Vad finns det att göra i Atlanta?

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Ska åka på kurs i Atlanta i mitten av juni och funderar på att stanna ett par dagar extra när jag ändå är där. Någon som har tips på vad man kan hitta på i stan? Det enda jag har klurat ut är att de har haft OS, Coca-Cola har sitt huvudkontor där och HH-scenen är stor men tyvärr inte riktigt min musiksmak.

Tristan skrev:
Ska åka på kurs i Atlanta i mitten av juni och funderar på att stanna ett par dagar extra när jag ändå är där. Någon som har tips på vad man kan hitta på i stan? Det enda jag har klurat ut är att de har haft OS, Coca-Cola har sitt huvudkontor där och HH-scenen är stor men tyvärr inte riktigt min musiksmak.

http://www.atlanta.net/ :tummenupp

Skit i att Coca-Cola har huvudkontoret där, åk till deras museum/expo mitt i stan i stället. Intressant om tillverkningen och flaskformen m m. Det hela avslutas med ett drink-til-you-drop. Jag och en polare drack Fanta-sorter jag aldrig hört talas om och efter en halvtimme på interstaten var vi så pinknödiga att vi höll på att spricka. :D

Tristan skrev:

Tyvarr ar Atlanta en av de trakigaste staderna i varlden. Nar jag ar dar pa besok brukar jag alltid kora ner till New Orleans och ha kul istallet. Da kan man passa pa att aka forbi Mobile och Birmingham i Alabama och gora snabba sociala studier av ortsbefolkningen (fotbollsfrillor en masse, mentalitet som far en att komma ihag att det lynchades folk har for inte sa lange sen och varfor det hande etc.). Annars kan du glida ner till "redneck riviera" for lite sol o bad (justa strander).

/Sweet home alabama?

Har en polare som är uppväxt i Atlanta och det enda dom pyssalde med var dråger och brott, kan det intressera hern? :D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka