Vad fick dig att le idag?

Som före detta Tele2 / Comvik kund är jag bara glad jag kom ur Tele2.
Företaget med lägst priser och lägst kapacitet.
Det här hände bara några år sedan.
De två vänninorna och grannarna Maria och Leena är oense.
Grannar, ja dörrarna till lägenheterna ligger 2 meter från varandra.
Maria anser att Leena inte svarar när Maria ringer henne.
Vi sitter vid Marias köksbord när jag föreslår att Maria ska ringa Leena.
Maria ringer Leena. Vi hör hur det ringer från Marias telefon.
Leenas telefon är helt tyst.
Så kommer det ur Marias telefon som är i högtalarläget ungefär:
Abonnenten du söker kan inte ta ditt samtal just nu. Men du kan skicka SMS.
Leenas telefon är helt tyst och Leena ser ut som ett Frågetecken.
Min förklaring att Tele2 har för låg kapacitet och prioriterat bort Marias samtal gör bara vänninorna förvirrade. Verkar det som.
Själv minns jag när jag hade tele2 för många, många år sedan, 25(?)år sedan.
Jag kan bara ringa hemifrån i Majorna mellan ca 24:00 - 06:00.
Från ca 06:00 -24:00 endast nödsamtal.
Då får jag ett säljsamtal från Tele2/Comvik på fasta telefonen. "Mycket billigare med Mobilt Bredband än ADSL." Men har ni kapacitet frågar jag. Ja svarar säljaren. På min fråga varför jag bara kan använda min mobil från midnatt till 6 på morgonen, resten av dygnet bara nödsamtal svarar inte säljaren något, det blir tyst i luren och jag lägger på.
Byter så småningom till Halebop kontantkort (Telia nät). Nu kan jag ringa dagtid hemifrån och kan använda mobilen i garaget.

Min gissning är att det är Göteborgs vanliga Entreprenör som klippt gräsmattan precis som E gjorde 2024. Och nu väntar vi bara på att visserligen skulle gräsmattan inte klippas 2025 men när anbudsförfrågan skickades ut från Gbg kommun i slutet 2024/början 2025 så var den här gräsplätten med bland det som skulle klippas.
Kopiera ytorna i förra årets förfrågan går ju snabbare än skriva allt nytt. :)

Jo troligtvis är det ett misstag från entrepenören, ingen tycker väl att det är så roligt att klippa gräs så dom släpar med sig sin egen klippare och klipper i en park?

Back