ljuddämparen då ljudet inte blir så mycket högre än originalljuddämparen som sitter på från fabrik utan endast lite dovare. Vid frågan om KTM's avgassystem från Akrapovic så kanske jag klarar mig enligt en butik medan resterande två sa att detta avgassystemet bara är för tävlingsbruk på bana.
Miniblinkers ska vara okej enligt samtliga, samma med tail-tidy om jag köper KTM's originaltillbehör eller R&D och liknande kvalitetsmärken.
Så vad gäller? Ni som kört hoj länge och haft diskussioner med polisen om detta får gärna svara.
Skickat mail till KTM i Örebro men får inget svar.
Mvh
Dr Mekk
Tog mitt körkort nyligen och har nu skrapat ihop pengar så jag kan köpa mig en KTM 690 SMC-R 2017, lite tillbehör samt personlig skyddsutrustning. Är i skrivande stund i kontakt med tre olika firmor för att se vem som ger mig bäst bud.
Är lite frågande när det gäller detta med att byta ljuddämpare och/eller avgassystem, andra blinkers samt flytta på registreringsnumret (tail-tidy). Vad gäller egentligen? Fått två olika svar från dessa tre firmor.
Om jag köper KTM's originalljuddämpare från Remus så bör jag klara mig enligt två av butikerna. En butik tyckte dock inte att jag skulle köpa den ljuddämparen då ljudet inte blir så mycket högre än originalljuddämparen som sitter på från fabrik utan endast lite dovare. Vid frågan om KTM's avgassystem från Akrapovic så kanske jag klarar mig enligt en butik medan resterande två sa att detta avgassystemet bara är för tävlingsbruk på bana.
Miniblinkers ska vara okej enligt samtliga, samma med tail-tidy om jag köper KTM's originaltillbehör eller R&D och liknande kvalitetsmärken.
Så vad gäller? Ni som kört hoj länge och haft diskussioner med polisen om detta får gärna svara.
Skickat mail till KTM i Örebro men får inget svar.
Mvh
Dr Mekk