Vad fick dig att le idag?

Eventuell last ingår i de 249 grammen så även med en exceptionellt lätt drönare måste människan den ska lyfta måste vara av modell något mindre.

Ahh, jag läste Kg och blandade ihop det med reglerna för PAR103 ultralätt i USA som får flygas helt utan utbildning/cert.

Men det var dessutom 254lbs... Jag var trött och vimsig.

Men faktum kvarstår att det finns inga bra regler/klasser för dessa farkoster så frågan är vem som ska flyga dom, och var?

Men faktum kvarstår att det finns inga bra regler/klasser för dessa farkoster så frågan är vem som ska flyga dom, och var?
Samma människor som kör elcyklar med för hög effekt eller olika varianter av "golfbilar" i trafiken och de kommer köra dem lite högre upp än nyss nämnda fordon.
Det är rätt vanligt att folk kör vattenskoter utan licens också.

Tala om flygfakoster, hantverket i att flyga en helikopter. Här en R44 Robinson:

Samt om Bell 47 helikoptern, något enklare och mer 'manuell' hantering än moderna helikoptrar. Motorik på hög nivå.

och

Last edited:
Samma människor som kör elcyklar med för hög effekt eller olika varianter av "golfbilar" i trafiken och de kommer köra dem lite högre upp än nyss nämnda fordon.
Tur tusan att man bor i ett land där Vattenskoter inte kräver licens.
Och registrering av båtar under 15m/300kw är frivillig.

Skönt att vi inte är sämst på allt. :)

Det kommer att bli jättebra tror jag, speciellt som till och med smådrönarna har svårt att hålla sig utanför TMA områdena.

Dessutom kan dom ju falla ner på saker också.

Det kommer att bli jättebra tror jag, speciellt som till och med smådrönarna har svårt att hålla sig utanför TMA områdena.

Dessutom kan dom ju falla ner på saker också.
Jag säger inte att det verkar vara bra, men det är ganska mycket i världen som inte är bra så varför inte lite till?
För egen del hade jag varit tveksam till att sätta mig i den. En del i bekantskapskretsen hade jag förstås kunnat prova den på.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet